ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouwing

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic

Bericht door Henkjan »

cool schreef:
... Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
kan je het op youtube zetten?
arjank

Bericht door arjank »

Henkjan schreef:
cool schreef:
... Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
kan je het op youtube zetten?
Liever niet....
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door amanda »

Heb zelf ook een paar clips gemaakt maar niet genoeg voor een korte impressie (niet handig filmen met een hond(je) in je hand).
Als er mensen zijn met filmpjes wil ik er wel een video impressie van monteren.

Filmpje kan op internet komen met een password.
Clips kun je met wetransfer / you send it of soortgelijke file transfer opsturen :wink:
piet1955

Bericht door piet1955 »

Mooi setje ACR RP400's die zullen wel erg lekker klinken. :D
BMW850

Bericht door BMW850 »

piet1955 schreef:
Mooi setje ACR RP400's die zullen wel erg lekker klinken. :D
Hoi piet ben er ook zeer tevreden over.
Wat filteronderdelen vervangen door betere want ze waren al wat jaartjes oud en de condensatoren zijn in de loop der jaren beter geworden.

Vrg,
Rudy
BertDB

Bericht door BertDB »

Ik vond mijn setje met de rapides en de hoekwoofers met momenten nogal scherp klinken in vgl met die van Hans, en de terechte opmerking dat er in het midden iets ontbrak.
Dat van het midden was eigenlijk een breedbandig filter dat ik ingesteld heb om dat wat omlaag te trekken, ... Beter niet dus, filter ondertussen weggehaald.

Hoe krijg ik dat scherp randje van m'n sound?
Vanaf hoeveel Hz haal ik er wat dB's vanaf?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Doen ze het in je thuis situatie ook?

Ik meende dat het aan de ruimte lag, ik had deze eigenschap niet eerder geconstateerd bij de Rapide's.
Als ze wat zachter speelden was het minder irritant, en ik heb ze in een grotere zaal spelend gehad, en heb die eigenschap ook niet kunnen vaststellen destijds.
Leobus heeft ze toen ook gehoord, ik kreeg de indruk dat het toen niet optrad.

Misschien de kamer eens controleren op resonanties?
bertor
Contacteer:

Bericht door bertor »

Ziet er allemaal goed uit, weer een hoop gemist dus...
BertDB

Bericht door BertDB »

Wel, thuis heb ik er eigenlijk geen last van, maar hier staan ze op m'n hobbykamer met parketvloer, houtplafond en behoorlijk wat demping op de muren. Ik had dit zelf ook nog niet vastgesteld en was behoorlijk verbaasd dus...
Leobus

Bericht door Leobus »

hannesie schreef:
Doen ze het in je thuis situatie ook?

Ik meende dat het aan de ruimte lag, ik had deze eigenschap niet eerder geconstateerd bij de Rapide's.
Als ze wat zachter speelden was het minder irritant, en ik heb ze in een grotere zaal spelend gehad, en heb die eigenschap ook niet kunnen vaststellen destijds.
Leobus heeft ze toen ook gehoord, ik kreeg de indruk dat het toen niet optrad.

Misschien de kamer eens controleren op resonanties?
Inderdaad heb ik ze bij de AVMN gehoord. Daar vond ik het geheel netjes in balans klinken. Nu heeft die zaal vaker last van teveel laag dan teveel hoog. Als je een iets te scherp klinkende set hebt, kan dat teveel laag de totale respons misschien net weer recht trekken. Akoestiek blijft een raar fenomeen. 8-[

Groet,

Leobus
John P

Bericht door John P »

Nou, ik heel wat gemist zie ik. Ik stond helaas op een sportveld weg te bakken en kon geen vervanger vinden. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
minko

Bericht door minko »

Net thuis van een heerlijk zonnig weekendje zeeland maar.........
Het leukste was Zaterdag . :rock:
Eindelijk zie je eens gezichten bij al die namen van het Forum.
Fantastiche dingen gezien en gehoord natuurlijk.
Ook veel geleerd, helaas moest ik eerder weg.

