Behiuzing, knop, frontplaat
Moderator: Beheerdersteam
Behiuzing, knop, frontplaat
Ik heb ondertussen een geschikte behuizing kunnen kiezen voor een stel AMP10-B van 41Hz.
Ik denk voor deze te gaan. De zwarte met een diepte van 300mm.
Nu moet ik dus nog een powerswitch vinden en iemand die het frontpaneel voor me kan bewerken.
Het front gaat dus enkel een switch en een led bevatten.
Iemand die me verder kan helpen?
Ik denk voor deze te gaan. De zwarte met een diepte van 300mm.
Nu moet ik dus nog een powerswitch vinden en iemand die het frontpaneel voor me kan bewerken.
Het front gaat dus enkel een switch en een led bevatten.
Iemand die me verder kan helpen?
Ik heb daar meerdere kasten vandaan... erg mooi spul. Verzenden maakt het overigens wel duur...
Dan bewerken:
Je kunt volgens mij, om het echt mooi te doen:
of Audiomanics een mailtje sturen
of bij schaeffer.de hun software downloaden, ontwerpen naar hartelust, opsturen naar duitsland en dan na een week of 6 krijg je het gefreesd en wel terug.
Dit laatste heb ik (nog) niet gedaan, het eerste wel en dat zag er prima uit...
Dan bewerken:
Je kunt volgens mij, om het echt mooi te doen:
of Audiomanics een mailtje sturen
of bij schaeffer.de hun software downloaden, ontwerpen naar hartelust, opsturen naar duitsland en dan na een week of 6 krijg je het gefreesd en wel terug.
Dit laatste heb ik (nog) niet gedaan, het eerste wel en dat zag er prima uit...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Nice.audiomanics schreef:Dat probeert hij wel...rho schreef:en Audiomanics levert erg goed werk?
Kees
Als je dat bij mij dan ook wil proberen ben ik je erg dankbaar.
Ik heb nog geen ontwerp klaar, maar de foto van dday_one laat toch al zien dat je zeker kan wat ik gehoopt had dat mogelijk zou zijn.
dday_one: De gaatjes bij de bronkeuze-aanduiding, komen daar ledjes (van de platte met zo'n rond teutje op) in of zet je ledjes met een ronde lens achter het frontpaneel?
Op die plek heb ik 3mm gaatjes geboord, waarachter een ledje is gekomen. Omdat mijn frontje maar iets van 5mm was, ziet dat er zonder lensjes prima uit... het zou natuurlijk wel mooier zijn met kleine kokertjes plexiglas.rho schreef:
dday_one: De gaatjes bij de bronkeuze-aanduiding, komen daar ledjes (van de platte met zo'n rond teutje op) in of zet je ledjes met een ronde lens achter het frontpaneel?
Je kunt natuurlijk ook het ledje vlak schuren, ledje in een stukje printplaat steken en op de achterkant vastplakken met wat (goed) dubbelzijdig tape, op de voorkant iets plakken zodat het ledje mooi gelijk komt te zitten en dan het ledje vast solderen.dday_one schreef:Op die plek heb ik 3mm gaatjes geboord, waarachter een ledje is gekomen. Omdat mijn frontje maar iets van 5mm was, ziet dat er zonder lensjes prima uit... het zou natuurlijk wel mooier zijn met kleine kokertjes plexiglas.
Evt. moet je de flens van het ledje schuren want het zal net wel of net niet passen, je kunt natuurlijk ook aan de achterkant gaan boren, maar je kunt beter een ledje verkloten dan het front
Ziet er erg netjes uit!
BTW: Als iemand 1mm of 2mm zou willen....ik heb nog wat kunststof glasvezel liggen (ik verkoop niks, wat korte stukjes kan ik wel missen en die wil ik ook nog wel vlak maken en polijsten).
Ik heb zelf alles aan de achterkant van het frontpaneel met draadeinden vastgezet. Daarmee kon ik makkelijk de boel exact op de juiste plaats aan de voorkant laten uitsteken.
