Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paper Cone Dipool
Wat zal ik zeggen.............
Schrok er zelfs `n beetje van dat er 4 jaar voorbij zijn
Wat speakers (af)bouwen betreft is er de laatste jaren nix uit m`n handen gekomen .
De Amt`s en Mids zijn nu aan het inspelen en heb de baffle`s onder het stof vandaan getrokken om hier straks de strook voor deze unit`s op te bevestigen.
Zit er aan te denken om dit paneel demontabel te houden zodat er ooit aanpassingen mogelijk zijn zonder hier helemaal opnieuw te hoeven beginnen.
Nu heb ik `n vraagje : Deze opmerking "Als de positie van het centrum van de tweeter maar zo is dat de verhouding van afstand tot bovenkant en zijkant gelijk is aan 1:1.618" van Jeroen eerder in dit topic , geldt dat bij `n Amt ook ?
Wat er verder nog te doen staat als dit spelend is zijn twee kasten maken voor m`n corner woofers , heb hiervoor al meer dan 2 jaar de 2 Pd 2150
( http://www.precision-devices.com/showdetails.asp?id=16 ) in huis liggen.
Verder moeten er nog 2 versterkers bij komen om deze aan te sturen.
Heb nu de HxR 180 voor mid en hoog en de Hg 400 voor de Sls400 laag drivers.
Nog genoeg te doen dus.
Schrok er zelfs `n beetje van dat er 4 jaar voorbij zijn
Wat speakers (af)bouwen betreft is er de laatste jaren nix uit m`n handen gekomen .
De Amt`s en Mids zijn nu aan het inspelen en heb de baffle`s onder het stof vandaan getrokken om hier straks de strook voor deze unit`s op te bevestigen.
Zit er aan te denken om dit paneel demontabel te houden zodat er ooit aanpassingen mogelijk zijn zonder hier helemaal opnieuw te hoeven beginnen.
Nu heb ik `n vraagje : Deze opmerking "Als de positie van het centrum van de tweeter maar zo is dat de verhouding van afstand tot bovenkant en zijkant gelijk is aan 1:1.618" van Jeroen eerder in dit topic , geldt dat bij `n Amt ook ?
Wat er verder nog te doen staat als dit spelend is zijn twee kasten maken voor m`n corner woofers , heb hiervoor al meer dan 2 jaar de 2 Pd 2150
( http://www.precision-devices.com/showdetails.asp?id=16 ) in huis liggen.
Verder moeten er nog 2 versterkers bij komen om deze aan te sturen.
Heb nu de HxR 180 voor mid en hoog en de Hg 400 voor de Sls400 laag drivers.
Nog genoeg te doen dus.
Re: Paper Cone Dipool
De mid in 18mm Mdf hier van achter gezien.
Vraag mij af of dit voor dipool gebruik genoeg is weggefreest.
Wil aan de achterkant nog 4 mm Mdf toevoegen om daar de Amt tweeter mee op te sluiten.
Graag op of aanmerkingen , kritiek en tips zijn ook welkom
Vraag mij af of dit voor dipool gebruik genoeg is weggefreest.
Wil aan de achterkant nog 4 mm Mdf toevoegen om daar de Amt tweeter mee op te sluiten.
Graag op of aanmerkingen , kritiek en tips zijn ook welkom
Re: Paper Cone Dipool
we durven geen commetaar te geven,anders ligt het topic gelijk weer stil! 
Re: Paper Cone Dipool
dre schreef:we durven geen commetaar te geven,anders ligt het topic gelijk weer stil!
Van jou kan ik het zeker hebben , dus kom maar op .
Re: Paper Cone Dipool
ziet er prima uit,alleen zou ik de randjes wat ronder schuren.
heb je nog meer plaatjes?
heb je nog meer plaatjes?
Re: Paper Cone Dipool
dre schreef:ziet er prima uit,alleen zou ik de randjes wat ronder schuren.
heb je nog meer plaatjes?
Zal er morgen eens wat extra input instoppen , inderdaad wat vloeiend schuren.
Zit mij gelijk te bedenken dat het misschien `n stuk handiger is om de 4 mm achterplaat gelijk in de bewerking mee te nemen zodat deze mooi aansluit.
En , het kan zomaar zijn dat ik dit deel opnieuw maak , de kwaliteit van het Mdf wat ik nu heb ik zeker niet het beste (dan druk ik mij zwak uit.....)
Zal dan gelijk wat extra fotootjes schieten.
Re: Re:
architect schreef:MafHenkjan schreef:als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaan 2008....
ziet er allemaal top uit, mooie sschetsen ook, IO gestudeerd?
Dank je wel.
Het tekenwerk/ontwerp heeft Lepain gedaan , ik weet alleen niet of die nog actief is op het forum.
