mooi model zo'n Sentinel
Moderator: Beheerdersteam
Re: mooi model zo'n Sentinel
Bedankt voor het aanbod maar een foto naar jou mailen via een pb geeft mij hetzelfde probleem omdat foto's dan op dezelfdé manier toegevoegd moeten worden.
Ben nu een weekendje weg maar probeer volgende week foto' s te plaaten.
Ik heb nog geen goede bestandsbeheer app gevonden
Ben nu een weekendje weg maar probeer volgende week foto' s te plaaten.
Ik heb nog geen goede bestandsbeheer app gevonden
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: mooi model zo'n Sentinel
Zo, pc weer op orde dus meteen maar een paar foto's.
het coaten ipv laten spuiten is me niet meegevallen, de kleur is prima maar de afwerking niet.
ben nu ook al begonnen met de filtering waarbij ik het moeilijk vind om te bepalen op welke afstand en welke hoogte
je gaat meten.
ik probeer nu een filter op basis van metingen vanaf de luisterpositie en morgen ga ik een filter proberen met metingen
op 1.20 meter hoogte en ook 1.20 afstand
hiervan zal ik ook wel metingen plaatsen maar mijn meet-pc heeft alleen dos dus ik moet met een camera een screenshot maken
het coaten ipv laten spuiten is me niet meegevallen, de kleur is prima maar de afwerking niet.
ben nu ook al begonnen met de filtering waarbij ik het moeilijk vind om te bepalen op welke afstand en welke hoogte
je gaat meten.
ik probeer nu een filter op basis van metingen vanaf de luisterpositie en morgen ga ik een filter proberen met metingen
op 1.20 meter hoogte en ook 1.20 afstand
hiervan zal ik ook wel metingen plaatsen maar mijn meet-pc heeft alleen dos dus ik moet met een camera een screenshot maken
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: mooi model zo'n Sentinel
Gave kleurcombinatie hoor, ziet er hier op mijn schermpje top uit!
Re: mooi model zo'n Sentinel
+1.firsttimer schreef:Gave kleurcombinatie hoor, ziet er hier op mijn schermpje top uit!
Ik vind het er ook wel erg strak uitzien. Wat voor een coating is het precies?
Re: mooi model zo'n Sentinel
Van dichtbij valt het tegen. Ik zou het niet aan anderen aanraden.
Het is een soort rubberachige coating van 1 a 1.5 mm dik waar dan de uiteindelijke kleur
Overheen komt.
Gelukkig zit ik er een meter of drie vanaf
Het is een soort rubberachige coating van 1 a 1.5 mm dik waar dan de uiteindelijke kleur
Overheen komt.
Gelukkig zit ik er een meter of drie vanaf
Re: mooi model zo'n Sentinel
sinds een week of wat heb ik ze aan het spelen met een eerste opzet qua filteren.
het filter zal ik er van de week bijzetten samen met de afzonderlijke metingen van de units
nu alvast een plaatje van de set en een meting van de de linkerspeaker
(gemeten op de luisterplaats op ca. 3,5 meter afstand)
beetje knullige foto, ik heb nog een clio versie in dos en een meet-pc met alleen dos.
ik kan er dus alleen zo een plaatje van maken.
voorlopig maar eens een tijdje luisteren en niet te snel dingen veranderen.
wat ik wel ga veranderen is de foam op het front. dit is baffletex die er toch maar tijdelijk op zit
maar ik zoek nu iets stevigers wat beter dempt en zwart is of wat ik makkelijk zwart kan spuiten.
ik meet namelijk bij de tweeter een grote dip bij 4 khz welke hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt
wordt door de opstaande rand waar de demping invalt.
nu heb ik dat opgelost door de kantelfreq. daarboven te leggen.
maar die ga ik waarschijnlijk wel lager leggen als die dip weggewerkt heb
dus als iemand suggesties heeft voor materiaal wat ik daarvoor kan gebruiken , heel graag !