Arjan nog super bedankt voor de tijd die je voor me had om me wegwijs te maken in Boxsim en de beginselen van de filter wetenschap.

Alle bedankt voor deze superdag en ik zou zeggen tot de volgende keer. :(

MInko
harryeng

Bericht door harryeng »

Nou, ook ik heb weer genoten!

Net als de vorige jaren even de vakantie moeten onderbreken voor dit feest, maar dat hoort er gewoon bij.

Ik stond te kijken van het informele en open karakter dit jaar. Er waren vele sets (waar onder de mijne), die nog duidelijk in ontwikkeling waren, maar die men toch zonder problemen wilde showen. Hierdoor, en door het mixen van vele installaties ontstonden vele nieuwe ideen en oplossingen. Ten opzichte van vier jaar geleden is er een echte verhuizing van luisterdag naar DIY dag.

Ik heb heel veel mooie dingen gezien en gehoord, en heb weer voldoende inspiratie opgedaan voor een heel jaar werk!
-Voldoende info voor nieuwe cornerwoofers.
-Ik heb opdracht gekregen van mijn vriendin om de plexiglas speaker standaard van Asterduc na te bouwen. (Nee, de hulk speaker mag er niet in, hoe mooi hij ook klinkt)
-Mijn eigen satellieten met Raal afmaken
-De actieve filter via Squeezeserver / Squeezeplay rechtstreeks aansturen zonder logitech spelers er tussen.
-Een lichtere installatie ontwikkelen zodat ik me volgend jaar geen breuk til?
-Toch maar dipool experiment starten. (En ook maar Pluto proberen?)

Hmmm, zijn er nog sponsoren beschikbaar?

Iedereen, en natuurlijk Jan bedankt, en tot volgend jaar!
cool

Bericht door cool »

arjank schreef:
Liever niet....
Ik was het ook niet van plan Arjan zonder jou toestemming. Kan het wel op cd zetten als je het leuk vind.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik vond het ook gezellig. Lang niet alles gehoord, maar wel mooie dingen.
Henjo Edel

Bericht door Henjo Edel »

Mag ik iedereen, en in het bezonder Wowly, die afgelopen Zaterdag weer tot een succes hebben gemaakt hartelijk danken.
Dre, bedankt dat ik je woofer als, muzikale en fysieke ondersteuning mocht gebruiken.

De positieve reacties en aanbevelingen over mijn wapperende A3-tjes, geven me in ieder geval inspiratie om een topic te starten.

Helaas niet de gelegenheid gehad, genomen, om alles te beluisteren, maar de set van Leobus en de Pluto's heb ik zeer van genoten.

Groet,
Henjo

p.s.,
Nu eerst maar even een topic starten.
k.p.

Bericht door k.p. »

BertDB schreef:
Hoe krijg ik dat scherp randje van m'n sound?
Vanaf hoeveel Hz haal ik er wat dB's vanaf?
Je zou toch het filter van hans kunnen overnemen? Dit moet wel lukken ondanks dat er andere apparatuur gebruikt wordt. Voor het laag zul je gewoon je eigen correcties kunnen gebruiken, maar als het thuis wel in orde klinkt dan kun je je misschien de moeite besparen.

-----

Dit jaar vond ik het ook weer gezellig :). De sfeer was erg gemoedelijk en dat is ook prettig bij het luisteren. Ik heb niet alle systemen (even goed) beluisterd. Het viel me op dat het niveau behoorlijk hoog was. Er waren eigenlijk geen systemen met grove fouten hoewel bepaalde systemen zo hier en daar wel een steekje lieten vallen.

De kleine kamer met de pluto's en de el(lastige naam)isyum deed de luidsprekers volgens mij geen recht aan. In deze ruimte heb ik nog geen enkele speaker echt goed horen klinken. Ik denk dat de pluto het, vanwege zijn omni karakter, het in de grote zaal veel beter had gedaan.

