Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Met deze luchtvochtigheid?????
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ja, het is wel iets meer dan een statische ontlading die je soms krijgt van een deurkruk, het was wel wat heftiger...
Maar nu is het de hele middag niet meer voorgekomen.
Misschien omdat ik op de ander knop tik om te kijken of die het ook heeft... Maar als ik dan de volumeknop aanraak dan gebeurd er niets...

Morgen zal ik eens een nulletje aansluiten.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi Ds23man,

Ik wil de modificatie doorvoeren met de nullen aan de kast maar zoals ik al zei heb ik geen ruimte meer in de terminals.

Wat ik wel kan doen is de 2 IVY voorversterkers aan elkaar knopen met de nullen en via een van de IVY's naar de nul van de Sidecar en S/Pdif bord. Zo heb ik dan 2 Placid HDBP en 1 Placid HD met de nullen aan elkaar liggen. Voor de andere Placid kan ik wel direct naar het sterpunt gaan zodat ze allemaal op die manier aan de kast komen te liggen.

Nu dacht ik alleen het volgende.
Het is voor mij onbekend terrein en ik zou mezelf voor de kop slaan als ik het nu verkloot:

De HDBP's zijn Bi-Polair. Dat wil zeggen dat er (in mijn beleving en zoals ik het meet) een nagatieve spanning loopt van 14,75V.
Terwijl de enkele Placids op 5,25V werken....

Hoe gaat dat op elkaar werken?!

Grt,

Jordo
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Je kunt altijd je bekabeling aanpassen en bijv 2 draden in een adereindhuls stoppen. Wat betreft je tweede vraag: de 0 volten zijn je nul referentie ( GND) en kun je probleemloos aan elkaar knopen.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik probeer ook even te zoeken hoe een bipolaire voeding precies werkt... Kan het niet echt vinden...
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik zeg wel steeds dat ik alles van de randaarde af heb gehaald en dat doe ik dan door fysiek het verbindingsdraadje weg te halen van de power entry naar het sterpunt maar in het geval van de DAC gebruik ik een versie die altijd al contact maakt met het chassis.... Ik zal dus echt een snoer moeten gebruiken zonder aarde anders werkt het nog niet...... stom haha!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nou ik had op de zogezegde manier alle nullen aan elkaar gebonden en alles deed het gewoon, behalve het geluid..
Ik heb nu 1 Placid HD aan de kast liggen met de nul.

Ook heb ik de aarde van het stekkerblok afgehaald. De PC is nu als enige wel geaard.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Jordo's nieuwe High-End Set omarmd door het thuisfront

Bericht door jordo81 »

Jordo's nieuwe High-End Set omarmd door het thuisfront O:)
Bijlagen
Embraced.JPG
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

Lekker warm waarschijnlijk. :D

btw. :D :D vaak wanneer ik onze katten aai krijg ik ook een schok. Weet je zeker dat je kat niet verantwoordelijk is voor de schokjes die je kreeg van het chassis. Wellicht heeft je ie de behuizing statisch geladen :-s
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Haha! ja lekker warm, graadje of 40 :lol:

Ik heb al een tijdje geen schokjes meer gehad. Ik blijf het proberen zo nu en dan.
Maar de kat had hem toen nog niet ontdekt O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

:goedzo:

Lekker simpel dus O:)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Vandaag heb ik het chippie terug gekregen van Knuisje voor de volume control. Die is nu wat fijner afgesteld (100ms ipv 500ms) Alleen mijn logitech remote kan zo fijn niet aan. Als ik snel mijn vinger er voor houd dan kan ik een fijnafstelling doen van het volume haha! Naja, het ligt iig niet aan de versterker.

Daarom heb ik vandaag ook maar de deksel er op geschroefd :)

Klaar! :rock:

Grt,

Jordo
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi Allemaal,

Ik zag dat de laatste post in dit draadje alweer juni 2012 is geweest.
Deze winter heb ik de boel toch nog maar weer een keer opgepakt om de laatste verbeteringen door te voeren.

Ik heb namelijk wat verbeteringen doorgevoerd bij de DAC en Eindversterker met name op het gebied van shielding en grounding.
Die Mu-metalen wandjes om de versterkermodules heen waren al bekleed met Mu-koper maar ik had nog een centimeter ruimte over gelaten aan de bovenkant voor de ventilatie. De Electromagnetische golven reflecteren hier natuurlijk gewoon overheen dus ik heb nog wat speciale honingraad over de bakjes heen gelegd.

