Boschmann subwoofer (car-audio)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Boschmann subwoofer (car-audio)

Bericht door Edo »

Op een zoektocht naar een leuk subje voor achter in de auto kwam ik het merk Boschmann tegen. Leuke prijzen, maar is het ook wat?
De afgebeelde subwoofers zien er goed uit, parameters zijn te vinden dus een kast ontwerpen ervoor is ook makkelijk, maar voor de rest is er weinig over te vinden op internet. Heeft iemand ervaring met dit merk en dan vooral de subwoofers?

M.v.g.
Edo
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

In wat voor auto ga jij ze installeren :?:

Zoiets:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wowzers...ehm...nee..Mazda 626
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

kijk anders eens op www.showyoursound.nl . op het forum daar vind je genoeg info denk ik over het merk. en anders stel je daar de vraag nog eens want de nieuwe serie van hun valt dacht ik wel in de smaak.


ik zie net dat je daar al wat meer reacties heb gekregen :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jep...daar was het wat drukker op gebied van car-audio.
Voor onze lezers hier, het ging om onderstaande woofer...de Boschmann AXZ-W 10tpo

Afbeelding

Leuk dingetje...voor in de auto.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Maar ga je em nu aanschaffen of??
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Na wat heen en weer gepraat op een ander forum en contact gehad met een tweetal car-audio inbouw stations zijn we tot de conclusie gekomen dat bovenstaande woofer wat te "fors"is voor m'n versterker.
Echter z'n iets kleinere broertje gaat wel goed op m'n versterker dus zijn we maar overgegaan tot aanschaf van dit model:

Afbeelding

Afbeelding

Eens kijken wat dat doet.....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Scheelt minstens 2 seconden op de 0-100 km/uur.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

8)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Die is wel lelijk zeg :D

Maar daar zie je gelukkig weinig van in de kofferbak, in combinatie met wat komt ie te spelen?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

HU van Panasonic: cq-dfx683n

Versterker van Infinity: RA6006 (6kanaals, variabel X-over), 4x50 en 2x75 RMS)

Afbeelding

Deur achter JBL (5x7 inch, tweeweg), deur voor Polk audio (5x7 inch, tweeweg)

Niet echt je van het, maar klinkt erg lekker en vooral zuiver.
Hoeft niet zo hard.
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

die woofer ziet er menes uit, maar of het ook klinkt?

Een Adire Shiva ziet er veel minder "menes" uit, maar als het op presaties aankomt :wink:

waarmee ik zoveel wel zeggen als: de looks bepalen niet alles. Meestal is less more :wink: en zeker op het gebied van die car-tuning en audio toestanden.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zit ook een klein prijsverschil tussen. Thuis wil ik erg goed geluid hebben. In de auto streef ik daar niet zo naar. Als het maar klinkt.
De deurspeakers van JBL en Polk zijn goed. JBL achter voor iets wat bas, Polk voorin vanwege hun zuivere geluid. Subje achterin voor wat extra "trilling". Hoeft niet echt een boomcar te worden.
Ohja, de prijs van de sub is 89 euro....Oftewel budget.
Ik heb net een uurtje staan draaien (tussen de koeien) en moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben met wat dit kleine 10" subje in gesloten kast met bascorrectie doet. Strak. Niet giga laag, maar verwachte ik ook niet van een 30 liter gesloten kast. Echt laag gaat toch al niet in een kleine ruimte als een auto, dus nu nog een tijdje die rubberrand wat losser trillen.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Die infinity "doet" het helemaal niet verkeerd voor t geld is mijn ervaring. Jammer dat de deurpanelen van die mazda zo vreemd gevormd zijn, anders kon je t geheel nog eens upgraden met een leuk 6,5 inch composetje voorin.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Hi Edo, ik heb hier nog wel een grote condensator liggen die je voor je versterker kan plaatsen. Dat maakt de bassen vaak ook een stuk strakker.
Daarnaast heb ik volgens mij nog een 3-weg low level crossover (MTX), kan je de sub ook helemaal goed mee afregelen.

Laat maar weten of je er iets mee wil (we maken er wel een heel zacht zomerprijsje van :wink: )
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jep. ook nog aan lopen denken, maar die ovaaltjes klinken op dit moment erg goed. (kleine aanpassingen aan de deuren gedaan)...
Maar misschien ooit nog.

p.s. wat betreft die Infinity versterker, erg veel waar voor z'n geld. Hij gaat alleen binnenkort de verkoop in (gaat ander versterker komen).
Mis iets vermogen voor het subje omdat het een gesloten klein kastje is.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Haha, stilstand is achteruitgang toch.... :D

Die condensator lijkt me met deze versterker, goede bekabeling en accu wel wat overbodig trouwens..
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Tsja, wat is overbodig....

Ik heb als voedingskabel een stuk 25mm2 laskabel (met zekering natuurlijk), en als tulpsnoer goedkope dubbelafgeschermde "no-name" kabel, dueren wat voorzien van wat loodbitumen, deurspeakers ingekit voor wat beter contact, houten frampje erachter en da's alles....geen grote condensators of dure kabels. Accoustiek is toch best wel beetje ruk in de auto, en shows doe ik ook niet aan mee....dus goedkoop en toch goed klinkend...ziet er misschien niet echt "volgens de boekjes" uit, maar hoeft ook niet.....'t is gelukkig niet m'n woonkamer... :wink:
Plaats reactie