lafayette/bocama LA224b

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Barry2001 schreef:
Probeer de fout echt te 'vinden', zodat je ook zeker weet dat je het opgelost hebt. Versterker op de kop, aan zetten, warm laten worden, en probeer de storing erin te krijgen door met iets geisoleerds op de bedrading te drukken, opletten met de hoogspanning natuurlijk. Misschien volstaat (zoals bij mij) het wat heen en weer bewegen van de buizen, als de storing direct onder de buis voet zit.

Heb in een grijs verleden (toen tv's nog een beeldbuis hadden :mrgreen: ) een tijdje tv reparatie gedaan. Dit soort storingen, dus af en toe geknetter was 9 vd 10 keer de hoogspanning die ergens op de print niet goed gesoldeerd is. De hoogspanning 'vreet' steeds verder een stukje print weg tot je echte vonkoverslag krijgt..

Succes in elk geval!
heb geprobeerd om met een geïsoleerde punttang met de bedrading en alle onderdelen van dat kanaal te wiebelen maar zonder resultaat, heb enkele soldeerverbindingen nog even aangetipt maar ook zonder resultaat.
heb nog een setje koppel c's liggen dus die morgen even vervangen.
als dit ook niet zou helpen welke stap zou ik dan moeten nemen?? is er iets wat ik kan meten??
met of zonder storing komt ie toch mee naar breda :D

sander
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door studiostevus »

Barry2001 schreef:
Heb precies hetzelfde gehad met mijn KT88PP Sander. Na enkele uren spelen een krakend geluid, dat dan ook zo weer verdween, om vervolgens volledig random weer tevoorschijn te komen. Eerst buizen gewisseld, probleem bleef aan dezelfde kant. Te moeilijk denken, aan oscillatie, dus de uitgang gemonitored met een scoop. Toen ik het op het scherm zag was het geen oscillatie, 'gewoon' gekraak, alles duidde op een los contact wat het uiteindelijk ook bleek te zijn. Ik kwam erachter dat ik het kon beinvloeden door 1 van de buizen wat in het voetje te bewegen. De 1k stopweerstand op de grid van 1 van de buizen had ik netjes direct op de buisvoet gesoldeerd, met een krimpkousje. Krimpkousje eraf, zelfs toen op het oog was het een goede las, maar bleek dit dus niet te zijn.

Verbindingen die vooral verdacht zijn, zijn die direkt onder de buisvoeten. Vaak bewegen ze iets mee als de buis in het voetje drukt danwel eruit haalt, en een slechte verbinding valt dan door de mand. Het wordt warm, zet uit, hoogspanning, moet echt goed gesoldeerd worden.

Durf er wel een weddenschap op te zetten dan het niet in een component zit maar echt een los contact is :mrgreen:
Ik heb ook hetzelfde gehad in mijn Aikido preamp, aan de scope gelegd, en het was gewoon random ruis/kraak... buizen van kant gewisseld, maar het probleem bleef aan de zelfde kant. Vervolgens ALLE soldeerverbindingen met verse soldeer aangetipt, en toen was het weg.... Half uurtje werk, jarenlang plezier...
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

weer even wat tijd vrijgemaakt.
heb ondertussen alle oude weerstanden vervangen door nieuwe exemplaren, zonder resultaat

maar toen ik de ugt's omwisselde bleef de kraak aan de zelfde kant, conclusie :idea: het ligt aan de ugt :( :( :( :(

heb de bedrading daarna toe ook vervangen(je weet maar nooit) . zag wel aan 1 aansluiting op de ugt dat de dunne draadje die de trafo ingaan wat zwart waren en slecht aan het aansluitlipje zaten, heb dit zo voorzichtig mogelijk gefixt maar uiteindelijk zonder resultaat.

dus eigenlijk zit ik nu met een dillema.

1. heb altijd begrepen dat de ugt's van lafayette erg kwalitatief goed zijn, is het dan wel verstandig om voor twee nieuwe ugt's te gaan ?

2. is het misschien een optie om de trafo's opnieuw te laten wikkelen?

3. misschien wel de beste, Wie heeft er nog een donor ugt voor mij op de plank liggen?

sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

sander1238 schreef:
maar toen ik de ugt's omwisselde bleef de kraak aan de zelfde kant, conclusie :idea: het ligt aan de ugt :( :( :( :(
Bedoel je nou dat het gekraak mee is verhuisd?
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Ja het gekraak is met dezelfde ugt meeverhuist. Sorry was inderdaad niet heel duidelijk.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Dan kan het idd aan de UGT liggen.
Maar heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Een moet de eerste zijn :mrgreen: maar nu nog een vervanger zoeken

sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Mocht je er geen vinden dan is de 1608 van Hammond een
uitstekende vervanger.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door RobertD »

Heb je de kappen al eens van de UGT afgehaald?
Misschien zie je daar nog wel een slechte overgang.

Wat is de spanning die vanuit de voeding op de middelste aansluiting van de UGT staat? Is die misschien wat aan de hoge kant?
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Kappen heb ik van de ugt afgehad zat een twijfelachtige aansluiting die ik gefixr heb. De spanning zal ik vanavond een meten.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

RobertD schreef:
Heb je de kappen al eens van de UGT afgehaald?
Misschien zie je daar nog wel een slechte overgang.

