Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door jeroen_d »

Bump, CarloPJB heeft weer een teken van leven gegeven.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Wat zal ik zeggen.............
Schrok er zelfs `n beetje van dat er 4 jaar voorbij zijn :?

Wat speakers (af)bouwen betreft is er de laatste jaren nix uit m`n handen gekomen .

De Amt`s en Mids zijn nu aan het inspelen en heb de baffle`s onder het stof vandaan getrokken om hier straks de strook voor deze unit`s op te bevestigen.
Zit er aan te denken om dit paneel demontabel te houden zodat er ooit aanpassingen mogelijk zijn zonder hier helemaal opnieuw te hoeven beginnen.


Nu heb ik `n vraagje : Deze opmerking "Als de positie van het centrum van de tweeter maar zo is dat de verhouding van afstand tot bovenkant en zijkant gelijk is aan 1:1.618" van Jeroen eerder in dit topic , geldt dat bij `n Amt ook ?


Wat er verder nog te doen staat als dit spelend is zijn twee kasten maken voor m`n corner woofers , heb hiervoor al meer dan 2 jaar de 2 Pd 2150
( http://www.precision-devices.com/showdetails.asp?id=16 ) in huis liggen.
Verder moeten er nog 2 versterkers bij komen om deze aan te sturen.
Heb nu de HxR 180 voor mid en hoog en de Hg 400 voor de Sls400 laag drivers.

Nog genoeg te doen dus.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

De mid in 18mm Mdf hier van achter gezien.
Vraag mij af of dit voor dipool gebruik genoeg is weggefreest.

Wil aan de achterkant nog 4 mm Mdf toevoegen om daar de Amt tweeter mee op te sluiten.


Graag op of aanmerkingen , kritiek en tips zijn ook welkom :wink:
Bijlagen
Recht van boven.
Recht van boven.
45 graden.
45 graden.
Zij aanzicht.
Zij aanzicht.
Frees werk.
Frees werk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

we durven geen commetaar te geven,anders ligt het topic gelijk weer stil! :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
we durven geen commetaar te geven,anders ligt het topic gelijk weer stil! :mrgreen:

Van jou kan ik het zeker hebben , dus kom maar op .
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

ziet er prima uit,alleen zou ik de randjes wat ronder schuren.

heb je nog meer plaatjes?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
ziet er prima uit,alleen zou ik de randjes wat ronder schuren.

heb je nog meer plaatjes?

Zal er morgen eens wat extra input instoppen , inderdaad wat vloeiend schuren.
Zit mij gelijk te bedenken dat het misschien `n stuk handiger is om de 4 mm achterplaat gelijk in de bewerking mee te nemen zodat deze mooi aansluit.

En , het kan zomaar zijn dat ik dit deel opnieuw maak , de kwaliteit van het Mdf wat ik nu heb ik zeker niet het beste (dan druk ik mij zwak uit.....)

Zal dan gelijk wat extra fotootjes schieten.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re:

Bericht door architect »

Henkjan schreef:
als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaan 2008.... :roll:
Maf

ziet er allemaal top uit, mooie sschetsen ook, IO gestudeerd?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Re:

Bericht door CarloPJB »

architect schreef:
Henkjan schreef:
als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaan 2008.... :roll:
Maf

ziet er allemaal top uit, mooie sschetsen ook, IO gestudeerd?


Dank je wel.

Het tekenwerk/ontwerp heeft Lepain gedaan , ik weet alleen niet of die nog actief is op het forum.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door architect »

ben benieuwd hoe dat gaat klinken, mijn orions klinken heel fijn maar zouden iets meer druk mogen hebben in het laag, misschien dan 2x 15" daarin verschil maakt
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door reddoortranscendence »

Mooi systeem om te volgen. Ik ben ook van plan een dipool te maken. Iets kleiner dan deze. 2x 15" vind ik iets te.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

reddoortranscendence schreef:
Mooi systeem om te volgen. Ik ben ook van plan een dipool te maken. Iets kleiner dan deze. 2x 15" vind ik iets te.

Hoi Rode Deur :wink:

Wat heb je in gedachten , heb je al `n idee van `n model / ontwerp ?
Welke drivers wil je gaan toepassen ?