Dit is trouwens ook een Hifi2000 kast. Ik heb het freeswerk lokaal bij een klein CNC bedrijfje laten doen, inclusief de knoppen en de draaischakelaar.
Groeten, Harry
Dit is trouwens ook een Hifi2000 kast. Ik heb het freeswerk lokaal bij een klein CNC bedrijfje laten doen, inclusief de knoppen en de draaischakelaar.
Groeten, Harry
Aleph P 1.7 voorversterker zo te zien?harryeng schreef:Ik heb zelf alles aan de achterkant van het frontpaneel met draadeinden vastgezet. Daarmee kon ik makkelijk de boel exact op de juiste plaats aan de voorkant laten uitsteken.
Dit is trouwens ook een Hifi2000 kast. Ik heb het freeswerk lokaal bij een klein CNC bedrijfje laten doen, inclusief de knoppen en de draaischakelaar.
Groeten, Harry
Yep, diep verborgen onder al die grote condensatorenTirillo schreef:Aleph P 1.7 voorversterker zo te zien?
Dantimax volume regeling, alhoewel ik de voeding gewijzigd heb. Het losse pertinax plaatje is zowel de voedingsverdeling als de aansturing voor mijn externe eindversterkers ( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8219)
Deze frontplaat is trouwens niet bij Audiomaniacs gemaakt, maar dat is alleen omdat ik hem toen nog niet kende...
Groeten, Harry
Ik ook!TubeHead schreef:Vind zelf die vandalisme vrije knoppen wel mooi !
Past super mooi in een alu behuizingkje al zeg ik het zelf
Ik was er naar op zoek maar kon niet meer op de naam komen. En toen was er TubeHead.
Die zonder led vind ik het beste voor mijn toepassing denk ik.
Ik moet dan nog een manier vinden op met hele kleine gaatjes in het front het licht van een stel ledjes naar buiten te krijgen. Blijkbaar bestaan er wel geleiders (zoals glasvezel ofzo) waarmee je dat kan realiseren. Maar ik had gehoopt op een iets eenvoedigere implementatie.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Geen van beide.. Als het koellichaam toch in de kast blijft, zou ik het naar de trafo toe keren.. Dat heeft de volgende voordelen:
De koeling dient een beetje als afscherming voor de trafo's
De draden naar de in en uitgang kunnen een stuk korter en dus minder storing opvangen..
De bovenste optie dus maar dan anders
Kees
De koeling dient een beetje als afscherming voor de trafo's
De draden naar de in en uitgang kunnen een stuk korter en dus minder storing opvangen..
De bovenste optie dus maar dan anders
Kees
Je hebt gekijk Kees zover had ik er nog niet over nagedachtaudiomanics schreef:Geen van beide.. Als het koellichaam toch in de kast blijft, zou ik het naar de trafo toe keren.. Dat heeft de volgende voordelen:
De koeling dient een beetje als afscherming voor de trafo's
De draden naar de in en uitgang kunnen een stuk korter en dus minder storing opvangen..
De bovenste optie dus maar dan anders
Kees
Dat kan toch ook heel eenvoudig, je lijmt gewoon een stukje glasvezel in een ledje....rho schreef:Ik moet dan nog een manier vinden op met hele kleine gaatjes in het front het licht van een stel ledjes naar buiten te krijgen. Blijkbaar bestaan er wel geleiders (zoals glasvezel ofzo) waarmee je dat kan realiseren. Maar ik had gehoopt op een iets eenvoedigere implementatie.
Als je een paar samples wilt (1 en/of 2mm glasvezel en 3 en/of 5mm ledjes) moet je maar ff een PB sturen.
En nu nog adressen van webshops en bestelnummers en we zijn vertrokken.hilbren schreef:duo led (blauw/rood)
5 fibers (0,5mm)
silicone-slang (brandstofslang modelbouw autotje)
beetje ducktape (zwart, om lekkende licht te dempen)
resultaat
Fraai gedaan. Is precies wat ik zoek.
@KILLorBE: PB komt eraan.



