Lampucera 2 ( Hong kong DAC)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
@ RobertD het geluid was een beetje vlak en nog niet naar mijn zin, heb er een obligato ingezet en het klonk al meer in balans.
Eigenlijk was ik dit nog niet van plan want de bedoeling was om de voeding goed te krijgen, wat wel is gelukt. De volgende stap deze week is om de DAC te koppelen. Ik ben benieuwd.
Eigenlijk was ik dit nog niet van plan want de bedoeling was om de voeding goed te krijgen, wat wel is gelukt. De volgende stap deze week is om de DAC te koppelen. Ik ben benieuwd.
- audiomanics
- Contacteer:
Obligato?gervenja schreef:heb er een obligato ingezet
http://www.wisegeek.com/what-is-an-obligato.htm
Daar word ik in deze context niet veel wijzer van..
Kees
- telefunken
Obbligato capacitorsaudiomanics schreef:Obligato?gervenja schreef:heb er een obligato ingezet
http://www.wisegeek.com/what-is-an-obligato.htm
Daar word ik in deze context niet veel wijzer van..![]()
Kees
- audiomanics
- Contacteer:
Aangezien ik nog wat moet wachten op nieuwe trafotjes ben ik vandaag verder gegaan aan het Hong Kong DAC gedeelte.
Eerst de bestaande condensatoren verwijderd waarbij ik natuurlijk 2 soldeereilandjes heb verprutst
. Nu heb ik een paar creative bruggen moeten maken. Maar gelukkig zijn de leads van de elkotjes lang genoeg om crea bea te zijn. Maar wat een gekloot is dat om op een smd-board elkotjes te solderen met korte leads. Je zou haast een haakse soldeerpunt gaan ontwikkelen, of bestaat dat al? Maar eind goed al goed (hoop ik want het is nog niet aangesloten) het ziet er niet onaardig uit denk ik.
Eerst de bestaande condensatoren verwijderd waarbij ik natuurlijk 2 soldeereilandjes heb verprutst
Laatst gewijzigd door gervenja op vr 27 mar 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Contacteer:
Heb je al uitgevogeld waar deze zitten in het schema?
Als het koppelcondensatoren zijn kan het doorgaans prima.. Je zult misschien iets merken in het laag.
Voor ontkoppelcondensatoren maakt het niet veel uit, als ze maar niet te klein worden.
Als ze onderdeel vormen van een filter, clock of reset-circuit (wat ik niet denk) kan het wel eens een probleempje worden.
Veel condensatoren worden met "de natte vinger" bepaalt.. Of in het ongunstigste geval "wat is het goedkoopst en nog net bruikbaar.." .
Kees
Als het koppelcondensatoren zijn kan het doorgaans prima.. Je zult misschien iets merken in het laag.
Voor ontkoppelcondensatoren maakt het niet veel uit, als ze maar niet te klein worden.
Als ze onderdeel vormen van een filter, clock of reset-circuit (wat ik niet denk) kan het wel eens een probleempje worden.
Veel condensatoren worden met "de natte vinger" bepaalt.. Of in het ongunstigste geval "wat is het goedkoopst en nog net bruikbaar.." .
Kees
- audiomanics
- Contacteer:
BlackGate's zijn goed als ontkoppel-C's, met name. Maar het ligt een beetje aan het type dat je hebt..
Ik gebruik zelf ook veelvuldig de BlackGate's als ze nog te koop zijn.. De WKZ, bijvoorbeeld, is heden erg moeilijk meer te krijgen en de prijs is al ruim verdubbeld.. Maar dit is een hoogspanning geval..
Kees
Ik gebruik zelf ook veelvuldig de BlackGate's als ze nog te koop zijn.. De WKZ, bijvoorbeeld, is heden erg moeilijk meer te krijgen en de prijs is al ruim verdubbeld.. Maar dit is een hoogspanning geval..
Kees
- audiomanics
- Contacteer:
De standaard en PK zijn prima ontkoppel-C's
De N en NX zijn non-polair en daar kun je dus nog een ander leuk truukje mee uithalen: twee tegengesteld parallel zetten: Super-E-Cap noemen ze dat.. In deze schakeling is dat wat overdone, denk ik..
Ik zou die NX dan ook lekker bewaren voor echte prestigieuze projecten..
Kees
De N en NX zijn non-polair en daar kun je dus nog een ander leuk truukje mee uithalen: twee tegengesteld parallel zetten: Super-E-Cap noemen ze dat.. In deze schakeling is dat wat overdone, denk ik..
Ik zou die NX dan ook lekker bewaren voor echte prestigieuze projecten..
Kees
Nog niet veel verdergekomen.
Ben de buitenboel aan het schilderen, en heb het ontzettend druk op mijn werk, veel vergaderingen en rapportages. De enige audio die ik nu tot mij neem is op mijn rug op de bank. Laatst de cd van Elbow gekocht, kan het erg aanbevelen. De diy schiet er een beetje bij in, hoewel ik wel weer een begin heb gemaakt met een draaitafel (garrard 401). Ben bezig een plinth te maken, maar dat gaat een ander topic worden.
Ik hoop dat het met twee maandjes af is (hkdac en Garrard).
Ik heb alles op een experimenteerbord gemonteerd en het klinkt erg lekker. Ik loop ook nog erg te twijfelen of ik het geheel in een mooie houten kast maak of dat het een HIFI2000 gaat worden.
John
Ben de buitenboel aan het schilderen, en heb het ontzettend druk op mijn werk, veel vergaderingen en rapportages. De enige audio die ik nu tot mij neem is op mijn rug op de bank. Laatst de cd van Elbow gekocht, kan het erg aanbevelen. De diy schiet er een beetje bij in, hoewel ik wel weer een begin heb gemaakt met een draaitafel (garrard 401). Ben bezig een plinth te maken, maar dat gaat een ander topic worden.
Ik hoop dat het met twee maandjes af is (hkdac en Garrard).
Ik heb alles op een experimenteerbord gemonteerd en het klinkt erg lekker. Ik loop ook nog erg te twijfelen of ik het geheel in een mooie houten kast maak of dat het een HIFI2000 gaat worden.
John