Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door arjank »

Bijlagen
w8-1808_3.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Knap speakertje, al heb ik niet he idee dat de frequentiecurven erg verschillen (behalve de verticale schaal)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

grafiekjes van tangband sheets zijn altijd wel heel erg optimistisch.

Desalniettemin een leuke driver.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Wow! :shock: Die zag ik niet aankomen! :D
Ziet er leuk uit! Wat zou die gaan kosten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik had 'm al gespot. ziet er erg g€il uit.... nog geen idee over wanneer te leveren en hoeveel die moet gaan kosten....
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Eindelijk eentje van TB met een wat hogere gevoeligheid zo te zien!

Amanda
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Mmmm, dat is een leuke voor een TQWT.

Ik heb nog een paar Monacors liggen die zo'n zelfde ophanging hebben, daar wil ik nog steeds een TQWT voor bouwen, maar deze is naar mijn idee veel mooier.
Volgens mij zijn de diameters gelijk, dus dat kon wel eens een leuk vergelijk gaan worden.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Is er al iets bekend over de lanceerdatum en prijs van deze unit?
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

OmnesAudio heeft deze drivers nu in hun assortiment, ze zijn wel prijzig :shock: :shock: :shock: al helemaal voor tangband begrippen.
Dan moeten het toch wel goede drivers zijn zou je zeggen.

http://oaudio.de/Lautsprecher-Chassis/T ... ::665.html

Ik wil een paartje :D
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Volgens mij is deze http://oaudio.de/Lautsprecher-Chassis/T ... ::664.html
de mooiste van die twee. Hij heeft duidelijk een minder nadrukkelijke resonantie rond de 800 hz.
Een qts van 0,39 en een fs van 42hz zijn ook "praxistäuchlich", zoals die duitsers dat zo mooi zeggen. :D
(edit)
Volgens mij maken ze bij Oaudio een foutje, als je de pdf van de w8-1772 bekijkt dan strookt deze niet met de afbeelding op hun site. Het freq verloop in de pdf ziet er namelijk veel "slechter"uit. Misschien dat deze versie van Oaudio beter is, ik heb namelijk op hifi-forum.de een topic gelezen omtrent deze drivers. Nick Baur van Oaudio had testexemplaren ontvangen en was daar niet tevreden mee, ik verwacht dus dat ze deze driver nog verbeterd hebben.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Nick is idd een typische Duitser: alles wat hij verkoopt heeft-ie eerst getest, en als het niet goed meet gaat het terug
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Bericht door 595ss »

http://www.spectrumaudio.de tientje per stuk goedkoper, heb je toch de verzendkosten er al uit. :P
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Dat scheelt inderdaad weer een tientje, volgens mij zijn het leuke drivers voor jou 595ss, zeker in combinatie met een buizenbak 8)
Ik zou heel graag een projectje willen starten met de W8-1772, nu eerst sparen :D
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Bericht door Jerommel »

Ik heb een jaartje terug wat kennissen geholpen met een paar Goodmans AXIOM 80.
(Eentje had een luchtspleet vol ijzervijlsel !!?! Na lang pielen weer schoon gekregen)

Die hebben we in de "officiele" kasten gebouwd (niet mijn keuze, maargoed...)

Anyway, wellicht kennen jullie ze wel, het zijn 10" alnico breedbanders uit de jaren 50, en ook meteen de meest gewilde, gloof ik. (ze gaan voor zo'n €1000,-- per paar !)
Afbeelding Afbeelding
Zeer aparte constructie, geen suspensionring !

Enfin, eenmaal klaar was ik (zoals velen) zeer onder de indruk van deze ouwe jongens.

Waarom dit offtopic verhaaltje hier?
Ik vraag me dan af of zo'n moderne breedbander zoals hier ter sprake nou beter klinkt of niet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

in de HH stond een tijdje geleden een vergelijk tussen de absurd dure Seas Exotic breedbander met vintage o.a. Philips... ik zal die weer eens opdiepen, eens lezen wat hun conclusie toen was
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

hoewel niet op voorraad, is deze gewoon leverbaar bij ons (website wordt nog bijgewerkt), reken dan op een dikke week levertijd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

in D heeft iemand deze in een Viech gestopt, naar grote tevredenheid.. klik
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

in D heeft iemand deze in een Viech gestopt, naar grote tevredenheid.. klik
I think we have a winner here...
Ze vinden hem zelfs beter dan die dure Seas exotic.
Als ik een keer geld over heb maak ik een FAST met deze breedbander, ondersteund door twee 20cm woofers 8)
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door Boerenterprise »

Prachtige driver. Het speeksel loopt me aan alle kanten uit mijn mond. Ik ben driftig aan het kijken of ik er iets mee ga doen. Mischien lekker combi met de F5 & B1 die ik net klaar heb. Mijn huidige speakers (DD8 MkII) hebben toch net een te laag rendement. Ik ben benieuwd wat er hier op dit forum mee geknutseld wordt.

Chris
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door Roland »

Hoi,

Weer een stel nieuwe Tang Band breedbanders:

W3-1878
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w3-1878.htm

W4-1879
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w4-1879.htm

W5-1880
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w5-1880.htm

W6-1916
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w6-1916.htm

Vooral tot en met W5 zonder Whizzer cone ziet er zeer goed uit, X-max is ook prima bij alle units. Het zal wel even duren voor ze ook in de EU te koop zijn.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door Boerenterprise »

Ik heb ze laatst op hun site zien staan. Zijn er ook al mensen die iets gedaan hebben net de nieuwe Tangband breedbanders?? Zelfs als je Google gebruikt, zie je weinig. Zijn toch prachtige drivers.

M.v.g.
Chris
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door Henkjan »

ik zag deze ook al voorbij komen op diyaudio.com, afaik heeft niemand ze al in handen gehad
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Re:

Bericht door 595ss »

Henkjan schreef:
in D heeft iemand deze in een Viech gestopt, naar grote tevredenheid.. klik
Let eens even op de voorraad in de rekken erachter :shock:

Rob
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door Juoigâ »

de foto is gemaakt bij de collega's van Spectrumaudio 8)
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Bericht door 595ss »

Is dat bij Spectrum? Ik ben twee jaar geleden bij hem geweest maar kan dit mij niet herinneren.Wonderlijke man overigens en nooit verwacht dat hij zijn bedrijfje achter in de tuin had, we hebben ons rotgezocht :D

Rob
Plaats reactie