Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja, het is wel iets meer dan een statische ontlading die je soms krijgt van een deurkruk, het was wel wat heftiger...
Maar nu is het de hele middag niet meer voorgekomen.
Misschien omdat ik op de ander knop tik om te kijken of die het ook heeft... Maar als ik dan de volumeknop aanraak dan gebeurd er niets...
Morgen zal ik eens een nulletje aansluiten.
Maar nu is het de hele middag niet meer voorgekomen.
Misschien omdat ik op de ander knop tik om te kijken of die het ook heeft... Maar als ik dan de volumeknop aanraak dan gebeurd er niets...
Morgen zal ik eens een nulletje aansluiten.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hoi Ds23man,
Ik wil de modificatie doorvoeren met de nullen aan de kast maar zoals ik al zei heb ik geen ruimte meer in de terminals.
Wat ik wel kan doen is de 2 IVY voorversterkers aan elkaar knopen met de nullen en via een van de IVY's naar de nul van de Sidecar en S/Pdif bord. Zo heb ik dan 2 Placid HDBP en 1 Placid HD met de nullen aan elkaar liggen. Voor de andere Placid kan ik wel direct naar het sterpunt gaan zodat ze allemaal op die manier aan de kast komen te liggen.
Nu dacht ik alleen het volgende.
Het is voor mij onbekend terrein en ik zou mezelf voor de kop slaan als ik het nu verkloot:
De HDBP's zijn Bi-Polair. Dat wil zeggen dat er (in mijn beleving en zoals ik het meet) een nagatieve spanning loopt van 14,75V.
Terwijl de enkele Placids op 5,25V werken....
Hoe gaat dat op elkaar werken?!
Grt,
Jordo
Ik wil de modificatie doorvoeren met de nullen aan de kast maar zoals ik al zei heb ik geen ruimte meer in de terminals.
Wat ik wel kan doen is de 2 IVY voorversterkers aan elkaar knopen met de nullen en via een van de IVY's naar de nul van de Sidecar en S/Pdif bord. Zo heb ik dan 2 Placid HDBP en 1 Placid HD met de nullen aan elkaar liggen. Voor de andere Placid kan ik wel direct naar het sterpunt gaan zodat ze allemaal op die manier aan de kast komen te liggen.
Nu dacht ik alleen het volgende.
Het is voor mij onbekend terrein en ik zou mezelf voor de kop slaan als ik het nu verkloot:
De HDBP's zijn Bi-Polair. Dat wil zeggen dat er (in mijn beleving en zoals ik het meet) een nagatieve spanning loopt van 14,75V.
Terwijl de enkele Placids op 5,25V werken....
Hoe gaat dat op elkaar werken?!
Grt,
Jordo
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Je kunt altijd je bekabeling aanpassen en bijv 2 draden in een adereindhuls stoppen. Wat betreft je tweede vraag: de 0 volten zijn je nul referentie ( GND) en kun je probleemloos aan elkaar knopen.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik probeer ook even te zoeken hoe een bipolaire voeding precies werkt... Kan het niet echt vinden...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zeg wel steeds dat ik alles van de randaarde af heb gehaald en dat doe ik dan door fysiek het verbindingsdraadje weg te halen van de power entry naar het sterpunt maar in het geval van de DAC gebruik ik een versie die altijd al contact maakt met het chassis.... Ik zal dus echt een snoer moeten gebruiken zonder aarde anders werkt het nog niet...... stom haha!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Nou ik had op de zogezegde manier alle nullen aan elkaar gebonden en alles deed het gewoon, behalve het geluid..
Ik heb nu 1 Placid HD aan de kast liggen met de nul.
Ook heb ik de aarde van het stekkerblok afgehaald. De PC is nu als enige wel geaard.
Ik heb nu 1 Placid HD aan de kast liggen met de nul.
Ook heb ik de aarde van het stekkerblok afgehaald. De PC is nu als enige wel geaard.
Jordo's nieuwe High-End Set omarmd door het thuisfront
Jordo's nieuwe High-End Set omarmd door het thuisfront 
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Lekker warm waarschijnlijk.
btw.
vaak wanneer ik onze katten aai krijg ik ook een schok. Weet je zeker dat je kat niet verantwoordelijk is voor de schokjes die je kreeg van het chassis. Wellicht heeft je ie de behuizing statisch geladen 
btw.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Haha! ja lekker warm, graadje of 40
Ik heb al een tijdje geen schokjes meer gehad. Ik blijf het proberen zo nu en dan.
Maar de kat had hem toen nog niet ontdekt
Ik heb al een tijdje geen schokjes meer gehad. Ik blijf het proberen zo nu en dan.
Maar de kat had hem toen nog niet ontdekt
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Vandaag heb ik het chippie terug gekregen van Knuisje voor de volume control. Die is nu wat fijner afgesteld (100ms ipv 500ms) Alleen mijn logitech remote kan zo fijn niet aan. Als ik snel mijn vinger er voor houd dan kan ik een fijnafstelling doen van het volume haha! Naja, het ligt iig niet aan de versterker.
