kan je het op youtube zetten?cool schreef:... Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouwing
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Liever niet....Henkjan schreef:kan je het op youtube zetten?cool schreef:... Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Heb zelf ook een paar clips gemaakt maar niet genoeg voor een korte impressie (niet handig filmen met een hond(je) in je hand).
Als er mensen zijn met filmpjes wil ik er wel een video impressie van monteren.
Filmpje kan op internet komen met een password.
Clips kun je met wetransfer / you send it of soortgelijke file transfer opsturen
Als er mensen zijn met filmpjes wil ik er wel een video impressie van monteren.
Filmpje kan op internet komen met een password.
Clips kun je met wetransfer / you send it of soortgelijke file transfer opsturen
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Mooi setje ACR RP400's die zullen wel erg lekker klinken. 
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Hoi piet ben er ook zeer tevreden over.piet1955 schreef:Mooi setje ACR RP400's die zullen wel erg lekker klinken.
Wat filteronderdelen vervangen door betere want ze waren al wat jaartjes oud en de condensatoren zijn in de loop der jaren beter geworden.
Vrg,
Rudy
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Ik vond mijn setje met de rapides en de hoekwoofers met momenten nogal scherp klinken in vgl met die van Hans, en de terechte opmerking dat er in het midden iets ontbrak.
Dat van het midden was eigenlijk een breedbandig filter dat ik ingesteld heb om dat wat omlaag te trekken, ... Beter niet dus, filter ondertussen weggehaald.
Hoe krijg ik dat scherp randje van m'n sound?
Vanaf hoeveel Hz haal ik er wat dB's vanaf?
Dat van het midden was eigenlijk een breedbandig filter dat ik ingesteld heb om dat wat omlaag te trekken, ... Beter niet dus, filter ondertussen weggehaald.
Hoe krijg ik dat scherp randje van m'n sound?
Vanaf hoeveel Hz haal ik er wat dB's vanaf?
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Doen ze het in je thuis situatie ook?
Ik meende dat het aan de ruimte lag, ik had deze eigenschap niet eerder geconstateerd bij de Rapide's.
Als ze wat zachter speelden was het minder irritant, en ik heb ze in een grotere zaal spelend gehad, en heb die eigenschap ook niet kunnen vaststellen destijds.
Leobus heeft ze toen ook gehoord, ik kreeg de indruk dat het toen niet optrad.
Misschien de kamer eens controleren op resonanties?
Ik meende dat het aan de ruimte lag, ik had deze eigenschap niet eerder geconstateerd bij de Rapide's.
Als ze wat zachter speelden was het minder irritant, en ik heb ze in een grotere zaal spelend gehad, en heb die eigenschap ook niet kunnen vaststellen destijds.
Leobus heeft ze toen ook gehoord, ik kreeg de indruk dat het toen niet optrad.
Misschien de kamer eens controleren op resonanties?
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Ziet er allemaal goed uit, weer een hoop gemist dus...
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Wel, thuis heb ik er eigenlijk geen last van, maar hier staan ze op m'n hobbykamer met parketvloer, houtplafond en behoorlijk wat demping op de muren. Ik had dit zelf ook nog niet vastgesteld en was behoorlijk verbaasd dus...
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Inderdaad heb ik ze bij de AVMN gehoord. Daar vond ik het geheel netjes in balans klinken. Nu heeft die zaal vaker last van teveel laag dan teveel hoog. Als je een iets te scherp klinkende set hebt, kan dat teveel laag de totale respons misschien net weer recht trekken. Akoestiek blijft een raar fenomeen.hannesie schreef:Doen ze het in je thuis situatie ook?
Ik meende dat het aan de ruimte lag, ik had deze eigenschap niet eerder geconstateerd bij de Rapide's.
Als ze wat zachter speelden was het minder irritant, en ik heb ze in een grotere zaal spelend gehad, en heb die eigenschap ook niet kunnen vaststellen destijds.
Leobus heeft ze toen ook gehoord, ik kreeg de indruk dat het toen niet optrad.
Misschien de kamer eens controleren op resonanties?
Groet,
Leobus
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Nou, ik heel wat gemist zie ik. Ik stond helaas op een sportveld weg te bakken en kon geen vervanger vinden. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Net thuis van een heerlijk zonnig weekendje zeeland maar.........
Het leukste was Zaterdag .
Eindelijk zie je eens gezichten bij al die namen van het Forum.
Fantastiche dingen gezien en gehoord natuurlijk.
Ook veel geleerd, helaas moest ik eerder weg.
Arjan nog super bedankt voor de tijd die je voor me had om me wegwijs te maken in Boxsim en de beginselen van de filter wetenschap.
Alle bedankt voor deze superdag en ik zou zeggen tot de volgende keer.