het filter zal ik er van de week bijzetten samen met de afzonderlijke metingen van de units
nu alvast een plaatje van de set en een meting van de de linkerspeaker
(gemeten op de luisterplaats op ca. 3,5 meter afstand)
beetje knullige foto, ik heb nog een clio versie in dos en een meet-pc met alleen dos.
ik kan er dus alleen zo een plaatje van maken.
voorlopig maar eens een tijdje luisteren en niet te snel dingen veranderen.
wat ik wel ga veranderen is de foam op het front. dit is baffletex die er toch maar tijdelijk op zit
maar ik zoek nu iets stevigers wat beter dempt en zwart is of wat ik makkelijk zwart kan spuiten.
ik meet namelijk bij de tweeter een grote dip bij 4 khz welke hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt
wordt door de opstaande rand waar de demping invalt.
nu heb ik dat opgelost door de kantelfreq. daarboven te leggen.
maar die ga ik waarschijnlijk wel lager leggen als die dip weggewerkt heb
dus als iemand suggesties heeft voor materiaal wat ik daarvoor kan gebruiken , heel graag !
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: mooi model zo'n Sentinel
Prachtig!
'Moosgummi' is denk ik wat je zoekt, werd door Hobby Hifi gebruikt o.a. op een focal referentie 3-weg.
'Moosgummi' is denk ik wat je zoekt, werd door Hobby Hifi gebruikt o.a. op een focal referentie 3-weg.
Re: mooi model zo'n Sentinel
bedankt voor de tip maar ik ben er nog niet achter wat het precies is. wikipedia noemt het opencellige schuimstof welke vaak verwart wordt met geslotencellige
zellkautschuk (??) of EVA schuimstof.
op de site van een duitse leverancier van moosgummi (schaumstofflager) staat bij de algemene omschrijving :
Moosgummi ist ein offenzelliger und elastischer Schaumstoff.
en dan bij de omschrijving die bij elke maat van een stuk moosgummi staat :
Moosgummi ist ein aus Naturkautschuk hergestellter, geschlossen- und sehr feinzelliger Zellkautschuk.
nu weet ik dus niet of het open of gesloten cellen zijn en ook noemen ze het in de onderste regel ineens zellkautschuk wat dus geen moosgummi is.
@wouter : weet je ongeveer nog hoelang geleden dat dat stukje in de hobby hifi stond ?
ik zal er in ieder geval een mailtje naar de fabrikant aan wagen
zellkautschuk (??) of EVA schuimstof.
op de site van een duitse leverancier van moosgummi (schaumstofflager) staat bij de algemene omschrijving :
Moosgummi ist ein offenzelliger und elastischer Schaumstoff.
en dan bij de omschrijving die bij elke maat van een stuk moosgummi staat :
Moosgummi ist ein aus Naturkautschuk hergestellter, geschlossen- und sehr feinzelliger Zellkautschuk.
nu weet ik dus niet of het open of gesloten cellen zijn en ook noemen ze het in de onderste regel ineens zellkautschuk wat dus geen moosgummi is.
@wouter : weet je ongeveer nog hoelang geleden dat dat stukje in de hobby hifi stond ?
ik zal er in ieder geval een mailtje naar de fabrikant aan wagen
Re: mooi model zo'n Sentinel
Ik zat ook even te zoeken, het lijkt wel een beetje op neopreen wat ook wel voor veel andere dingen gebruikt word.
Dat is verkrijgbaar in veel variaties, b.v. ook voor surf en duikpakken met een stof op 1 kant, maar je kunt ook mogelijk hier eens kijken.
http://www.ekibv.nl/epdm-celrubber.html
Er zijn verschillende uitvoeringen met een open en gesloten rubber, met en zonder huid, zoals zij dat noemen.
Dat is verkrijgbaar in veel variaties, b.v. ook voor surf en duikpakken met een stof op 1 kant, maar je kunt ook mogelijk hier eens kijken.
http://www.ekibv.nl/epdm-celrubber.html
Er zijn verschillende uitvoeringen met een open en gesloten rubber, met en zonder huid, zoals zij dat noemen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: mooi model zo'n Sentinel
Zellkautschuk (celrubber) is dichtcellig. Moosgummi (schuimrubber) is opencellig. Het kan zijn voorzien van een beschermende, gesloten huid. Net als baffle-tex*, wat mogelijk ook schuimrubber met een gesloten toplaag is, is het dan niet geluiddoorlatend.
