Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Hypex filter design 2.6 is off line.
Versie 2.5 is terug geplaatst.
Dit vanwege problemen met herkenning door Windows 7?
Versie 2.5 is terug geplaatst.
Dit vanwege problemen met herkenning door Windows 7?
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Weet er iemand een manier om van de exportfile van Boxsim iets te maken dat ingelezen kan worden door de filterdesigner? Ik heb er eentje bijgevoegd, opgeslagen als .txt omdat het forum de oorspronkelijke extensie (.exp) niet slikt.
- Bijlagen
-
- frs5xgesloteneentje.txt
- (2.73 KiB) 42 keer gedownload
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Nee dat gaat gewoon niet. Filterdesigner wil een impulsresponsie zien en kan alleen daarmee overweg voor zover ik weet. Ik heb versie 2.2 en weet niet wat latere versies meer zouden kunnen..
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Kan Hypex niet een minimalistisch meetsysteem in versie 2.7 inbouwen?Pjotr schreef:Nee dat gaat gewoon niet. Filterdesigner wil een impulsresponsie zien en kan alleen daarmee overweg voor zover ik weet. Ik heb versie 2.2 en weet niet wat latere versies meer zouden kunnen..
Ofwel een werkend palindroom, letterlijk en figuurlijk
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Geen manier om te converteren, met bijvoorbeeld andere software?
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Wie weet.....ovni schreef:Kan Hypex niet een minimalistisch meetsysteem in versie 2.7 inbouwen?Pjotr schreef:Nee dat gaat gewoon niet. Filterdesigner wil een impulsresponsie zien en kan alleen daarmee overweg voor zover ik weet. Ik heb versie 2.2 en weet niet wat latere versies meer zouden kunnen..
Ofwel een werkend palindroom, letterlijk en figuurlijk
Nee serieus, dit is wat al voor een groot gedeelte in een interne beta versie aanwezig is. Het is nu alleen zaak om de beta versie klaar te hebben voor ' derden'...
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Dit is Breaking newsJan-Peter schreef:Wie weet.....ovni schreef:Kan Hypex niet een minimalistisch meetsysteem in versie 2.7 inbouwen?Pjotr schreef:Nee dat gaat gewoon niet. Filterdesigner wil een impulsresponsie zien en kan alleen daarmee overweg voor zover ik weet. Ik heb versie 2.2 en weet niet wat latere versies meer zouden kunnen..
Ofwel een werkend palindroom, letterlijk en figuurlijk
Nee serieus, dit is wat al voor een groot gedeelte in een interne beta versie aanwezig is. Het is nu alleen zaak om de beta versie klaar te hebben voor ' derden'...
Zoek je nog een beta tester?
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Jawel, maar daarmee kun je nog steeds geen frequentie (FRD) files inlezen die georganiseerd zijn als een lijst van frequenties en bijbehorende fase.
Of gaat dat ook er in komen Jan - Peter?
Overigens heb je niet veel aan fabrieks/database files en moet je toch je speakers zelf meten om de filters optimaal in te stellen. Dus ik kan mij voorstellen dat FRD files niet veel nut hebben.
Of gaat dat ook er in komen Jan - Peter?
Overigens heb je niet veel aan fabrieks/database files en moet je toch je speakers zelf meten om de filters optimaal in te stellen. Dus ik kan mij voorstellen dat FRD files niet veel nut hebben.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Zeker, het is voor mij een overbrugging tot ik weer zelf kan meten.Pjotr schreef:Overigens heb je niet veel aan fabrieks/database files en moet je toch je speakers zelf meten om de filters optimaal in te stellen. Dus ik kan mij voorstellen dat FRD files niet veel nut hebben.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
We zijn inderdaad al een tijdje bezig met een ingebouwde meettool. Hij werkt al alleen is het volledig (en goed) inbouwen toch meer werk dan gedacht. Daarnaast is er door de drukte erg weinig tijd voor.
Het plan is om deze eerst alleen als Beta vrij te geven. Als het zo ver is zullen we ook zeker hier van ons laten horen!
Het plan is om deze eerst alleen als Beta vrij te geven. Als het zo ver is zullen we ook zeker hier van ons laten horen!
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Kunnen jullie niet alvast jullie filterdesigner compatibel maken men met de nu standaard meet paketten? zoals Arta en MLSSA? Nu moet je steeds met een teksteditor eerst de impuls responsie files editen wil je ze kunnen gebruiken in filterdesigner.Matthijs_Hypex schreef:We zijn inderdaad al een tijdje bezig met een ingebouwde meettool. Hij werkt al alleen is het volledig (en goed) inbouwen toch meer werk dan gedacht. Daarnaast is er door de drukte erg weinig tijd voor.
Het plan is om deze eerst alleen als Beta vrij te geven. Als het zo ver is zullen we ook zeker hier van ons laten horen!
MLSSA tekst format kan zowat ieder pakket exporteren.