Re: Paper Cone Dipool
ben benieuwd hoe dat gaat klinken, mijn orions klinken heel fijn maar zouden iets meer druk mogen hebben in het laag, misschien dan 2x 15" daarin verschil maakt
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
Re: Paper Cone Dipool
Mooi systeem om te volgen. Ik ben ook van plan een dipool te maken. Iets kleiner dan deze. 2x 15" vind ik iets te.
Re: Paper Cone Dipool
reddoortranscendence schreef:Mooi systeem om te volgen. Ik ben ook van plan een dipool te maken. Iets kleiner dan deze. 2x 15" vind ik iets te.
Hoi Rode Deur
Wat heb je in gedachten , heb je al `n idee van `n model / ontwerp ?
Welke drivers wil je gaan toepassen ?
Groet, Carlo
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
Re: Paper Cone Dipool
Ik heb nog 4x WS25E 8 ohm liggen van Visaton en dan combineren met een leuke breedbander.
Het paneel dan een apart design en/of opvallende kleur. Combi van fijn geluid en wat moois voor het oog.
Het paneel dan een apart design en/of opvallende kleur. Combi van fijn geluid en wat moois voor het oog.
Re: Paper Cone Dipool
Vorderingen voor vandaag.
Heb de mid nog wat dieper en rondom weggefreest.
Mijnsinziens is er nog genoeg vlees voor de schroeven op deze manier.
Ook even `n schuurpapiertje langs de randen gehaald.
En wat foto`s voor Dre
Heb de mid nog wat dieper en rondom weggefreest.
Mijnsinziens is er nog genoeg vlees voor de schroeven op deze manier.
Ook even `n schuurpapiertje langs de randen gehaald.
En wat foto`s voor Dre
Re: Paper Cone Dipool
Misschien is dit project dan wel een leuke inspiratie? Of de voorgaande variant?reddoortranscendence schreef:Ik heb nog 4x WS25E 8 ohm liggen van Visaton en dan combineren met een leuke breedbander.
Het paneel dan een apart design en/of opvallende kleur. Combi van fijn geluid en wat moois voor het oog.
Re: Paper Cone Dipool
En ik had mij zo voorgenomen om het tempo er in te houden ...........dre schreef:niets meer aan doen!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Paper Cone Dipool
De mijne wel hoor, maar die is dan ook goedgeloviger dan ik.
Goed om te zien dat je weer bezig bent, Carlo. Wat die golden ratio verhoudingen betreft: m.i. geldt dat eveneens voor een AMT of een andere tweeter.
Re: Paper Cone Dipool
Dank je Marp , voelt goed om weer bezig te zijn .Marp schreef:De mijne wel hoor, maar die is dan ook goedgeloviger dan ik.Goed om te zien dat je weer bezig bent, Carlo. Wat die golden ratio verhoudingen betreft: m.i. geldt dat eveneens voor een AMT of een andere tweeter.
Nog wat kunnen doen net.
Heb de Mid/tweeter strook op de aangepaste baffle bevestigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Paper Cone Dipool
Gewoon de term "Longterm" in je topictitel zetten, mag je d'r zo lang over doen als je zelf wiltCarloPJB schreef:Wat zal ik zeggen.............Schrok er zelfs `n beetje van dat er 4 jaar voorbij zijn![]()
Echt gaaf gedaan trouwens met die lagen aluminuunuiminiunmium zo in je baffle verwerkt, gewelding om te zien! Worden mooie speakers zo
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Re:
Lepain heeft idd IO gestudeerd (en er zijn nog wel meer ontwerpen van hem hier te vinden). ik heb hem al een tijd hier niet meer gezien helaas.CarloPJB schreef:Het tekenwerk/ontwerp heeft Lepain gedaan , ik weet alleen niet of die nog actief is op het forum.architect schreef:ziet er allemaal top uit, mooie sschetsen ook, IO gestudeerd?Henkjan schreef:als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaar 2008....
Re: Paper Cone Dipool
MechanicalAnimal schreef:
................Echt gaaf gedaan trouwens met die lagen aluminuunuiminiunmium zo in je baffle verwerkt......
Re: Paper Cone Dipool
CarloPJB schreef:Dank je Marp , voelt goed om weer bezig te zijn .Marp schreef:De mijne wel hoor, maar die is dan ook goedgeloviger dan ik.Goed om te zien dat je weer bezig bent, Carlo. Wat die golden ratio verhoudingen betreft: m.i. geldt dat eveneens voor een AMT of een andere tweeter.
Het blijft toch altijd kriebelen.
Gaaf project, blijf ik volgen.
Leuk weer wat te horen!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Paper Cone Dipool
CarloPJB schreef:MechanicalAnimal schreef:
................Echt gaaf gedaan trouwens met die lagen aluminuunuiminiunmium zo in je baffle verwerkt......
Wat `n lang woord voor iets wat ik ken als lood .....
oeps
