Dat is juist het grappige, ik heb dus een Squeezebox Touch, werkt dus prima via het netwerk.ds23man schreef:Daarom heb ik Sonos, werkt altijd zonder installatie gedonder! Heb het nu een jaar of 4 en het systeem is nooit, maar dan ook nooit uitgevallen!
Subliem , ook met een DAC erachter nog weer iets beter.
Software om de boel aan te sturen is grandioos makkelijk en lekker te bedienen, geen punt dus.
Wat ik wil proberen is dus de weg van server naar muzieksysteem te verkorten.
Mijn server is een Linux (Ubutu) bak met Logitech Media Center, de laatste versie) met ook een Upnp server (Media Thomb), een Firefly server, Ipod, Itunes, allemaal via het netwerk.
Een kortere weg is dus van Server naar de Digitale voorversterker, met DSP *(MiniDsp) via de USB poort.
Dan moet je dus, wat veel mensen doen, werken met een laptop o.i.d.
Dat wil ik dus niet !!!!
Ik kan dus nu de server in de buurt van de de Pre zetten, verbinden met een USB kabel, en dan dus met 24/96 de data transporteren met dan wel de voeding van de USB separaat, dus niet de vuile stroom van de PC, en dan Streamen d.m.v. een afstandsbediende draadloze tablet of Ipod Touch.
Dat kan dus met het programma van Linux, de Music Player Deamon, die je op afstand bediend en door de tablet de opdracht laat verzorgen door de playersoftware.
Ik weet, het is complex, maar ik wil zien of het wat doet met het uiteindelijke resultaat.
Maar tevens is dit dus ook goed toe te passen op de digitale pre die knuisje op dit moment aan het ontwikkelen is, en dan met I2S naar de DAC.
Puur en direct, dat is de weg die ik zoek.
Aja, Sonos, daar zullen we maar niet over praten tot we een vergelijk hebben gemaakt.