ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouwing

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Walt »

Hallo Arjan,

Jouw baskast met coax was erg indrukwekkend, 2 van deze kasten en je hebt een bizar dynamisch hifi systeem staan.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!

Bericht door jeroen_d »

arjank schreef:
Next year:
"ouwe philips meuk nr. II" groot driewegsysteem met AD12200/W8, AD12100/M8 en AD0160/T4 in 8" tractrix hoorn.

of (als ik mijn dayton drivers niet verkocht krijg)

"Dayton reference GHP monitor"
Ik zie ernaar uit, jij weet die ouwe meuk aardig aan het klinken te krijgen! :D
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door reddoortranscendence »

Heel wat gemist zo te zien. Volgende keer ben ik er bij. :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Barry2001 »

Het was een fantastische dag weer, met wat minder deelnemers dan vorige jaren, wellicht door het mooie weer/Pinksteren. Graag sluit ik me bij de voorgangers aan, wat een niveau! Heb ervan genoten. Leuk om de Pluto's eens te zien/horen, de papieren magnetostaten, wat een zelfbouw, en de andere sets.

Helaas wat minder op het buizenfront, maar daar hoop ik zelf in de komende edities weer wat positiefs aan bij te dragen :D (moest er helaas om 16:00 alweer vandoor). Heb ook nog wel met wat mensen wat bij kunnen praten.

Jan bedankt voor de organisatie, en een ieder die de moeite heeft genomen wat mee te nemen en te demonstreren. Zonder dat geen luisterdag natuurlijk!
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!

Bericht door Leobus »

Kappa7 schreef:
Wel jammer dat het mij niet is gelukt om vandaag langs te komen.
Ik had er graag bij geweest.
ik zie namelijk al mooie dingen staan.

Groetjes en in afwachting van de foto's
George
Hallo George,

Een klein beetje kan ik het voor je goedmaken.
A.s. donderdag had de AVMN problemen met het rond krijgen van het programma. Omdat ik de set toch al in dozen heb staan, is mij gevraagd daar ook te demonstreren. Het is echter maar een klein goedmakertje, want je hebt inderdaad veel gemist.

Groet,

Leo
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door hannesie »

:mrgreen: O:)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Kappa7 »

Ik zie er nu al naar uit.
Gaat weer een top avond worden.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Marp »

Zo, eindelijk tijd om even rustig na te genieten van een geweldig fijne dag gisteren. Over de creaties en het alsmaar toenemende niveau hoef ik nog weinig te zeggen, want daarover spreken voorgaande reacties al boekdelen. Het blijft verbazen en verrassen.

Geweldig leuk blijf ik het vinden om zoveel enthiousiaste mensen in alle vrijheid te zien genieten. Daarbij is nog altijd opmerkelijk dat zoveel tot individu geworden smileys, die werkelijk van een zeer uiteenlopend pluimage zijn, zo vrij en desondanks zo eensgezind kunnen genieten. Dit i.c.m. de opvallend ongedwongen sfeer, die steeds meer kenmerkend voor deze luisterdag lijkt te worden, maakt dat het zich naar mijn idee toch wel tot een uniek gebeuren ontwikkelt.

Hulde aan allen en aan Jan in het bijzonder. Ik hoop dat we nog veel van dit soort dagen mogen beleven. 8)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door arjank »

Walt schreef:
Hallo Arjan,

Jouw baskast met coax was erg indrukwekkend, 2 van deze kasten en je hebt een bizar dynamisch hifi systeem staan.

Groetjes Walter

Zo denk ik er zelf ook over.
Als ik ooit een groot huis heb dan bouw ik twee flinke zuilen met ieder twee van die 10" -ers en die coax. En ter aanvulling van het gebied onder de 60hz een 18" sub met deze jonge http://oberton.com/index.php?option=com ... udspeakers :rock: :mrgreen:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!

Bericht door arjank »

jeroen_d schreef:
arjank schreef:
Next year:
"ouwe philips meuk nr. II" groot driewegsysteem met AD12200/W8, AD12100/M8 en AD0160/T4 in 8" tractrix hoorn.

of (als ik mijn dayton drivers niet verkocht krijg)

"Dayton reference GHP monitor"
Ik zie ernaar uit, jij weet die ouwe meuk aardig aan het klinken te krijgen! :D
Is denk ik wel een leuk idee om die ouwe philips meuk er in te houden, op naar nr. II dus :D
Misschien dat basfocal een keer zijn ouwe 12" philips breedbanders mee kan nemen :rock:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic

Bericht door arjank »

cool schreef:
Ook mooi was een stuk life muziek op de bas installatie van ArjanK, heerlijk. Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
Allemaal bedankt voor de leuke reacties, gelukkig vonden jullie het gepiel leuk om te zien, 'k was maar wat aan het improviseren. Misschien dat er volgend jaar een bass-orkestje met Ed(asterduc) ten tonele verschijnt, who knows 8)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door knuisje »

Ook van mijn kant dank aan de organisatie voor deze geweldige dag!