MInko
Het leukste was Zaterdag .
Eindelijk zie je eens gezichten bij al die namen van het Forum.
Fantastiche dingen gezien en gehoord natuurlijk.
Ook veel geleerd, helaas moest ik eerder weg.
Arjan nog super bedankt voor de tijd die je voor me had om me wegwijs te maken in Boxsim en de beginselen van de filter wetenschap.
Alle bedankt voor deze superdag en ik zou zeggen tot de volgende keer.
MInko
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Nou, ook ik heb weer genoten!
Net als de vorige jaren even de vakantie moeten onderbreken voor dit feest, maar dat hoort er gewoon bij.
Ik stond te kijken van het informele en open karakter dit jaar. Er waren vele sets (waar onder de mijne), die nog duidelijk in ontwikkeling waren, maar die men toch zonder problemen wilde showen. Hierdoor, en door het mixen van vele installaties ontstonden vele nieuwe ideen en oplossingen. Ten opzichte van vier jaar geleden is er een echte verhuizing van luisterdag naar DIY dag.
Ik heb heel veel mooie dingen gezien en gehoord, en heb weer voldoende inspiratie opgedaan voor een heel jaar werk!
-Voldoende info voor nieuwe cornerwoofers.
-Ik heb opdracht gekregen van mijn vriendin om de plexiglas speaker standaard van Asterduc na te bouwen. (Nee, de hulk speaker mag er niet in, hoe mooi hij ook klinkt)
-Mijn eigen satellieten met Raal afmaken
-De actieve filter via Squeezeserver / Squeezeplay rechtstreeks aansturen zonder logitech spelers er tussen.
-Een lichtere installatie ontwikkelen zodat ik me volgend jaar geen breuk til?
-Toch maar dipool experiment starten. (En ook maar Pluto proberen?)
Hmmm, zijn er nog sponsoren beschikbaar?
Iedereen, en natuurlijk Jan bedankt, en tot volgend jaar!
Net als de vorige jaren even de vakantie moeten onderbreken voor dit feest, maar dat hoort er gewoon bij.
Ik stond te kijken van het informele en open karakter dit jaar. Er waren vele sets (waar onder de mijne), die nog duidelijk in ontwikkeling waren, maar die men toch zonder problemen wilde showen. Hierdoor, en door het mixen van vele installaties ontstonden vele nieuwe ideen en oplossingen. Ten opzichte van vier jaar geleden is er een echte verhuizing van luisterdag naar DIY dag.
Ik heb heel veel mooie dingen gezien en gehoord, en heb weer voldoende inspiratie opgedaan voor een heel jaar werk!
-Voldoende info voor nieuwe cornerwoofers.
-Ik heb opdracht gekregen van mijn vriendin om de plexiglas speaker standaard van Asterduc na te bouwen. (Nee, de hulk speaker mag er niet in, hoe mooi hij ook klinkt)
-Mijn eigen satellieten met Raal afmaken
-De actieve filter via Squeezeserver / Squeezeplay rechtstreeks aansturen zonder logitech spelers er tussen.
-Een lichtere installatie ontwikkelen zodat ik me volgend jaar geen breuk til?
-Toch maar dipool experiment starten. (En ook maar Pluto proberen?)
Hmmm, zijn er nog sponsoren beschikbaar?
Iedereen, en natuurlijk Jan bedankt, en tot volgend jaar!
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Ik was het ook niet van plan Arjan zonder jou toestemming. Kan het wel op cd zetten als je het leuk vind.arjank schreef:Liever niet....
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Ik vond het ook gezellig. Lang niet alles gehoord, maar wel mooie dingen.
-
Henjo Edel
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 22:34
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Mag ik iedereen, en in het bezonder Wowly, die afgelopen Zaterdag weer tot een succes hebben gemaakt hartelijk danken.
Dre, bedankt dat ik je woofer als, muzikale en fysieke ondersteuning mocht gebruiken.
De positieve reacties en aanbevelingen over mijn wapperende A3-tjes, geven me in ieder geval inspiratie om een topic te starten.
Helaas niet de gelegenheid gehad, genomen, om alles te beluisteren, maar de set van Leobus en de Pluto's heb ik zeer van genoten.
Groet,
Henjo
p.s.,
Nu eerst maar even een topic starten.
Dre, bedankt dat ik je woofer als, muzikale en fysieke ondersteuning mocht gebruiken.
De positieve reacties en aanbevelingen over mijn wapperende A3-tjes, geven me in ieder geval inspiratie om een topic te starten.
Helaas niet de gelegenheid gehad, genomen, om alles te beluisteren, maar de set van Leobus en de Pluto's heb ik zeer van genoten.
