heb geprobeerd om met een geïsoleerde punttang met de bedrading en alle onderdelen van dat kanaal te wiebelen maar zonder resultaat, heb enkele soldeerverbindingen nog even aangetipt maar ook zonder resultaat.Barry2001 schreef:Probeer de fout echt te 'vinden', zodat je ook zeker weet dat je het opgelost hebt. Versterker op de kop, aan zetten, warm laten worden, en probeer de storing erin te krijgen door met iets geisoleerds op de bedrading te drukken, opletten met de hoogspanning natuurlijk. Misschien volstaat (zoals bij mij) het wat heen en weer bewegen van de buizen, als de storing direct onder de buis voet zit.
Heb in een grijs verleden (toen tv's nog een beeldbuis hadden) een tijdje tv reparatie gedaan. Dit soort storingen, dus af en toe geknetter was 9 vd 10 keer de hoogspanning die ergens op de print niet goed gesoldeerd is. De hoogspanning 'vreet' steeds verder een stukje print weg tot je echte vonkoverslag krijgt..
Succes in elk geval!
heb nog een setje koppel c's liggen dus die morgen even vervangen.
als dit ook niet zou helpen welke stap zou ik dan moeten nemen?? is er iets wat ik kan meten??
met of zonder storing komt ie toch mee naar breda
sander