*Correctie: dat beffle-tex niet geluidsdoorlatend zou zijn nam ik klakkeloos over van Speaker & Co, die tevens spreekt over een dichte schuimsoort. Rumoh vermeldt echter "open-cell foam with high sound transparency", wat de erbij getoonde foto ook lijkt te tonen. Baffle-tex is dus wat anders dan moosgummi met een gesloten toplaag.
*Correctie: dat beffle-tex niet geluidsdoorlatend zou zijn nam ik klakkeloos over van Speaker & Co, die tevens spreekt over een dichte schuimsoort. Rumoh vermeldt echter "open-cell foam with high sound transparency", wat de erbij getoonde foto ook lijkt te tonen. Baffle-tex is dus wat anders dan moosgummi met een gesloten toplaag.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: mooi model zo'n Sentinel
Het lijkt me bedoeld voor dempring, dus dan zou het ook niet doorlatend moeten zijn toch?
Altijd mooi spul gevonden.
Altijd mooi spul gevonden.
Re: mooi model zo'n Sentinel
ik heb vandaag een mailtje terug gehad , het stond niet goed op hun website
evengoed weet ik nu nog niet of ik dat zal gebruiken op mijn front of dat een ander soort beter voldoet.
ik kan het op een foto niet goed zien, je moet het eigenlijk in je handen hebben.
het is echter best goedkoop ( 1 x 2 meter en dan 6mm dik kost 27,50 al komt verzenden daar nog bij )
misschien maar eens zo'n lap laten komen
hier de mail :
Vielen Dank für den Hinweis,
er ist geschlossenzellig.
Wir haben das im Shop soeben korrigiert!
Mit freundlichen Grüßen
Dipl.-Kfm.Univ. Erol Haciahmet-Bucholtz
Besuchen Sie unseren Onlinestore für Akustikschaumstoffe *** http://www.schaumstofflager.de
evengoed weet ik nu nog niet of ik dat zal gebruiken op mijn front of dat een ander soort beter voldoet.
ik kan het op een foto niet goed zien, je moet het eigenlijk in je handen hebben.
het is echter best goedkoop ( 1 x 2 meter en dan 6mm dik kost 27,50 al komt verzenden daar nog bij )
misschien maar eens zo'n lap laten komen
hier de mail :
Vielen Dank für den Hinweis,
er ist geschlossenzellig.
Wir haben das im Shop soeben korrigiert!
Mit freundlichen Grüßen
Dipl.-Kfm.Univ. Erol Haciahmet-Bucholtz
Besuchen Sie unseren Onlinestore für Akustikschaumstoffe *** http://www.schaumstofflager.de
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: mooi model zo'n Sentinel
Vreemd hoor, dat het nu dichtcellig wordt genoemd door schaumstofflager. Dat moet een vergissing zijn. Kijk ter bevestiging bijv. maar eens hier naar, of...
Niet dat het, gezien de gesloten toplaag, in akoestische zin veel zal uitmaken op een baffle.modulor.de schreef:
Per Definition ist Moosgummi ein offenzellig-geblähter Gummi aus Natur- und Synthesekautschuk.
Wikipedia schreef:
Zellkautschuk (im Gegensatz zum offenzelligen Moosgummi) ist ein geschlossenzelliges schaumförmiges Elastomer
Rexioschreef:
Moosgummi ist aus getriebenem Gummi, hat offene Zellen und eine dichte Außenhaut.
Re: mooi model zo'n Sentinel
Je ziet bij sommige merken ook wel eens de toepassing van Suede of de foammatjes (crepla) van bv Pipo's of vilt en plak velours.