Groet,
Henjo
p.s.,
Nu eerst maar even een topic starten.
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Je zou toch het filter van hans kunnen overnemen? Dit moet wel lukken ondanks dat er andere apparatuur gebruikt wordt. Voor het laag zul je gewoon je eigen correcties kunnen gebruiken, maar als het thuis wel in orde klinkt dan kun je je misschien de moeite besparen.BertDB schreef:Hoe krijg ik dat scherp randje van m'n sound?
Vanaf hoeveel Hz haal ik er wat dB's vanaf?
-----
Dit jaar vond ik het ook weer gezellig
De kleine kamer met de pluto's en de el(lastige naam)isyum deed de luidsprekers volgens mij geen recht aan. In deze ruimte heb ik nog geen enkele speaker echt goed horen klinken. Ik denk dat de pluto het, vanwege zijn omni karakter, het in de grote zaal veel beter had gedaan.
Het set van Harryeng wist mij ook weer te bekoren. Hier en daar klopte het nog niet helemaal, maar Harry had verteld dat dit eigenlijk een gepimpt test project was en dat het nog wat aandacht nodig had. De automatisering in deze ruimte was erg indrukwekkend. "Zet jij hem even op pauze?"..Ipad -> pauze. "Goed dan start ik hem nu hier." ..Andere Ipad -> play.
Ook het systeem van Ed was behoorlijk op niveau. Wel grappig dat hij wist te vertellen dat een goede luidspreker geen akoestische aanpassing aan de kamer nodig had, waarna er een arsenaal aan yoga-matjes door de ruimte werden verspreid.
Het systeem van leobus liet wat mij betreft geen steken vallen en was daarmee het systeem dat mij het meest overtuigd had. De speakers waren verplaatst tijdens mijn kritisch luister moment, maar in mijn optiek veranderde er niet heel veel, maar het blijft toch altijd lastig om zo gauw subtiele verschillen te horen en al helemaal als er van muziek wordt gewisseld. Leo was zo vriendelijk om aan verzoekjes te doen. Het duurde even voordat we de Mac hadden overtuigd om het mp3'tje te af te spelen, maar daarna was het toch genieten. Niet iedereen dacht hier zo over
De papieren diy dipolen van henjo hadden me in positieve zin verrast. Daar kwam een heel lekker geluidje vanaf zeg!
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Geen dank, daar is zo'n dag toch ook voor?minko schreef:Arjan nog super bedankt voor de tijd die je voor me had om me wegwijs te maken in Boxsim en de beginselen van de filter wetenschap.
Alle bedankt voor deze superdag en ik zou zeggen tot de volgende keer.![]()
MInko
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
cool schreef:Ik was het ook niet van plan Arjan zonder jou toestemming. Kan het wel op cd zetten als je het leuk vind.arjank schreef:Liever niet....
Dat zou wel erg leuk zijn!
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Wat ik lees en zie: een heel geslaagde dag! Jammer dat ik niet kon. Ben ook wel heel nieuwsgierig geworden naar wat sets. In ieder geval chapeau voor de organisatie!
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Bedankt allemaal voor de super dag! Ik heb veel mooie speakers gehoord. En vond het leuk dat ik mijn eigen opnamen van mijn bigband op veel luidsprekers heb kunnen luisteren. Helaas moest ik eerder weg omdat ik moest spelen. Volgend jaar zorg ik dat ik tot het einde blijf!
Heb van enkele gehoord dat ze belangstelling hebben voor de CD A Beautiful Friendschip van de All Times Bigband. Stuur dan even een berichtje of luister op mijn site http://www.hansbeckeringh.com of op http://bit.ly/LDHoLI
Tot volgend jaar!
Heb van enkele gehoord dat ze belangstelling hebben voor de CD A Beautiful Friendschip van de All Times Bigband. Stuur dan even een berichtje of luister op mijn site http://www.hansbeckeringh.com of op http://bit.ly/LDHoLI
Tot volgend jaar!
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Ik zit nog even na te genieten met het kijken naar alle foto's en het lezen van de bouwverhalen. Aan alle fotografen bedankt! Erg mooie foto's!
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Hans, ik viel bijna van mijn stoel toen je met jezelf mee ging zingen.
Gaaf hoor!
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Wie herinnert zich nog dat ik vond dat deze speaker klonk alsof er een wah-wah pedaal was voorgezet? Ik had dat maar niet op het forum gezet en me beperkt tot een compliment over het laag, maar nu ik weet wat er aan de hand is vind ik het geen probleem meer. Het probleem was gehoormatig dusdanig groot, dat ik had aangeboden aan de eigenaar om het na te meten. Dat is vanavond gebeurd.
Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw
Stonden de units uit fase?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
