Boschmann subwoofer (car-audio)
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Boschmann subwoofer (car-audio)
Op een zoektocht naar een leuk subje voor achter in de auto kwam ik het merk Boschmann tegen. Leuke prijzen, maar is het ook wat?
De afgebeelde subwoofers zien er goed uit, parameters zijn te vinden dus een kast ontwerpen ervoor is ook makkelijk, maar voor de rest is er weinig over te vinden op internet. Heeft iemand ervaring met dit merk en dan vooral de subwoofers?
M.v.g.
Edo
De afgebeelde subwoofers zien er goed uit, parameters zijn te vinden dus een kast ontwerpen ervoor is ook makkelijk, maar voor de rest is er weinig over te vinden op internet. Heeft iemand ervaring met dit merk en dan vooral de subwoofers?
M.v.g.
Edo
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
kijk anders eens op www.showyoursound.nl . op het forum daar vind je genoeg info denk ik over het merk. en anders stel je daar de vraag nog eens want de nieuwe serie van hun valt dacht ik wel in de smaak.
ik zie net dat je daar al wat meer reacties heb gekregen
ik zie net dat je daar al wat meer reacties heb gekregen
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Na wat heen en weer gepraat op een ander forum en contact gehad met een tweetal car-audio inbouw stations zijn we tot de conclusie gekomen dat bovenstaande woofer wat te "fors"is voor m'n versterker.
Echter z'n iets kleinere broertje gaat wel goed op m'n versterker dus zijn we maar overgegaan tot aanschaf van dit model:


Eens kijken wat dat doet.....
Echter z'n iets kleinere broertje gaat wel goed op m'n versterker dus zijn we maar overgegaan tot aanschaf van dit model:


Eens kijken wat dat doet.....
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zit ook een klein prijsverschil tussen. Thuis wil ik erg goed geluid hebben. In de auto streef ik daar niet zo naar. Als het maar klinkt.
De deurspeakers van JBL en Polk zijn goed. JBL achter voor iets wat bas, Polk voorin vanwege hun zuivere geluid. Subje achterin voor wat extra "trilling". Hoeft niet echt een boomcar te worden.
Ohja, de prijs van de sub is 89 euro....Oftewel budget.
Ik heb net een uurtje staan draaien (tussen de koeien) en moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben met wat dit kleine 10" subje in gesloten kast met bascorrectie doet. Strak. Niet giga laag, maar verwachte ik ook niet van een 30 liter gesloten kast. Echt laag gaat toch al niet in een kleine ruimte als een auto, dus nu nog een tijdje die rubberrand wat losser trillen.
De deurspeakers van JBL en Polk zijn goed. JBL achter voor iets wat bas, Polk voorin vanwege hun zuivere geluid. Subje achterin voor wat extra "trilling". Hoeft niet echt een boomcar te worden.
Ohja, de prijs van de sub is 89 euro....Oftewel budget.
Ik heb net een uurtje staan draaien (tussen de koeien) en moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben met wat dit kleine 10" subje in gesloten kast met bascorrectie doet. Strak. Niet giga laag, maar verwachte ik ook niet van een 30 liter gesloten kast. Echt laag gaat toch al niet in een kleine ruimte als een auto, dus nu nog een tijdje die rubberrand wat losser trillen.
Hi Edo, ik heb hier nog wel een grote condensator liggen die je voor je versterker kan plaatsen. Dat maakt de bassen vaak ook een stuk strakker.
Daarnaast heb ik volgens mij nog een 3-weg low level crossover (MTX), kan je de sub ook helemaal goed mee afregelen.
Laat maar weten of je er iets mee wil (we maken er wel een heel zacht zomerprijsje van
)
Daarnaast heb ik volgens mij nog een 3-weg low level crossover (MTX), kan je de sub ook helemaal goed mee afregelen.
Laat maar weten of je er iets mee wil (we maken er wel een heel zacht zomerprijsje van
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Jep. ook nog aan lopen denken, maar die ovaaltjes klinken op dit moment erg goed. (kleine aanpassingen aan de deuren gedaan)...
Maar misschien ooit nog.
p.s. wat betreft die Infinity versterker, erg veel waar voor z'n geld. Hij gaat alleen binnenkort de verkoop in (gaat ander versterker komen).
Mis iets vermogen voor het subje omdat het een gesloten klein kastje is.
Maar misschien ooit nog.
p.s. wat betreft die Infinity versterker, erg veel waar voor z'n geld. Hij gaat alleen binnenkort de verkoop in (gaat ander versterker komen).
Mis iets vermogen voor het subje omdat het een gesloten klein kastje is.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Tsja, wat is overbodig....
Ik heb als voedingskabel een stuk 25mm2 laskabel (met zekering natuurlijk), en als tulpsnoer goedkope dubbelafgeschermde "no-name" kabel, dueren wat voorzien van wat loodbitumen, deurspeakers ingekit voor wat beter contact, houten frampje erachter en da's alles....geen grote condensators of dure kabels. Accoustiek is toch best wel beetje ruk in de auto, en shows doe ik ook niet aan mee....dus goedkoop en toch goed klinkend...ziet er misschien niet echt "volgens de boekjes" uit, maar hoeft ook niet.....'t is gelukkig niet m'n woonkamer...
Ik heb als voedingskabel een stuk 25mm2 laskabel (met zekering natuurlijk), en als tulpsnoer goedkope dubbelafgeschermde "no-name" kabel, dueren wat voorzien van wat loodbitumen, deurspeakers ingekit voor wat beter contact, houten frampje erachter en da's alles....geen grote condensators of dure kabels. Accoustiek is toch best wel beetje ruk in de auto, en shows doe ik ook niet aan mee....dus goedkoop en toch goed klinkend...ziet er misschien niet echt "volgens de boekjes" uit, maar hoeft ook niet.....'t is gelukkig niet m'n woonkamer...



