Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Daarom heb ik Sonos, werkt altijd zonder installatie gedonder! Heb het nu een jaar of 4 en het systeem is nooit, maar dan ook nooit uitgevallen! :rock:
Dat is juist het grappige, ik heb dus een Squeezebox Touch, werkt dus prima via het netwerk.
Subliem , ook met een DAC erachter nog weer iets beter.

Software om de boel aan te sturen is grandioos makkelijk en lekker te bedienen, geen punt dus.

Wat ik wil proberen is dus de weg van server naar muzieksysteem te verkorten.

Mijn server is een Linux (Ubutu) bak met Logitech Media Center, de laatste versie) met ook een Upnp server (Media Thomb), een Firefly server, Ipod, Itunes, allemaal via het netwerk.

Een kortere weg is dus van Server naar de Digitale voorversterker, met DSP *(MiniDsp) via de USB poort.

Dan moet je dus, wat veel mensen doen, werken met een laptop o.i.d.

Dat wil ik dus niet !!!!

Ik kan dus nu de server in de buurt van de de Pre zetten, verbinden met een USB kabel, en dan dus met 24/96 de data transporteren met dan wel de voeding van de USB separaat, dus niet de vuile stroom van de PC, en dan Streamen d.m.v. een afstandsbediende draadloze tablet of Ipod Touch.

Dat kan dus met het programma van Linux, de Music Player Deamon, die je op afstand bediend en door de tablet de opdracht laat verzorgen door de playersoftware.

Ik weet, het is complex, maar ik wil zien of het wat doet met het uiteindelijke resultaat.
Maar tevens is dit dus ook goed toe te passen op de digitale pre die knuisje op dit moment aan het ontwikkelen is, en dan met I2S naar de DAC. :kwijl: :kwijl:

Puur en direct, dat is de weg die ik zoek. :lol:

Aja, Sonos, daar zullen we maar niet over praten tot we een vergelijk hebben gemaakt. :sure:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door BertDB »

ds23man schreef:
Daarom heb ik Sonos, werkt altijd zonder installatie gedonder! Heb het nu een jaar of 4 en het systeem is nooit, maar dan ook nooit uitgevallen! :rock:
+1
Enige tijd geleden m'n squeezebox verkocht.
Ik ging er nog een tijdje met wachten om een Sonos Connect + bridge te kopen (ik kon ook prima uit de voeten met een gesharede iTunes-bib met m'n iPad als remote), maar door de tijdelijke actie van Sonos (connect kopen = gratis bridge) heb ik de knoop maar doorgehakt en bestelling gedaan bij Wifimedia.
Op nog geen 3 minuten stond het ding te draaien .. :shock:

Simplicity Rules ! :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
ds23man schreef:
Daarom heb ik Sonos, werkt altijd zonder installatie gedonder! Heb het nu een jaar of 4 en het systeem is nooit, maar dan ook nooit uitgevallen! :rock:
Dat is juist het grappige, ik heb dus een Squeezebox Touch, werkt dus prima via het netwerk.
Subliem , ook met een DAC erachter nog weer iets beter.

Software om de boel aan te sturen is grandioos makkelijk en lekker te bedienen, geen punt dus.

Wat ik wil proberen is dus de weg van server naar muzieksysteem te verkorten.

Mijn server is een Linux (Ubutu) bak met Logitech Media Center, de laatste versie) met ook een Upnp server (Media Thomb), een Firefly server, Ipod, Itunes, allemaal via het netwerk.

Een kortere weg is dus van Server naar de Digitale voorversterker, met DSP *(MiniDsp) via de USB poort.

Dan moet je dus, wat veel mensen doen, werken met een laptop o.i.d.

Dat wil ik dus niet !!!!

Ik kan dus nu de server in de buurt van de de Pre zetten, verbinden met een USB kabel, en dan dus met 24/96 de data transporteren met dan wel de voeding van de USB separaat, dus niet de vuile stroom van de PC, en dan Streamen d.m.v. een afstandsbediende draadloze tablet of Ipod Touch.

Dat kan dus met het programma van Linux, de Music Player Deamon, die je op afstand bediend en door de tablet de opdracht laat verzorgen door de playersoftware.

Ik weet, het is complex, maar ik wil zien of het wat doet met het uiteindelijke resultaat.
Maar tevens is dit dus ook goed toe te passen op de digitale pre die knuisje op dit moment aan het ontwikkelen is, en dan met I2S naar de DAC. :kwijl: :kwijl:

Puur en direct, dat is de weg die ik zoek. :lol:

Aja, Sonos, daar zullen we maar niet over praten tot we een vergelijk hebben gemaakt. :sure:
Waarom wil je dat allemaal Hans?

Tussen het UTP touwtje en je mini-DSP zul je toch iets van een thin client moeten hangen om het aan elkaar te knopen. En wat is de SB-Touch nou eigenlijk anders dan een thin client? Of je nu via USB of via S/PDIF naar je mini-DSP gaat is eigenlijk lood om oud ijzer. Nou ja, dat is te zeggen, S/PDIF geeft in dit geval minder jitter dan USB.