Re: mooi model zo'n Sentinel
die "rubberachtigen" en ook fluweel zien er waarschijnlijk wel erg mooi uit maar dempen beiden waarschijnlijk helemaal niet.
rubber omdat het niet doordringbaar is en fluweel omdat het veel te dun is.
ik zoek eigenlijk zoiets als een mat of een tapijt (maar dan zonder de onderlaag ) van een mm of 6 dik
op internet kwam ik wel een zwarte ondervloer tegen maar dat ging per 30 meter bij 2 meter breed en het zijn best flinke
speakers maar van 60m2 houd ik waarschijnlijk wel wat over
rubber omdat het niet doordringbaar is en fluweel omdat het veel te dun is.
ik zoek eigenlijk zoiets als een mat of een tapijt (maar dan zonder de onderlaag ) van een mm of 6 dik
op internet kwam ik wel een zwarte ondervloer tegen maar dat ging per 30 meter bij 2 meter breed en het zijn best flinke
speakers maar van 60m2 houd ik waarschijnlijk wel wat over
Re: mooi model zo'n Sentinel
@Frans Dat "rubber" is geen rubber maar foam en is bijvoorbeeld gebruikt op de duurdere driade's op eton tweeters. Het maakt gehoormatig wel een verschil, ik heb het in het verleden kunnen vergelijken. Waarschijnlijk omdat er iets veranderd aan de hardheid van het afstraalvlak.
Van vilt weet ik dat het wel meer dempt en het is er ook in verschillende dikte's (dikvilt) tot ongeveer 10 mm.
Van vilt weet ik dat het wel meer dempt en het is er ook in verschillende dikte's (dikvilt) tot ongeveer 10 mm.
Re: mooi model zo'n Sentinel
Toevallig heb ik aan het begin van de week naar een internet winkeltje dat bijviltenzo heet gemaild, zij verkopen dikvilt van 5 mm dik in lappen van 1.8 x 1 meter voor 165 euro.
Ik heb echter nog geen reactie ,zullen wel op vakantie zijn.
Liever nog heb ik 6 of 7 mm maar dat hebben zij niet.
Ik zal nog even verder zoeken. Het is ook best prijzig
Bedankt voor de suggestie in ieder geval.
Ik heb echter nog geen reactie ,zullen wel op vakantie zijn.
Liever nog heb ik 6 of 7 mm maar dat hebben zij niet.
Ik zal nog even verder zoeken. Het is ook best prijzig
Bedankt voor de suggestie in ieder geval.
Re: mooi model zo'n Sentinel
de firma vilta in amsterdam head toen ook wolvilt,dat was heel fraai spul.
Re: mooi model zo'n Sentinel
Ondertapijt kost bijna niets. Het is ook vilt maar ziet er natuurlijk niet zo geweldig uit.
Re: mooi model zo'n Sentinel
frans schreef:Toevallig heb ik aan het begin van de week naar een internet winkeltje dat bijviltenzo heet gemaild, zij verkopen dikvilt van 5 mm dik in lappen van 1.8 x 1 meter voor 165 euro.
Ik heb echter nog geen reactie ,zullen wel op vakantie zijn.
Liever nog heb ik 6 of 7 mm maar dat hebben zij niet.
Ik zal nog even verder zoeken. Het is ook best prijzig
Bedankt voor de suggestie in ieder geval.
ja die gasten zijn duur maar deze niet.
http://nnstoffen.nl/stoffen-online/vilt ... zwart.html
8,95 per meter 4 mm dik dus 2 lagen ?
Re: mooi model zo'n Sentinel
bedankt voor de tip, dat scheelt enorm in prijs !
ga van de week even opmeten hoeveel ik nodig heb en meteen bestellen.
ik kan het dubbel gebruiken of ondervloer-vilt gebruiken en er dan zwart vilt overheen lijmen.
of gewoon alleen die 4 mm maar dat is misschien net niet dik genoeg
ga van de week even opmeten hoeveel ik nodig heb en meteen bestellen.
ik kan het dubbel gebruiken of ondervloer-vilt gebruiken en er dan zwart vilt overheen lijmen.
of gewoon alleen die 4 mm maar dat is misschien net niet dik genoeg
