voeding autoversterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
voeding autoversterker
Een autoversterker werkt op 12Volt en dmv een omvormer word deze verhoogt zover ben ik mee.Nu is mijn vraag als je weet hoeveel dat deze bedraagt kun je dan door bv aan de voedingselco's een externe DC voeding hangen?Wordt er in deze versterkers ook gewerkt met de 12Volt die binnenkomt van de de accu?
- audiomanics
- Contacteer:
Ik zou hier eens naar kijken:
http://www.coldamp.com/opencms/opencms/ ... index.html
Kost wel een duit maar dan heb je het wel goed! Mooie klasse-T of klasse-D erachter!
http://www.coldamp.com/opencms/opencms/ ... index.html
Kost wel een duit maar dan heb je het wel goed! Mooie klasse-T of klasse-D erachter!
Re: voeding autoversterker
Yes you can !!!meanman64 schreef:Een autoversterker werkt op 12Volt en dmv een omvormer word deze verhoogt zover ben ik mee.Nu is mijn vraag als je weet hoeveel dat deze bedraagt kun je dan door bv aan de voedingselco's een externe DC voeding hangen?Wordt er in deze versterkers ook gewerkt met de 12Volt die binnenkomt van de de accu?
Als je het punt waar je de externe voeding aansluit los gooit van de oorspronkelijke omvormer zul je geen problemen hebben. Of het iets zal brengen is een 2e. Ik heb overigens ook aan hetzelfde zitten denken voor mijn Alpine Class-D mono sub-amp.
Groeten,
Mischa
Dat is niet de bedoeling wat wel de bedoeling is om met een trafo op 230V tewerken met een uitgang gelijk aan de spanning van de autoversterker.Dus als de omvormer een spanning afgeeft van +35V-35V hier dan een trafo voeding voor te maken en de omvormer te overbruggen.Ooit heb ik een Soundstream autoversterker gehad welke 2 gescheiden printen had 1 voor de voeding en 1 voor het versterker gedeelte en de voeding was verbonden met de versterker print doormiddel van 3 redelijk dikke draden voor de rest geen andere.Vandaar mijn vraag of dit ook kan met andere merken.richard schreef:Wat een moeite.
Eerst de 230 Volt wisselspanning terug brengen naar 12 of 13,5 Volt gelijkspanning, deze in de autoversterker laten opwaarderen tot de spanning die past bij het maximale vermogen dat de versterker kan leveren en dan weer terugbrengen naar de spanning behorend bij het muzieksignaal.