Jammer dat de Pluto's niet helemaal uit de verf kwamen in de gebruikte ruimte. Maar goed, het gaf wel een indruk. :goeie:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic

Bericht door asterduc »

arjank schreef:
cool schreef:
Ook mooi was een stuk life muziek op de bas installatie van ArjanK, heerlijk. Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
Allemaal bedankt voor de leuke reacties, gelukkig vonden jullie het gepiel leuk om te zien, 'k was maar wat aan het improviseren. Misschien dat er volgend jaar een bass-orkestje met Ed(asterduc) ten tonele verschijnt, who knows 8)
nou Arjan, je weet in ieder geval wel wat moois uit een basgitaar te halen. Klasse hoor.
Typisch ook die reactie van de luisteraars bij de eerste slagen ... die dynamiek slaat je natuurlijk gelijk om de oren, net zoals het stukje live zang trouwens.

Voor volgend jaar kunnen we wel wat regelen ja, het was me dit weekend net iets teveel geworden, waarvoor mijn excuses. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door jeroen_d »

Stom he, dat van die dynamiek. En hij staat gewoon over dezelfde speaker te spelen die heel goed klinkt maar niet zo dynamisch als je er een opname over afspeelt. Wat gaat er toch veel verloren bij het opnemen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door ray5150 »

jeroen_d schreef:
Wat gaat er toch veel verloren bij het opnemen.
Dat doen ze juist express, een beetje studio heeft een hele collectie aan (verschillende) compressors staan.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door jeroen_d »

compressors zouden verboden moeten worden. :evil:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Arno »

Heerlijk dagje gisteren.
Rustiger dan andere jaren, maar erg gezellig en ontspannen.

De luidsprekers van Leobus zijn inderdaad geweldig! Ik kan me goed vinden in het enthousiasme van Jeroen over die middentoners. De vanzelfsprekendheid waarmee die weergeven vind ik echt bijzonder. De saxofoon in dat nummertje van 'Jazz at the Pawnshop'... een genot :)
Verder een hoop gave dingen gezien. Luidsprekers van behangrollen :lol: briljant!

Gelukkig is het commentaar op die gare gelegenheids-stands keurig achterwege gebleven :rofl:

Leobus, bedankt voor het beschikbaar stellen van je set, zodat ik mijn luidsprekers ook kon demonstreren.
Jan, bedankt voor het geregel, en verder iedereen bedankt voor de moeite en de gezelligheid!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012

Bericht door wouter »

jeroen_d schreef:
De eigenaar van de speaker op getoonde foto kan wel een keer langskomen om te kijken of er meer uit te halen is, zodat hij wat frisser gaat klinken. Er zat al erg mooi laag in.
Mee eens, was positief verrast over die woofer. Vond het altijd maar een dom ding. Was het een TQWT, MLTL of een BR met slotpoort? Echt leuk laag! Minder enthousiast was ik over de BB3.01, maar die heb ik hier niet voor niets werkeloos op de plank liggen. Ik krijg hem echt niet zo mooi als een bijvoorbeeld een Tangband W3-871. De muziek en afstemming kende ik niet maar het was een mooie luidspreker en ik werd vrolijk van de potentie van het 'A.S.T.' gedeelte van de F.A.S.T. (Fullrange And Subwoofer Technology) :D

@ Jeroen, pas op dat niet volgend jaar iedereen komt met een gedeeltelijk zeer goed systeem - wachtend op een uitnodiging van jou naderhand :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic

Bericht door Pjotr »

asterduc schreef:
Voor volgend jaar kunnen we wel wat regelen ja....................
Hè ja, een audiofiele band: De première van de Audiofilioos :lol:

Kom op jongens, bij muziek maken gaat het toch om heel andere dingen, al moeten de spulletjes wel naar je zin zijn.

Ben het trouwens niet mee eens dat compressors verboden zouden moeten worden. Wel het verkeerd gebruik van die dingen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door hannesie »

Ik zat net te denken, als ik de luidsprekers van Arjank hier in de kamer zet, heb ik nog niet direct het probleem van de uitstraling/vormgeving voor de huiskamer, maar de WAF-factor zou eerder de dynamiek zijn, en dan nog maar niet te spreken over over de buren.