Daarom heb ik vandaag ook maar de deksel er op geschroefd
Klaar!
Grt,
Jordo
Daarom heb ik vandaag ook maar de deksel er op geschroefd
Klaar!
Grt,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hoi Allemaal,
Ik zag dat de laatste post in dit draadje alweer juni 2012 is geweest.
Deze winter heb ik de boel toch nog maar weer een keer opgepakt om de laatste verbeteringen door te voeren.
Ik heb namelijk wat verbeteringen doorgevoerd bij de DAC en Eindversterker met name op het gebied van shielding en grounding.
Die Mu-metalen wandjes om de versterkermodules heen waren al bekleed met Mu-koper maar ik had nog een centimeter ruimte over gelaten aan de bovenkant voor de ventilatie. De Electromagnetische golven reflecteren hier natuurlijk gewoon overheen dus ik heb nog wat speciale honingraad over de bakjes heen gelegd.
Bij de Hypex heb ik dat ook gedaan voor de ventilatieroostertjes. Bij de DAC werd dat een beetje (te) lastig.
Ik heb het getest door de telefoon er in te leggen maar helaas ging hij nog over. Dat is praktisch niet te doen. Maar ik denk dat ik zeker tegen iets grotere frequenties +/- 0,5-1mm wel beschermd ben.
Verder heb ik nog wat extra shielding en grounding van de shielding toegepast. Aan beide kanten anders krijg je een antenne.
In de DAC heb ik ook de AC grounds van de DC en signal grounds wat bewuster gescheiden.
Niet dat ik problemen had maar misschien hoor je het straks wel terug in een enorme rust in de geluidsreproductie.
Helaas zullen we nooit weten of dit nu aan de verbeteringen lag of aan de speaker upgrade.
Want mijn Usher CP-6311's zijn ondertussen ook naar Tony Gee geweest voor een filterupgrade. Ongelovelijk wat een verschil in geluid dat oplevert!!
Het geluid is werkelijk losgekomen van de speakers, veel transparanter, ruimtelijker, dynamischer en heeft ook heel veel meer rust. Veel meer detail en nouja, alles is beter
Helaas mag ik de foto's van de filters niet plaatsen.
Maar Tony heft echt goed werk afgeleverd. Hij heft mij zeer nauwkeurig op de hoogte gehouden van de vorderingen en alle opties aan mij voorgelegd. Vooraf een meting gedaan en geconcludeerd dat de verhouding tussen het hoog en lag iets beter kon. Ook het hoog is iets opgetrokken door het toepassen van een extra condensator. Daarna inspelen, meten, luisteren, weer iets bijsturen...echt mooi werk! Ik kan het iedereen aanbevelen!
Bij de DAC heb ik nog 1 Bi-polaire Power Supply vernieuwd omdat die oude niet nauwkeurig af te stellen was. Ik heb ooit de potmetertjes te ver doorgedraaid.
Twisted Pear was ondertussen met een nieuwe versie van de Placid HD BP gekomen zodat ik genoodzaakt was ook de 2e PSU te vervangen.
Hier wat foto's.
Binnenkort hoop ik de WaveIO/Teleporter te showen in zijn final stage
Groetjes,
Jordi
Ik zag dat de laatste post in dit draadje alweer juni 2012 is geweest.
Deze winter heb ik de boel toch nog maar weer een keer opgepakt om de laatste verbeteringen door te voeren.
Ik heb namelijk wat verbeteringen doorgevoerd bij de DAC en Eindversterker met name op het gebied van shielding en grounding.
Die Mu-metalen wandjes om de versterkermodules heen waren al bekleed met Mu-koper maar ik had nog een centimeter ruimte over gelaten aan de bovenkant voor de ventilatie. De Electromagnetische golven reflecteren hier natuurlijk gewoon overheen dus ik heb nog wat speciale honingraad over de bakjes heen gelegd.
Bij de Hypex heb ik dat ook gedaan voor de ventilatieroostertjes. Bij de DAC werd dat een beetje (te) lastig.
Ik heb het getest door de telefoon er in te leggen maar helaas ging hij nog over. Dat is praktisch niet te doen. Maar ik denk dat ik zeker tegen iets grotere frequenties +/- 0,5-1mm wel beschermd ben.
Verder heb ik nog wat extra shielding en grounding van de shielding toegepast. Aan beide kanten anders krijg je een antenne.
In de DAC heb ik ook de AC grounds van de DC en signal grounds wat bewuster gescheiden.
Niet dat ik problemen had maar misschien hoor je het straks wel terug in een enorme rust in de geluidsreproductie.
Helaas zullen we nooit weten of dit nu aan de verbeteringen lag of aan de speaker upgrade.