Groet, Carlo
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door reddoortranscendence »

Ik heb nog 4x WS25E 8 ohm liggen van Visaton en dan combineren met een leuke breedbander.
Het paneel dan een apart design en/of opvallende kleur. Combi van fijn geluid en wat moois voor het oog.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Vorderingen voor vandaag.

Heb de mid nog wat dieper en rondom weggefreest.
Mijnsinziens is er nog genoeg vlees voor de schroeven op deze manier.
Ook even `n schuurpapiertje langs de randen gehaald.

En wat foto`s voor Dre :wink:
Bijlagen
2 baffle`s
2 baffle`s
Nog wat werk op de achtergrond.
Nog wat werk op de achtergrond.
Mid 7.jpg
Mid 8.jpg
Wat zilver voor de interne bedrading.
Wat zilver voor de interne bedrading.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

niets meer aan doen!
Ronkel
Berichten: 2182
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Ronkel »

reddoortranscendence schreef:
Ik heb nog 4x WS25E 8 ohm liggen van Visaton en dan combineren met een leuke breedbander.
Het paneel dan een apart design en/of opvallende kleur. Combi van fijn geluid en wat moois voor het oog.
Misschien is dit project dan wel een leuke inspiratie? Of de voorgaande variant?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
niets meer aan doen!
En ik had mij zo voorgenomen om het tempo er in te houden ........... :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

dat geloofd geen hond meer! :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Marp »

De mijne wel hoor, maar die is dan ook goedgeloviger dan ik.;) Goed om te zien dat je weer bezig bent, Carlo. Wat die golden ratio verhoudingen betreft: m.i. geldt dat eveneens voor een AMT of een andere tweeter.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Marp schreef:
De mijne wel hoor, maar die is dan ook goedgeloviger dan ik.;) Goed om te zien dat je weer bezig bent, Carlo. Wat die golden ratio verhoudingen betreft: m.i. geldt dat eveneens voor een AMT of een andere tweeter.
Dank je Marp , voelt goed om weer bezig te zijn .


Nog wat kunnen doen net.

Heb de Mid/tweeter strook op de aangepaste baffle bevestigd.
Bijlagen
Voorkant.
Voorkant.
Voorkant.
Voorkant.
Achterkant.
Achterkant.
Achterkant.
Achterkant.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door MechanicalAnimal »

CarloPJB schreef:
Wat zal ik zeggen.............Schrok er zelfs `n beetje van dat er 4 jaar voorbij zijn :?
Gewoon de term "Longterm" in je topictitel zetten, mag je d'r zo lang over doen als je zelf wilt :lol:


Echt gaaf gedaan trouwens met die lagen aluminuunuiminiunmium zo in je baffle verwerkt, gewelding om te zien! Worden mooie speakers zo :goeie:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Henkjan »

CarloPJB schreef:
architect schreef:
Henkjan schreef:
als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaar 2008.... :roll:
ziet er allemaal top uit, mooie sschetsen ook, IO gestudeerd?
Het tekenwerk/ontwerp heeft Lepain gedaan , ik weet alleen niet of die nog actief is op het forum.
Lepain heeft idd IO gestudeerd (en er zijn nog wel meer ontwerpen van hem hier te vinden). ik heb hem al een tijd hier niet meer gezien helaas.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

MechanicalAnimal schreef:




................Echt gaaf gedaan trouwens met die lagen aluminuunuiminiunmium zo in je baffle verwerkt......

:rofl: Wat `n lang woord voor iets wat ik ken als lood ..... :wink:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Lnsadnoh »

CarloPJB schreef:
Marp schreef:
De mijne wel hoor, maar die is dan ook goedgeloviger dan ik.;) Goed om te zien dat je weer bezig bent, Carlo. Wat die golden ratio verhoudingen betreft: m.i. geldt dat eveneens voor een AMT of een andere tweeter.
Dank je Marp , voelt goed om weer bezig te zijn .

Het blijft toch altijd kriebelen.
Gaaf project, blijf ik volgen.
Leuk weer wat te horen!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door MechanicalAnimal »

CarloPJB schreef:
MechanicalAnimal schreef:

................Echt gaaf gedaan trouwens met die lagen aluminuunuiminiunmium zo in je baffle verwerkt......

:rofl: Wat `n lang woord voor iets wat ik ken als lood ..... :wink:

oeps :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”