Wat is de spanning die vanuit de voeding op de middelste aansluiting van de UGT staat? Is die misschien wat aan de hoge kant?
de spanning op de ugt is 336 volt

sander
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TubeHead »

Dit is de Poolse trafo boer waar ik het over had in Breda.

http://sklep.lampyelektronowe.pl/?10,tg ... 4%29-indel

-3dB @ 40hz is wel wat hoog maar dat is ook amper uit te halen uit een EL84 SE.
En heeft alleen maar een 8ohm uitgang.
90 Zloty is ongeveer 20 euries.

Beste is dan gelijk alle twee te vervangen anders ben ik misschien bang op eventuele klank verschil.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

dankjewel voor de link.

neem alleen aan dat ik deze dan moet hebben http://sklep.lampyelektronowe.pl/?9,tgl ... 4%29-indel, die jij aangeeft is voor single ended

prijs is omgerekend 119 zl is 27.14 euro, niet duur

sander
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TubeHead »

helemaal gelijk.. foutje.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

krijg je hier ook van die mooie kartonnen doosjes bij? :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

ik heb de knoop doorgehakt en deze gaan het worden: http://sklep.lampyelektronowe.pl/?9,tgl ... 4%29-indel

sander
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door richard »

sander1238 schreef:
Kappen heb ik van de ugt afgehad zat een twijfelachtige aansluiting die ik gefixr heb.
Dit heeft dus niet geholpen?
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

nee, maar ik begrijp van gijs dat de klacht al langer was dus ik denk dat het echt in de ugt zit.
Gijs schreef:
Geen idee wat t is, maar het komt me nog bekend voor. Zoek t in de onderdelen die je nog niet hebt vervangen sinds je de versterker van me over nam.
sander
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door Gijs »

Volgens mij hebben we het er toen ook over gehad. Ik had de hoop dat t in de zwartgeblakerde weerstand zat die er in zat. Dit is wel een domper zo !
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door democles »

ik heb de knoop doorgehakt en deze gaan het worden: http://sklep.lampyelektronowe.pl/?9,tgl ... 4%29-indel
Hou me even op de hoogte hoe het bestellen in zijn werk gaat,,AE heeft een zomerstop,,dus geen trafo,s meer te bestellen :-s

Misschien is dit een goed alternatief.............................. :mrgreen:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Tot nu toe nog niet helemaal vlekkeloos. Zelfs met behulp van google translate blijft het bestel en betaal gedeelte in het pools. Is nou net die ene taal die ik niet spreek. Bestellen is nu gelukt betalen nog niet. Heb nog wel ergens een verdwaalde poolse colega. :mrgreen:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Gijs schreef:
Volgens mij hebben we het er toen ook over gehad. Ik had de hoop dat t in de zwartgeblakerde weerstand zat die er in zat. Dit is wel een domper zo !
Het vreemde is dat ik er hier in orginele staat geen last van heb gehad. Het enigste vreemde dat er toen gebeurde was dat er wel veel prik op de behuizing kwam te staan :rofl: dat was toen voor mij de doorslag om hemgrondig te verbouwen. Tot zover akte. Die weerstand waar jij het over hebt zat in de voeding en die heb ik vrijwel gelijk vervangen

sander
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

democles schreef:
ik heb de knoop doorgehakt en deze gaan het worden: http://sklep.lampyelektronowe.pl/?9,tgl ... 4%29-indel
Hou me even op de hoogte hoe het bestellen in zijn werk gaat,,AE heeft een zomerstop,,dus geen trafo,s meer te bestellen :-s

Misschien is dit een goed alternatief.............................. :mrgreen:
trafo's zijn besteld. het bestellen op zich ging niet geheel vlekkeloos. de website werkt goed met google translate totdat de gaat bestellen dan is alles in het pools en moet je woord voor woord vertalen, maar ook dat is gelukt. dan het betalen, de Poolse visa site is echt niks van te maken. heb ze daarom maar een mailtje gestuurd of ik het geld ook over kon maken. de dag erna mail terug en inmiddels zijn ze gister betaald. je krijgt verder geen bevestigings mail van de bestelling of betaling,dus hoop maar dat het goed komt :mrgreen:

ga maandag op vakantie :D :D :D dus het monteren van de ugt zal wel daarna pas zijn

sander
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

democles schreef:
ik heb de knoop doorgehakt en deze gaan het worden: http://sklep.lampyelektronowe.pl/?9,tgl ... 4%29-indel
Hou me even op de hoogte hoe het bestellen in zijn werk gaat,,AE heeft een zomerstop,,dus geen trafo,s meer te bestellen :-s

Misschien is dit een goed alternatief.............................. :mrgreen:
de vakantie is voorbij, helaas. de UGT zijn binnen uit polen. bestellen ging wat moeizaam maar wel vlot, worden zeer goed verpakt. eerst in karton met wat tempex, dan in verpakkings folie, dan weer wat stevig verpakkings papier en tot slot nog in een doos met tempex verpakkings wokkeltjes. netje dus.

maar wie kan mij helpen met de aansluitingen??? 10 is de voeding, zover kom ik.

foto's zeggen genoeg


sander
Bijlagen
DSCF2409.JPG
DSCF2410.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door democles »

Mooie vakantie gehad?

Mooi om je terug te zien............... :mrgreen:
Plaats reactie