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd. Maar was deze link bekend?
http://www.hifi-selbstbau.de/index.php? ... Itemid=138
http://www.hifi-selbstbau.de/index.php? ... Itemid=138
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Daar staat toch ook dat je MLSSA files niet direct kunt gebruiken maar eerst moet editen?
Overigens klopt het niet wat daar staat dat je metingen met 48 kHz moet samplen. De meetsample rate kun je gewoon opgeven in filterdesigner. Filterdisigner default wel naar 48 kHz. Zou wel handig zijn als het andere sample rates onthoudt zodat je het niet iedere keer opnieuw hoeft in te stellen
Overigen staat in de header van de MLSSA file (die je dus eerst moet weghalen) het sample interval in ms. Dus zo'n instelling zou ook automatisch kunnen.
Op zich is filterdesigbner uitstekende software. Zitten alleen nog wat losse eindjes in die Hypex zo langzamerhand toch wel eens vastgeknoopt zou mogen hebben.
Overigens klopt het niet wat daar staat dat je metingen met 48 kHz moet samplen. De meetsample rate kun je gewoon opgeven in filterdesigner. Filterdisigner default wel naar 48 kHz. Zou wel handig zijn als het andere sample rates onthoudt zodat je het niet iedere keer opnieuw hoeft in te stellen
Op zich is filterdesigbner uitstekende software. Zitten alleen nog wat losse eindjes in die Hypex zo langzamerhand toch wel eens vastgeknoopt zou mogen hebben.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Dit is een nieuwe review. Deze speaker heeft in 2010 op een ZBA dag in zwaag gestaan trouwens.
http://www.tnt-audio.com/ampli/hypex_as2_100_e.html
http://www.tnt-audio.com/ampli/hypex_as2_100_e.html
We zullen het zeker hier even melden!Ik zou dat best willen beta-testen.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. We zijn op dit moment met een redelijk grote update bezig en zijn nu aan het testen toegekomen. Hierbij zijn ook de nodige haken en ogen opgelost maar als er nog meer dingen zijn die niet goed werken horen we het graag.Op zich is filterdesigbner uitstekende software. Zitten alleen nog wat losse eindjes in die Hypex zo langzamerhand toch wel eens vastgeknoopt zou mogen hebben.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Ik kom zojuist achter een erg vervelend probleem met mijn AS2.100D units: Op het moment dat ik tijdens het spelen een ander album selecteer en vervolgens af wil spelen (squeezebox Touch dmv spdif coax aangesloten op de AS2.100D), dan schakelt het woofer kanaal op de Master unit uit.... Enkel de twee hoog kanalen en het woofer kanaal op de slave doen het dan nog... Alleen aan en uitzetten met de AB helpt dan om de woofer op de master weer mee te laten doen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik speel met firmware versie 2.5
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik speel met firmware versie 2.5
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Ik was gisteren met de filterinstellingen aan het spelen (één A2.100, links en rechts een fullrange speaker en subout in gebruik) en af en toe ging het laagkanaal ook uit. Maar ik gebruikte de computer tegelijkertijd voor het filterprogramma als voor het afspelen van muziek en ik vermoedde dat dit mogelijk een rol speelde. Ik zal nog eens opletten.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Matthijs is zo vriendelijk geweest mij een béta versie van de firmware te mailen, waarmee dit probleem lijkt te zijn opgelost, yay!tigradekat schreef:Ik kom zojuist achter een erg vervelend probleem met mijn AS2.100D units: Op het moment dat ik tijdens het spelen een ander album selecteer en vervolgens af wil spelen (squeezebox Touch dmv spdif coax aangesloten op de AS2.100D), dan schakelt het woofer kanaal op de Master unit uit.... Enkel de twee hoog kanalen en het woofer kanaal op de slave doen het dan nog... Alleen aan en uitzetten met de AB helpt dan om de woofer op de master weer mee te laten doen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik speel met firmware versie 2.5
@ Matthijs: fantastische service van Hypex hoor, waarvoor mijn dank!
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Dit is al weer een tijdje geleden. Hoe is het daar nu mee?Matthijs_Hypex schreef:Daar kan ik je geen ongelijk in geven. We zijn op dit moment met een redelijk grote update bezig en zijn nu aan het testen toegekomen. Hierbij zijn ook de nodige haken en ogen opgelost maar als er nog meer dingen zijn die niet goed werken horen we het graag.
