mooi model zo'n Sentinel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door Marp »

frans schreef:
dat scheelt enorm in prijs !
Merk wel op dat die laatste niet 100% wol maar 100% polyester is, en dat de afname per 0,5m is. Neem je bij bijviltenzo bijv. 5mm dik acrylvilt, welke ik overigens niet in zwart zie, dan zakt de prijs van 165,- alweer naar 23,50 voor dezelfde 45 x 200cm.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door MechanicalAnimal »

frans schreef:
sinds een week of wat heb ik ze aan het spelen met een eerste opzet qua filteren.
Potverdorie :goeie:

heel gaaf! :D
frans
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 1:46

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door frans »

ik ben nu zover dat ik een klankmatig behoorlijk tevreden ben en ook meettechnisch tot op zekere hoogte.
ik meet voornamelijk op de luisterpos. en dan moet je wel door behoorlijk wat ellende heenkijken.
op kortere afstand met tijdvenster is ook mogelijk natuurlijk maar omdat ze zo hoog zijn is het moeilijk te bepalen op welke hoogte en afstand je moet meten.
en het belangrijkste is toch dat het geheel op de luisterpositie een beetje goed samenwerkt.
de laagmetingen zien er nogal wild uit maar bij die freq. zegt dat natuurlijk niet veel.
ik doe dan wat RTA metingen op verschillende hoogtes en afstanden en stel daarmee bijv ook het aktieve laag mee af.
dat staat nu ingesteld op 65 hz bij een 4e orde filter (thommessen, helling niet instelbaar )
plaatjes zijn van het filter en een meting op de luisterpos. en de units apart vanaf een meter of 2
Bijlagen
filter sent8.jpg
meting sent8.jpg
eton.jpg
thiel.jpg
tlr.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door MechanicalAnimal »

indrukwekkend, jammer dat ik hiervan geen snars begrijp :rofl:
frans
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 1:46

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door frans »

nuttyhifi schreef:
frans schreef:
Toevallig heb ik aan het begin van de week naar een internet winkeltje dat bijviltenzo heet gemaild, zij verkopen dikvilt van 5 mm dik in lappen van 1.8 x 1 meter voor 165 euro.
Ik heb echter nog geen reactie ,zullen wel op vakantie zijn.

Liever nog heb ik 6 of 7 mm maar dat hebben zij niet.
Ik zal nog even verder zoeken. Het is ook best prijzig
Bedankt voor de suggestie in ieder geval.

ja die gasten zijn duur maar deze niet.
http://nnstoffen.nl/stoffen-online/vilt ... zwart.html
8,95 per meter 4 mm dik dus 2 lagen ?
afgelopen week heb ik een rol van dat (polyester) vilt binnengekregen.
kost ca. 43 euro incl. verzenden voor een stuk van 0,45 meter breed en 4 meter lang.
het is diep zwart en 4 mm dik.
dank voor de tip nuttyhifi !

nu moet ik nog een manier vinden om het mooi op maat te snijden/ knippen
de buitenranden zijn waarschijnlijk goed te doen.
mooie cirkels maken in stof is een groter probleem denk ik.
ik zit te denken aan een malletje van mdf , daar de benodigde diameter uitfrezen
en dan met lijmklemmen of zo vastzetten op het vilt en uitsnijden.
ik heb ruim voldoende vilt dus het mag een paar pogingen duren
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door Marp »

frans schreef:
mooie cirkels maken in stof is een groter probleem denk ik.
Wat dacht je van een rolmesje aan een lat met op de juiste afstand een spijker als centerpunt? Monteer het mesje bij voorkeur niet haaks maar onder een lichte hoek, dan snijdt hij net zo soepel cirkels als dat het voorwiel van de fiets de bocht om gaat.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door richard »

frans schreef:
nu moet ik nog een manier vinden om het mooi op maat te snijden/ knippen
Goed doordrenken met water, in de vriezer leggen en in bevroren toestand met scherp gereedschap bewerken. Na de bewerking laten ontdooien en drogen. Ik heb dit zo wel eens met schuimrubber gedaan wat in een lastige vorm moest worden gebracht; dat ging heel aardig.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door MechanicalAnimal »

frans schreef:
ik heb ruim voldoende vilt dus het mag een paar pogingen duren
Als je genoeg van dat spul heb zo ik toch ook eens een echt goede, grote stofschaar proberen, daar is vlgns mij ook erg secuur mee te werken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: mooi model zo'n Sentinel

Bericht door dre »

ook dat knipt lastig......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”