I.c.m. Plexiglas?hannesie schreef:Anders is aan Skay kunstleer denken?
Is misschien ook een optie.
Wit --> Heel jaren '50 -'60
Zwart --> Heel jaren '80
Moderator: Beheerdersteam
I.c.m. Plexiglas?hannesie schreef:Anders is aan Skay kunstleer denken?
Is misschien ook een optie.
Klittenband + dubbelzijdig tape. Tenminste als dat Plexiglas niet doorschijnend is.Koen K schreef:Hoe ik de plaat die over de subwoofer (en de schroeven daarvan) vast ga zetten zodat 'ie later nog los kan moet ik nog even bedenkenIemand een goed idee?
Hoe kom je er bij dat het zo niet combineert? Ik vind het eerlijkgezegd, zo op de foto, er heel leuk uitzien. Zeker zo met die berken zijpanelen.Koen K schreef:De tweeter ga ik nog kaalschuren en zwart spuiten, want dat combineert zo natuurlijk niet lekker.
Misschien bot als eerste reactie maar ik kan het niet laten: Ben je gek?!Koen K schreef:@ Arno: Haha, dank jeQua kleur: ik vind dat de twee houtkleuren niet lekker samen gaan. Met ook nog het rood en zwart erbij wordt het m.i. wat teveel.
Ik bedenk me trouwens dat ik het ook zwart zou kunnen beitsen, dan blijft de textuur van het hout wel aanwezig.
acrylkit, blijft jaaaarenlang soepelKoen K schreef:Hoe ik de plaat die over de subwoofer (en de schroeven daarvan) vast ga zetten zodat 'ie later nog los kan moet ik nog even bedenkenIemand een goed idee?
Is ook een mooie oplossing. Al vind ik zelf zulke sterke magneetjes altijd wat tricky als die vlak onder de oppervlakte verstopt zitten i.v.m. credit cards e.d.Koen K schreef:Ja, ze zijn al besteld... Mocht 20 stuks te weinig zijn, dan klop ik wel bij je aan
En je studentenhaver kaart dan? Die dingen schijnen toch al zo problematisch te zijn.Koen K schreef:Ik heb toch geen geld
Deze waveguides waren ongeveer 10 keer zo duur als een plastic variant custom te laten maken (hebben me om precies te zijn 180 euro gekost, zonder de drivers) omdat ze cnc gefreesd zijn in hout wat in deze vorm geen gemakkelijke opgave is. Bovendien heeft het veel moeite gekost om de overgang naar de aluminium adapter te maken, ook visueel. Daarna zijn ze in vijf lagen gelakt. Spuit ze zwart en ze zien er weer uit als een standaard plastic waveguide. Eventuele verkoopwaarde is dan ook tot ongeveer nul gereduceerd.De tweeter ga ik nog kaal schuren en zwart spuiten, want dat combineert zo natuurlijk niet lekker. Jammer van het hout, maar ja.
Ik verkeerde niet onder de indruk dat ik natuurwetten zou gaan ombuigen met deze speakers, dus wat dat betreft kun je gerustgesteld zijnSjef schreef:[...] grappig trouwens dat je graag met hoogrendements luidsprekers aan de gang wilt maar een 12" woofer te groot vindt. Bij dit soort rendementen die op deze tweeters aansluiten is dat een ukkie. Zelf gebruik ik twee 15" woofers per kant, daarboven een 12" laagmid, dan een 8" mid en dan pas de tweeters. Kleine afmeting, fullrange bandbreedte en en hoog rendement gaan nu eenmaal gewoon niet samen zijn nu eenmaal natuurwetten waar je niet omheen kunt, net als de zwaartekracht.