Ik denk over een zo korte afstand als luisteraar, zou ik ook snel luistermoe worden. :oops:

Maar voor op het podium en studio , GRANDIOOS GOED.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Ik zat net te denken, als ik de luidsprekers van Arjank hier in de kamer zet, heb ik nog niet direct het probleem van de uitstraling/vormgeving voor de huiskamer, maar de WAF-factor zou eerder de dynamiek zijn, en dan nog maar niet te spreken over over de buren.

Ik denk over een zo korte afstand als luisteraar, zou ik ook snel luistermoe worden. :oops:

Maar voor op het podium en studio , GRANDIOOS GOED.
+1

Heb Arjank ook nog een aardig moppie weg zien/horen spelen. Naar mijn idee was die ruimte veel te klein en/of te weinig gedempt voor die speaker. Het klonk naar mijn smaak in het laag gewoon "te dik" en te "vettig". Dat lag m.i.beslist niet aan de speaker. Denk dat hij het in de grote ruimte (nog) een stuk beter zou doen.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door arjank »

Pjotr schreef:
Het klonk naar mijn smaak in het laag gewoon "te dik" en te "vettig". Dat lag m.i.beslist niet aan de speaker. Denk dat hij het in de grote ruimte (nog) een stuk beter zou doen.
Het kan (misschien deels) aan de speaker hebben gelegen, ik leg uit waarom.
In het filter zit optioneel een LCR om de 2e impedantiepiek van het bassreflexsysteem te egaliseren waardoor de lowpass voor de woofers beter werkt, het gevolg is anders een 2 á 3dB bult rond de 100hz. Deze LCR heb ik echter losgekoppeld omdat het op die manier voor de bassgitaar wel erg lekker(lees: vet) klonk, met muziek echter klinkt het neutraler in het laag als de LCR er wel tussen zit. Ik was in eerste instantie ook van plan om een schakelaar in te bouwen, dit is er helaas nog niet van gekomen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door Pjotr »

Zou kunnen, dat is zo moeilijk te beoordelen als je het niet hoort :mrgreen: Maar ik denk dat het dan in een grote ruimte waar de bas lekker weg kan en de ruimte krijgt, dan precies goed kan zijn.

Maar goed, is ook een smaakkwestie, dus verder geen punt hoor ;)
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door cobaltjeh »

Arno schreef:
Gelukkig is het commentaar op die gare gelegenheids-stands keurig achterwege gebleven :rofl:
Ik vond het nette stands! Aangezien je geen commentaar heb gekregen zullen meer mijn mening delen denk ik zo. :mrgreen:
Gebruikersavatar
BMW850
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 19:14

Re: ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouw

Bericht door BMW850 »

Ik heb een leuk weekend gehad en heb er spijt van dat ik mijn Shigaclone niet mee heb genomen.
Wat ik wel jammer vond dat het rumoerig was in de luister ruimtes.

Wat mij opviel er werd veel gedaan met de computer en was ook heel nieuwsgierig hoe mijn Shigaclone loopwerk in vergelijk met “een computer” was geweest ;)
Omdat op dit forum niets te lezen was over de Shigaclone was ik in de veronderstelling dat er geen animo voor was.
Maar het is allemaal zelfbouw en petje af wat er allemaal is gemaakt op audio gebied.
Toch wou ik jullie laten weten dat er nieuwe printen worden gemaakt door Tibi op het DiyAudio forum voor de Shigaclone.
Om zelf een Shigaclone te bouwen kun je eens kijken wat ik op het HT Forum heb gezet.
Ik kan jullie zeggen dit klinkt echt formidabel.

Bij deze de link hoe ik het heb gebouwd:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86768.0

Tibi wrote:
I'm going to design servo & DSP board, display board and power supply board.
For remote an universal one should be OK.
I have an original RC-EZ31 transport and I'll respect board dimensions and connectors placement.
The boards will be double sided 70um Cu and I hope will get a better grounding scheme than original.

My question to people who have tested different boards, which is the best board for this design ?
With LC78601, LC78602 or LC78622 ?

Regards,
Tibi
Hier de link om de printen en toebehoren te bestellen: http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... y-106.html

Iedereen bedankt voor deze gezellige dag,

Vrg,
Rudy
Hier zien jullie mijn installatie sorry het is iets te hard opgenomen: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X0pkmtH0058[/youtube]
Nog een video: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YFxoWKJx ... ure=relmfu[/youtube]
Bijlagen
Shigaclone
Shigaclone
Laatst gewijzigd door BMW850 op ma 28 mei 2012, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”