Het set van Harryeng wist mij ook weer te bekoren. Hier en daar klopte het nog niet helemaal, maar Harry had verteld dat dit eigenlijk een gepimpt test project was en dat het nog wat aandacht nodig had. De automatisering in deze ruimte was erg indrukwekkend. "Zet jij hem even op pauze?"..Ipad -> pauze. "Goed dan start ik hem nu hier." ..Andere Ipad -> play.

Ook het systeem van Ed was behoorlijk op niveau. Wel grappig dat hij wist te vertellen dat een goede luidspreker geen akoestische aanpassing aan de kamer nodig had, waarna er een arsenaal aan yoga-matjes door de ruimte werden verspreid.

Het systeem van leobus liet wat mij betreft geen steken vallen en was daarmee het systeem dat mij het meest overtuigd had. De speakers waren verplaatst tijdens mijn kritisch luister moment, maar in mijn optiek veranderde er niet heel veel, maar het blijft toch altijd lastig om zo gauw subtiele verschillen te horen en al helemaal als er van muziek wordt gewisseld. Leo was zo vriendelijk om aan verzoekjes te doen. Het duurde even voordat we de Mac hadden overtuigd om het mp3'tje te af te spelen, maar daarna was het toch genieten. Niet iedereen dacht hier zo over ;). Deze (maar dan in kwartet vorm met sax) had ik aangevraagd: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m31G93OKPIk[/youtube] De opname die ik mee had vind ik zeer geslaagd. Vergeleken met de CD dipool waren de "tikken" van de snaren van de bas wat feller, maar dat kan ook met de akoestiek te maken hebben gehad. De speaker was gewoon heel erg goed.

De papieren diy dipolen van henjo hadden me in positieve zin verrast. Daar kwam een heel lekker geluidje vanaf zeg!
arjank

Bericht door arjank »

minko schreef:
Arjan nog super bedankt voor de tijd die je voor me had om me wegwijs te maken in Boxsim en de beginselen van de filter wetenschap.

Alle bedankt voor deze superdag en ik zou zeggen tot de volgende keer. :(

MInko
Geen dank, daar is zo'n dag toch ook voor? :wink:
arjank

Bericht door arjank »

cool schreef:
arjank schreef:
Liever niet....
Ik was het ook niet van plan Arjan zonder jou toestemming. Kan het wel op cd zetten als je het leuk vind.

Dat zou wel erg leuk zijn! :rock:
markbakk

Bericht door markbakk »

Wat ik lees en zie: een heel geslaagde dag! Jammer dat ik niet kon. Ben ook wel heel nieuwsgierig geworden naar wat sets. In ieder geval chapeau voor de organisatie!
hans_b
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door hans_b »

Bedankt allemaal voor de super dag! Ik heb veel mooie speakers gehoord. En vond het leuk dat ik mijn eigen opnamen van mijn bigband op veel luidsprekers heb kunnen luisteren. Helaas moest ik eerder weg omdat ik moest spelen. Volgend jaar zorg ik dat ik tot het einde blijf!

Heb van enkele gehoord dat ze belangstelling hebben voor de CD A Beautiful Friendschip van de All Times Bigband. Stuur dan even een berichtje of luister op mijn site http://www.hansbeckeringh.com of op http://bit.ly/LDHoLI

Tot volgend jaar!
hans_b
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door hans_b »

Ik zit nog even na te genieten met het kijken naar alle foto's en het lezen van de bouwverhalen. Aan alle fotografen bedankt! Erg mooie foto's!
tigradekat

Bericht door tigradekat »

Hans, ik viel bijna van mijn stoel toen je met jezelf mee ging zingen. :goeie: Gaaf hoor!
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wie herinnert zich nog dat ik vond dat deze speaker klonk alsof er een wah-wah pedaal was voorgezet? Ik had dat maar niet op het forum gezet en me beperkt tot een compliment over het laag, maar nu ik weet wat er aan de hand is vind ik het geen probleem meer. Het probleem was gehoormatig dusdanig groot, dat ik had aangeboden aan de eigenaar om het na te meten. Dat is vanavond gebeurd.
Bijlagen
P5260060.JPG
Walt

Bericht door Walt »

Stonden de units uit fase?

Groetjes Walter
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”