Ik kan nog steeds geen projecten opslaan, ook met de laatste versie 2.5 werkt dat nog steeds niet. Krijg dan of de foutmelding "IO error" of de melding "Invalid nummeric output". Filterdesigner hangt dan en kan ik dan alleen onder Windows Taakbeheer killen. Het zou wel fijn zijn als ik niet steeds alle filterparameters opnieuw hoef in te voeren als ik wat veranderen wil.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Het zat wat tegen maar hij is zojuist online gegaan!Pjotr schreef:Dit is al weer een tijdje geleden. Hoe is het daar nu mee?Matthijs_Hypex schreef:Daar kan ik je geen ongelijk in geven. We zijn op dit moment met een redelijk grote update bezig en zijn nu aan het testen toegekomen. Hierbij zijn ook de nodige haken en ogen opgelost maar als er nog meer dingen zijn die niet goed werken horen we het graag.
http://www.hypex.nl/index.php?option=co ... 1&catid=46
De nieuwe versie heeft onder andere de auto-on functie die hier op het forum gevraagd werd (al weer een tijdje geleden)
Graag neem ik even via de PM contact op over waar deze fout vandaan komt.Ik kan nog steeds geen projecten opslaan, ook met de laatste versie 2.5 werkt dat nog steeds niet. Krijg dan of de foutmelding "IO error" of de melding "Invalid nummeric output". Filterdesigner hangt dan en kan ik dan alleen onder Windows Taakbeheer killen. Het zou wel fijn zijn als ik niet steeds alle filterparameters opnieuw hoef in te voeren als ik wat veranderen wil.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Ik heb nog eens naar de .dat files gekeken die ARTA exporteert (als MLSSA tekst file). Je moet niet alleen de header weghalen met de hand in een teksteditor maar aan het einde van de file staat ook nog een tekstregel: "ARTA Exported impulse response (normalized to max=1)". Die moet je dus ook weghalen! Gek genoeg leest FD ermee wel de file goed in en kan ij er de filters mee maken en in de DSP laden. Maar met het saven van het filter gaat het dan fout. Maar dan mag het nog niet zo zijn dat FD vastloopt.Matthijs_Hypex schreef:Graag neem ik even via de PM contact op over waar deze fout vandaan komt.Ik kan nog steeds geen projecten opslaan, ook met de laatste versie 2.5 werkt dat nog steeds niet. Krijg dan of de foutmelding "IO error" of de melding "Invalid nummeric output". Filterdesigner hangt dan en kan ik dan alleen onder Windows Taakbeheer killen. Het zou wel fijn zijn als ik niet steeds alle filterparameters opnieuw hoef in te voeren als ik wat veranderen wil.
Het wordt toch wel tijd dat FD MLSSA IR files zonder dat handmatig ge-edit kan inlezen.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Ik luister nu al bijna een jaar naar mijn AS2.100 modules en een aantal zaken beginnen bij mij een beetje vraagtekens op te werpen. In het begin vond ik het allemaal goed klinken maar de laatste tijd begint het midhoog/hoog me een beetje te irriteren. Vooral de SSsen en de T's maar ook vocalen klinken vaak wat geknepen en hebben vaak een rauw randje. Daarbij moet ik opmerken dat het niet bij al mijn muziek zo erg opvalt.
Onlangs ben ik in Emmen naar een Naim (streaming) set gaan luisteren met een stel B&W CM8 speakers die eigenlijk best goed klonk maar ook daar dat rauwe randje met de SSsen en de T's. Nadat de streamer werd ingewisseld voor een "ouderwetse" CD speler werd het allemaal veel aangenamer om naar te luisteren. In ieder geval muzikaler.
Ik vraag me dus nu af of dit komt door de bron, de klasse D versterkers of door de DA-AD omzetting. Het is in ieder geval voor mij langzamerhand een beetje een pijnpunt aan het worden. Ik begin een beetje te verlangen naar een ouderwets analoog geluid maar hoe krijg ik dat voor elkaar? of moet ik een andere weg dan die van Hypex bewandelen?
[Edit] Ik ben er inmiddels achter dat de tweeter te laag was gecrossed, mijn excuses voor het in twijfel trekken van Hypex [/Edit]
Onlangs ben ik in Emmen naar een Naim (streaming) set gaan luisteren met een stel B&W CM8 speakers die eigenlijk best goed klonk maar ook daar dat rauwe randje met de SSsen en de T's. Nadat de streamer werd ingewisseld voor een "ouderwetse" CD speler werd het allemaal veel aangenamer om naar te luisteren. In ieder geval muzikaler.
[Edit] Ik ben er inmiddels achter dat de tweeter te laag was gecrossed, mijn excuses voor het in twijfel trekken van Hypex [/Edit]
Laatst gewijzigd door Dan op do 10 jan 2013, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dirklammers
- Berichten: 424
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Zo al lezend kom ik toch wel onder de indruk van de mogelijkheden. Ik zou bijvoorbeeld mijn bestaande oude eindversterker kunnen laten vervallen en in mijn bestaande boxen een Hypex kunnen inbouwen. Uiteraard uit de bestaande boxen de scheidingsfilters uitbouwen en de drivers direct op de Hypex aansluiten. Maar hoe kom ik dan aan de juiste instellingen voor de filters van de dsp ? Ik denk dat ik te naïef denk en dit alles niet zo gaat werken 
