De mooiste DC-Blocker....
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dat heeft redenen:Nils_vn schreef:is dat geen in/out en dus (zou je verwachten) man/vrouw net-entree, en dan ook nog eens verzonken ?
-Je hebt geen in en out, functioneel gezien. Maakt dus niet uit waar je de 230V op aansluit en waar je 'm weer afpakt.
- De mannetjes eurostekers zijn moeilijker verkrijgbaar.. Zo'n standaard vrouwtjes euro-steker met snoer heeft iedereen wel op voorraad.
- De vrouwtjes eurosteker chassisdelen zijn dermate groot dat het niet in het kastje gaat passen of ik moest de wand uitfrezen tot een halve mm..
- Het is nu al zo krap in de kast dat ik die 2,5mm niet kan verzinken zonder dat ik met de aansluitingen tegen de achterzijde van de elco's aankom.. Nu is de afstand veilig genoeg.
Ja, er is echt over nagedacht
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Natuurlijk zitten die kast met frontjes erbij!!Paul schreef:Dit is neem ik aan inbegrepen bij het printje dat naar mij 'onderweg is'?![]()
Ziet er erg strak uit, neutrik chassisdelen passten zeker ook niet?
Als de gaten voor de Neutriks een hoogte hebben van maximaal 21 mm gaan ze ook passen.. Maar ik betwijfel dat...
Kees
Maar je als je er twee standaard netsnoeren op aan sluit heb je wel twee stekkers die je beide in een wcd zou kunnen steken met alle nare gevolgen van dien. Bovendien als je één van de stekkers los laat liggen staat er wel netspanning op de pinnen. Misschien als je er zelf zorgvuldig mee omgaat is er niet zo veel mee aan de hand maar het is niet foolproof als er toevallig een ander mee gaat werken.audiomanics schreef:Dat heeft redenen:Nils_vn schreef:is dat geen in/out en dus (zou je verwachten) man/vrouw net-entree, en dan ook nog eens verzonken ?
-Je hebt geen in en out, functioneel gezien. Maakt dus niet uit waar je de 230V op aansluit en waar je 'm weer afpakt.
Een van de entrees zou eigenlijk een exit moeten zijn:

zijn idd 23,8 mm.. en steken te ver naar binnenaudiomanics schreef:Natuurlijk zitten die kast met frontjes erbij!!Paul schreef:Dit is neem ik aan inbegrepen bij het printje dat naar mij 'onderweg is'?![]()
Ziet er erg strak uit, neutrik chassisdelen passten zeker ook niet?(je ziet ook dat het printje heel anders van vorm is... de elco's kunnen pricies tussen de uitsparingen verlijmd worden... met carroserie-lijm)
Als de gaten voor de Neutriks een hoogte hebben van maximaal 21 mm gaan ze ook passen.. Maar ik betwijfel dat...
Kees
rest was bepaald niet serieus trouwens..(maar dat was volgens mij wel duidelijk)
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Weet ik.. maar die past er ook niet in.. te hoogrichard schreef:Maar je als je er twee standaard netsnoeren op aan sluit heb je wel twee stekkers die je beide in een wcd zou kunnen steken met alle nare gevolgen van dien. Bovendien als je één van de stekkers los laat liggen staat er wel netspanning op de pinnen.
Een van de entrees zou eigenlijk een exit moeten zijn:
Met twee stekers heb je gelukkig altijd nog 50% kans dat er niets gebeurt (100% dat het fout gaat volgens Murphy
Natuurlijk prepareer je je stekerblok eerst met zo'n euro steker voor je de boel aansluit..
Overigens is de rest van mijn apparatuur ook door vrijwel niemand anders te gebruiken: altijd wel weer een net andere stekker of een ingangsimpedantie van 60 Ohm en een gevoeligheid van 10Veff.. (keurig op elkaar aangepast maar niet uitwisselbaar met commercieele meuk..)
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Je zal het gemist hebben maar het is vrij uitvoerig beschreven in het volgende topic:Vinculum schreef:Plaats dan gelijk een schema, dan kunnen wij mee pofiteren van jouw prestaties...
viewtopic.php?p=159538#159538
even een beetje naar boven scrollen..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ja leuk, de DCB van het jaar 2009 ...HoMeR schreef:Oh, wordt het een wedstrijdje ????![]()
Zonder moeilijke keuzes van connectoren. Gewoon in het snoertje.
Komen er nog meer ??
Keuze van de connector heb ik ca 1 minuut over gedacht en is gebleven zoals bedacht.. lekker makkelijk: de rest past gewoon niet.
Heb je 'm al op het lichtnet gehad?
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
In principe kun je er iedere diode instoppen, maar in het geval van de BYW26:meanman64 schreef:Kunnen voor de diodes ook de BYW29 gebruikt worden?
Deze kan maar 8A hebben, Je MOET 'm extra isoleren, de VF is bijna drie keer zo hoog (dus wordt sneller warm) en deze diode heeft een fastrecovery ipv een softrecovery...
Dus aan jou de keus..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik weet niet waar dat vandaan zou moeten komen, maar volgens mij is fastrecovery altijd nog beter dan een huis-tuin-en-keuken-diode, mits je de spike maar dempt met een snubbertje van een paar nf..meanman64 schreef:en zijn ze daarom niet zo geschikt voor audio(voeding) vanwege de fast recovery?
De hoogte van de spike is bij een soft-recovery minder dan bij de (ultra-)fast recovery types..
Bepaalde soorten hebben een voorkeur, als het om deze recovery-spike gaat: Hexfreds schijnen een hele vriendelijke spike te genereren maar een Vf van een volt of 2-3 maken ze imho alleen geschikt voor hoogspanningvoedingen..
Diodes zonder recovery-spike hebben een gloeidraad
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:



