Behiuzing, knop, frontplaat

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Behiuzing, knop, frontplaat

Bericht door rho »

Ik heb ondertussen een geschikte behuizing kunnen kiezen voor een stel AMP10-B van 41Hz.
Ik denk voor deze te gaan. De zwarte met een diepte van 300mm.

Nu moet ik dus nog een powerswitch vinden en iemand die het frontpaneel voor me kan bewerken.

Het front gaat dus enkel een switch en een led bevatten.

Iemand die me verder kan helpen?
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

Het is aluminium, da's niet echt moeilijk te bewerken, toch? Gaatjes boren, decoupeerzaag oid..

Laat ook even weten hoe het bestellen gaat bij die toko, daar ben ik wel benieuwd naar, ze hebben leuke spullen...
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

Ik heb daar meerdere kasten vandaan... erg mooi spul. Verzenden maakt het overigens wel duur...

Dan bewerken:
Je kunt volgens mij, om het echt mooi te doen:
of Audiomanics een mailtje sturen :)
of bij schaeffer.de hun software downloaden, ontwerpen naar hartelust, opsturen naar duitsland en dan na een week of 6 krijg je het gefreesd en wel terug.

Dit laatste heb ik (nog) niet gedaan, het eerste wel en dat zag er prima uit...
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Bestellen gaat prima daar. Goede ervaringen mee. Het freeswerk van Schaeffer is echt heel mooi. Alleen voor die paar gaatjes lijkt me dat niet echt nodig. Met een goede boorstandaard en dito boor moet het lukken. Eventueel snijolie gebruiken voor een nog beter resultaat.

Co
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Dus die shop is wel te vertrouwen en Audiomanics levert erg goed werk? Da's al goed nieuws.

Nu de power-button nog kiezen en een powerled vinden die mooi in het front kan ingewerkt worden. :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

rho schreef:
en Audiomanics levert erg goed werk?
Dat probeert hij wel...

Kees
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

Nou via Kees ziet er prima uit....

Dit is door 'm gemaakt, ik kijk er nog dagelijks met veel plezier naar...
Bijlagen
IMG_3998_resize.JPG
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

audiomanics schreef:
rho schreef:
en Audiomanics levert erg goed werk?
Dat probeert hij wel...

Kees
Nice.
Als je dat bij mij dan ook wil proberen ben ik je erg dankbaar. :D

Ik heb nog geen ontwerp klaar, maar de foto van dday_one laat toch al zien dat je zeker kan wat ik gehoopt had dat mogelijk zou zijn.

dday_one: De gaatjes bij de bronkeuze-aanduiding, komen daar ledjes (van de platte met zo'n rond teutje op) in of zet je ledjes met een ronde lens achter het frontpaneel?
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

rho schreef:

dday_one: De gaatjes bij de bronkeuze-aanduiding, komen daar ledjes (van de platte met zo'n rond teutje op) in of zet je ledjes met een ronde lens achter het frontpaneel?
Op die plek heb ik 3mm gaatjes geboord, waarachter een ledje is gekomen. Omdat mijn frontje maar iets van 5mm was, ziet dat er zonder lensjes prima uit... het zou natuurlijk wel mooier zijn met kleine kokertjes plexiglas.
Bijlagen
versterker.jpg
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

dday_one schreef:
Op die plek heb ik 3mm gaatjes geboord, waarachter een ledje is gekomen. Omdat mijn frontje maar iets van 5mm was, ziet dat er zonder lensjes prima uit... het zou natuurlijk wel mooier zijn met kleine kokertjes plexiglas.
Je kunt natuurlijk ook het ledje vlak schuren, ledje in een stukje printplaat steken en op de achterkant vastplakken met wat (goed) dubbelzijdig tape, op de voorkant iets plakken zodat het ledje mooi gelijk komt te zitten en dan het ledje vast solderen.
Evt. moet je de flens van het ledje schuren want het zal net wel of net niet passen, je kunt natuurlijk ook aan de achterkant gaan boren, maar je kunt beter een ledje verkloten dan het front :wink:

Ziet er erg netjes uit!

BTW: Als iemand 1mm of 2mm zou willen....ik heb nog wat kunststof glasvezel liggen (ik verkoop niks, wat korte stukjes kan ik wel missen en die wil ik ook nog wel vlak maken en polijsten).
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Ik heb zelf alles aan de achterkant van het frontpaneel met draadeinden vastgezet. Daarmee kon ik makkelijk de boel exact op de juiste plaats aan de voorkant laten uitsteken.

Dit is trouwens ook een Hifi2000 kast. Ik heb het freeswerk lokaal bij een klein CNC bedrijfje laten doen, inclusief de knoppen en de draaischakelaar.

Groeten, Harry
Bijlagen
Inside backview.jpg
inside frontview.jpg
Inside topview.jpg
Gebruikersavatar
Tirillo
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 12:13

Bericht door Tirillo »

harryeng schreef:
Ik heb zelf alles aan de achterkant van het frontpaneel met draadeinden vastgezet. Daarmee kon ik makkelijk de boel exact op de juiste plaats aan de voorkant laten uitsteken.