Want mijn Usher CP-6311's zijn ondertussen ook naar Tony Gee geweest voor een filterupgrade. Ongelovelijk wat een verschil in geluid dat oplevert!!
Het geluid is werkelijk losgekomen van de speakers, veel transparanter, ruimtelijker, dynamischer en heeft ook heel veel meer rust. Veel meer detail en nouja, alles is beter
Helaas mag ik de foto's van de filters niet plaatsen.
Maar Tony heft echt goed werk afgeleverd. Hij heft mij zeer nauwkeurig op de hoogte gehouden van de vorderingen en alle opties aan mij voorgelegd. Vooraf een meting gedaan en geconcludeerd dat de verhouding tussen het hoog en lag iets beter kon. Ook het hoog is iets opgetrokken door het toepassen van een extra condensator. Daarna inspelen, meten, luisteren, weer iets bijsturen...echt mooi werk! Ik kan het iedereen aanbevelen!
Bij de DAC heb ik nog 1 Bi-polaire Power Supply vernieuwd omdat die oude niet nauwkeurig af te stellen was. Ik heb ooit de potmetertjes te ver doorgedraaid.
Twisted Pear was ondertussen met een nieuwe versie van de Placid HD BP gekomen zodat ik genoodzaakt was ook de 2e PSU te vervangen.
Hier wat foto's.
Binnenkort hoop ik de WaveIO/Teleporter te showen in zijn final stage
Groetjes,
Jordi
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Die nieuwe Placids zijn stukken beter dan de oude. Heb je de nieuwe AVCC er al op?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
En straks even een plaatje van de binnenkant van de WavIO/ Teleporter....
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zo de WaveIO/ Teleporter zonder deksel.
De WaveIO zelf is helemaal geisoleerd van het chassis en maakt aarde met de PC.
De voeding van de WaveIO is voor de zekerheid ook op plastic studs gezet.
De rest hangt aan de andere kasten middels de UTP kabels en Interlinks maar ook de stekkers in het blok maken aarde met elkaar.
De Teleporter is ook geisoleerd.
De PC hangt ook aan Randaarde.
De opzet lijkt wat ongeorganiseerd vind ik zelf als je kijkt naar de voedingsdraden van de Placid PSU's naar de PCB's maar dat kwam omdat er later toch wat veranderingen doorgevoerd zijn. Ik had namelijk een andere voeding bedacht eerst voor de Teleporter.
Later besloot ik toch dat de WaveIO beter door de Placid 2.1 bekrachtigd kon worden dan door de 1.0. Vandaar dat het wat kruist.
En het idee om de bodemplaat ook als cooler te gebruiken was twee jaar geleden nog niet tot me doorgedrongen. Vandaar dat de die andere coolers liggen.
Omdat ik wel wist dat de Placid flink zou moeten presteren had ik gepland om nog twee coolers tegen de andere aan te zetten. Maar nu dat niet hoefde had ik wat gaatjes over. Vandaar dan weer die aarde draad die de bodemplaat verbindt met de rest van de kast.
Op de plaatsen waar de andere delen van de kast tegen elkaar komen is het geanodiseerde weggeschuurd en maakt het middels een geleidende foam contact met elkaar. Iets netter.
Maar ik doe de deksel er toch zo weer op
Grt,
Jordo
De WaveIO zelf is helemaal geisoleerd van het chassis en maakt aarde met de PC.
De voeding van de WaveIO is voor de zekerheid ook op plastic studs gezet.
De rest hangt aan de andere kasten middels de UTP kabels en Interlinks maar ook de stekkers in het blok maken aarde met elkaar.
De Teleporter is ook geisoleerd.
De PC hangt ook aan Randaarde.
De opzet lijkt wat ongeorganiseerd vind ik zelf als je kijkt naar de voedingsdraden van de Placid PSU's naar de PCB's maar dat kwam omdat er later toch wat veranderingen doorgevoerd zijn. Ik had namelijk een andere voeding bedacht eerst voor de Teleporter.
Later besloot ik toch dat de WaveIO beter door de Placid 2.1 bekrachtigd kon worden dan door de 1.0. Vandaar dat het wat kruist.
En het idee om de bodemplaat ook als cooler te gebruiken was twee jaar geleden nog niet tot me doorgedrongen. Vandaar dat de die andere coolers liggen.
Omdat ik wel wist dat de Placid flink zou moeten presteren had ik gepland om nog twee coolers tegen de andere aan te zetten. Maar nu dat niet hoefde had ik wat gaatjes over. Vandaar dan weer die aarde draad die de bodemplaat verbindt met de rest van de kast.
Op de plaatsen waar de andere delen van de kast tegen elkaar komen is het geanodiseerde weggeschuurd en maakt het middels een geleidende foam contact met elkaar. Iets netter.
Maar ik doe de deksel er toch zo weer op
Grt,
Jordo