Bij de Hypex heb ik dat ook gedaan voor de ventilatieroostertjes. Bij de DAC werd dat een beetje (te) lastig.
Ik heb het getest door de telefoon er in te leggen maar helaas ging hij nog over. Dat is praktisch niet te doen. Maar ik denk dat ik zeker tegen iets grotere frequenties +/- 0,5-1mm wel beschermd ben.

Verder heb ik nog wat extra shielding en grounding van de shielding toegepast. Aan beide kanten anders krijg je een antenne.
In de DAC heb ik ook de AC grounds van de DC en signal grounds wat bewuster gescheiden.
Niet dat ik problemen had maar misschien hoor je het straks wel terug in een enorme rust in de geluidsreproductie.

Helaas zullen we nooit weten of dit nu aan de verbeteringen lag of aan de speaker upgrade.
Want mijn Usher CP-6311's zijn ondertussen ook naar Tony Gee geweest voor een filterupgrade. Ongelovelijk wat een verschil in geluid dat oplevert!!
Het geluid is werkelijk losgekomen van de speakers, veel transparanter, ruimtelijker, dynamischer en heeft ook heel veel meer rust. Veel meer detail en nouja, alles is beter :)
Helaas mag ik de foto's van de filters niet plaatsen.
Maar Tony heft echt goed werk afgeleverd. Hij heft mij zeer nauwkeurig op de hoogte gehouden van de vorderingen en alle opties aan mij voorgelegd. Vooraf een meting gedaan en geconcludeerd dat de verhouding tussen het hoog en lag iets beter kon. Ook het hoog is iets opgetrokken door het toepassen van een extra condensator. Daarna inspelen, meten, luisteren, weer iets bijsturen...echt mooi werk! Ik kan het iedereen aanbevelen!

Bij de DAC heb ik nog 1 Bi-polaire Power Supply vernieuwd omdat die oude niet nauwkeurig af te stellen was. Ik heb ooit de potmetertjes te ver doorgedraaid.
Twisted Pear was ondertussen met een nieuwe versie van de Placid HD BP gekomen zodat ik genoodzaakt was ook de 2e PSU te vervangen. :D

Hier wat foto's.
Binnenkort hoop ik de WaveIO/Teleporter te showen in zijn final stage :)

Groetjes,

Jordi
Bijlagen
DAC honeycomb.jpeg
Hypex honeycomb.jpg
Hypex no shield.jpg
Hypex shield.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leeuwarden »

Die nieuwe Placids zijn stukken beter dan de oude. Heb je de nieuwe AVCC er al op?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nee kan dat ook? :D
Ff checken op TPA
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

En straks even een plaatje van de binnenkant van de WavIO/ Teleporter....
Bijlagen
DAC Vents.jpg
IMG_1985.JPG
IMG_1984.JPG
IMG_1968.JPG
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Zo de WaveIO/ Teleporter zonder deksel.

De WaveIO zelf is helemaal geisoleerd van het chassis en maakt aarde met de PC.
De voeding van de WaveIO is voor de zekerheid ook op plastic studs gezet.
De rest hangt aan de andere kasten middels de UTP kabels en Interlinks maar ook de stekkers in het blok maken aarde met elkaar.
De Teleporter is ook geisoleerd.

De PC hangt ook aan Randaarde.

De opzet lijkt wat ongeorganiseerd vind ik zelf als je kijkt naar de voedingsdraden van de Placid PSU's naar de PCB's maar dat kwam omdat er later toch wat veranderingen doorgevoerd zijn. Ik had namelijk een andere voeding bedacht eerst voor de Teleporter.
Later besloot ik toch dat de WaveIO beter door de Placid 2.1 bekrachtigd kon worden dan door de 1.0. Vandaar dat het wat kruist.

En het idee om de bodemplaat ook als cooler te gebruiken was twee jaar geleden nog niet tot me doorgedrongen. Vandaar dat de die andere coolers liggen.
Omdat ik wel wist dat de Placid flink zou moeten presteren had ik gepland om nog twee coolers tegen de andere aan te zetten. Maar nu dat niet hoefde had ik wat gaatjes over. Vandaar dan weer die aarde draad die de bodemplaat verbindt met de rest van de kast.
Op de plaatsen waar de andere delen van de kast tegen elkaar komen is het geanodiseerde weggeschuurd en maakt het middels een geleidende foam contact met elkaar. Iets netter.

Maar ik doe de deksel er toch zo weer op :D

Grt,

Jordo
Bijlagen
IMG_1991.JPG
Plaats reactie