Dit is trouwens ook een Hifi2000 kast. Ik heb het freeswerk lokaal bij een klein CNC bedrijfje laten doen, inclusief de knoppen en de draaischakelaar.

Groeten, Harry
Aleph P 1.7 voorversterker zo te zien?
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Precies ook wat ik wil voor mijn Pass BoSoZ (draadje probeer ik zsm op ZBA te starten). Oftewel Kees krijgt het druk ;)
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Tirillo schreef:
Aleph P 1.7 voorversterker zo te zien?
Yep, diep verborgen onder al die grote condensatoren :P

Dantimax volume regeling, alhoewel ik de voeding gewijzigd heb. Het losse pertinax plaatje is zowel de voedingsverdeling als de aansturing voor mijn externe eindversterkers ( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8219)

Deze frontplaat is trouwens niet bij Audiomaniacs gemaakt, maar dat is alleen omdat ik hem toen nog niet kende...

Groeten, Harry
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Behuizing is besteld, inclusief 3 voetjes.

Nu de power-button nog en de ledjes. En dan eens serieus over een design nadenken.
Dan Kees eens contacteren en een tekening doorsturen.

...aan mijn tempo is dat voor als ik met pensioen ga. :oops:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

OK, het kastje is binnen. Ik heb nog geen tijd gehad om 'm uit te pakken maar zo te zien in het plastiek is het materiaal dik in orde. Ze hebben er zelfs een extra voetje bij gestoken. Ik had er 3 besteld maar er zitten er 4 in. Mij ook goed. :D
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Vind zelf die vandalisme vrije knoppen wel mooi !


Afbeelding


Past super mooi in een alu behuizingkje al zeg ik het zelf :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

TubeHead schreef:
Vind zelf die vandalisme vrije knoppen wel mooi !


Afbeelding


Past super mooi in een alu behuizingkje al zeg ik het zelf :D
Ik ook!
Ik was er naar op zoek maar kon niet meer op de naam komen. En toen was er TubeHead. :D

Die zonder led vind ik het beste voor mijn toepassing denk ik.

Ik moet dan nog een manier vinden op met hele kleine gaatjes in het front het licht van een stel ledjes naar buiten te krijgen. Blijkbaar bestaan er wel geleiders (zoals glasvezel ofzo) waarmee je dat kan realiseren. Maar ik had gehoopt op een iets eenvoedigere implementatie.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik weet nog niet goed hoe ik het geheel in het kastje ga steken.

Welke van volgende opties zou het beste zijn?
Bijlagen
P1030804.JPG
P1030801.JPG
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Persoonlijk zou ik de bovenste opbouw nemen.Dan heb je om te beginnen het minste last van de trafo's en zitten de modules onder de verluchtingssleuven.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Geen van beide.. Als het koellichaam toch in de kast blijft, zou ik het naar de trafo toe keren.. Dat heeft de volgende voordelen:
De koeling dient een beetje als afscherming voor de trafo's
De draden naar de in en uitgang kunnen een stuk korter en dus minder storing opvangen..
De bovenste optie dus maar dan anders

Kees
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

audiomanics schreef:
Geen van beide.. Als het koellichaam toch in de kast blijft, zou ik het naar de trafo toe keren.. Dat heeft de volgende voordelen:
De koeling dient een beetje als afscherming voor de trafo's
De draden naar de in en uitgang kunnen een stuk korter en dus minder storing opvangen..
De bovenste optie dus maar dan anders

Kees
Je hebt gekijk Kees zover had ik er nog niet over nagedacht :wink:
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

rho schreef:
Ik moet dan nog een manier vinden op met hele kleine gaatjes in het front het licht van een stel ledjes naar buiten te krijgen. Blijkbaar bestaan er wel geleiders (zoals glasvezel ofzo) waarmee je dat kan realiseren. Maar ik had gehoopt op een iets eenvoedigere implementatie.
Dat kan toch ook heel eenvoudig, je lijmt gewoon een stukje glasvezel in een ledje....

Als je een paar samples wilt (1 en/of 2mm glasvezel en 3 en/of 5mm ledjes) moet je maar ff een PB sturen.
hilbren
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 25 aug 2006, 9:11
Locatie: Oudewater

Bericht door hilbren »

duo led (blauw/rood)
5 fibers (0,5mm)
silicone-slang (brandstofslang modelbouw autotje)
beetje ducktape (zwart, om lekkende licht te dempen)

resultaat
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

hilbren schreef:
duo led (blauw/rood)
5 fibers (0,5mm)
silicone-slang (brandstofslang modelbouw autotje)
beetje ducktape (zwart, om lekkende licht te dempen)

resultaat
En nu nog adressen van webshops en bestelnummers en we zijn vertrokken. :lol:

Fraai gedaan. Is precies wat ik zoek.

@KILLorBE: PB komt eraan.
Plaats reactie