De enige verbetering zou zijn in jouw geval is als de mini-DSP zelf een UTP aansluiting zou hebben en als thin-client zou kunnen werken.
Puur en direct, dat is de weg die ik zoek.
Dat zou dan een client moeten zijn die direct low-jitter I2S uit poept en gewoon met een standaard UPnP/DLNA server praat of direct je muziek shares op je server kan benaderen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Waarom wil je dat allemaal Hans?
Puur en direct, dat is de weg die ik zoek.
Dat zou dan een client moeten zijn die direct low-jitter I2S uit poept en gewoon met een standaard UPnP/DLNA server praat of direct je muziek shares op je server kan benaderen.
8) Ik wil uitzoeken of de weg van server naar versterker korter kan en of dat ook betere resultaten geeft en dan tevens comfortabel. :goeie:
Ik verwacht niet echt een grote vooruitgang, maar wil gewoon onderzoeken of het zonder netwerk transport nog beter kan.

Het enige waar ik dan nog het netwerk voor gebruik is om de bediening via het tablet of Ipod de opdracht te geven aan de server, die heeft dus het bestand af te spelen naar de USB uit poort en meer niet, en de USB ingang is gevoed door de Pre.

Niets er verder tussen, alleen de USB kabel die dan nog niet A-synchroon loopt, maar dat zal de toekomst wel geven. :oops:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Vandaag maar eens de MiniStreamer ingebouwd.

Met de stabiele voeding die ook gebruikt word voor de MiniDsp en Minidigi een verbinding gemaakt en de jumper verwijderd.
De aansluiting van de SP/DIF uitgang gezet op Coax2, zodat ik dat nu zo kan beluisteren, er kan een schakeling gemaakt worden om het USB Streamer te schakelen met de standaard Coax2.

Nog mooier........ I2S uit naar de MiniDsp. :sure:

De Ministreamer heeft dus nu de interne voeding i.p.v. de standaard voeding van een PC.
DSC_0589.jpg
Zo dadelijk maar eens de boel opstellen als proef voor zaterdag, ben benieuwd, het zal neem ik aan niets schelen voor wat betreft de geluidskwaliteit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
Zo dadelijk maar eens de boel opstellen als proef voor zaterdag, ben benieuwd, het zal neem ik aan niets schelen voor wat betreft de geluidskwaliteit. :mrgreen:
Kijk goed bezig, kunnen we zaterdag lekker 'spelen'. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

cobaltjeh schreef:
Kijk goed bezig, kunnen we zaterdag lekker 'spelen'. :mrgreen:
Dan kunnen we die Sonos eens op zijn donder geven. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door dre »

tuurlijk....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Mijn vrouw gaf aan een beetje last te krijgen van de WAF factor. :lol:
DSC_0590.jpg
Maar het speelt via de MiniStreamer :rock:

Nu dus even geprobeerd met de Netbook voor het meten e.d., maar met XBMC kan ik ook de Logitech Media Serverbenaderen en zie ik ook alles op de server.

Morgen even koppelen aan de Music Player Deamon via USB-uitgang van de server.!!
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door BertDB »

hannesie schreef:
Mijn vrouw gaf aan een beetje last te krijgen van de WAF factor. :lol:
Can you blame her ? :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik heb al gezegd dat het tot vrijdag blijft staan, en dat is dan wel lang genoeg zei ze. :hide:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door mischa72 »

Zie het zo: ze motiveert je gewoon om er nog meer tijd in te steken om er iets moois van te maken :rofl: .

Tot zaterdag.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

hannesie schreef:
Nog mooier........ I2S uit naar de MiniDsp. :sure:
Dat lukt niet als je al een minidigi hebt. Die gebruikt namelijk al de I2S-ingang van de minidsp. Bovendien zit je dan vast aan 48kHz bronnen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
hannesie schreef:
Nog mooier........ I2S uit naar de MiniDsp. :sure:
Dat lukt niet als je al een minidigi hebt. Die gebruikt namelijk al de I2S-ingang van de minidsp. Bovendien zit je dan vast aan 48kHz bronnen.
Ik zeg wel eens domme dingen. :shock: :shock: 8-[

Je hebt gelijk. :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Toch ook nog wel slimme en minder slimme dingen gedaan.

Het werkt nu ook definitief met Music Player Deamon met de Ministreamer. :D

In het configuratie bestandtje (/etc/mpd.conf) stond nog een fout waardoor ik dit niet aan de praat kreeg.
MPD.conf.pdf
(16.69 KiB) 1502 keer gedownload
Ik had de specifieke elementen nog niet goed verwerkt en nu dus met dit geheel werkt de Ministreamer prima onder Linux met de MPD, en dan in samenwerking met Android Tablet, en telefoon.
Met de Ipod Touch gaat het ook goed.
Hier nog even de opstelling, met de server nu nog onder het werkblad.(blauwe kabel die voor de printer langs loopt)
DSC_0592.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door mischa72 »

Haha, een paar oude Philips surround speakers eraan en HOP, gaan met die banaan.

Mooie ruimte trouwens.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Mooie 'rommel' uuh kuch klusruimte. :mrgreen:

Toch maar eens bijpraten zaterdag, want ik ben een beetje kwijt wat je nu wil bereiken met alles. :oops:
(Aangezien je ook z'on logitech ding had. :rofl: )
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

mischa72 schreef:
Haha, een paar oude Philips surround speakers eraan en HOP, gaan met die banaan.

Mooie ruimte trouwens.

Groeten,
Mischa
"Mijn Hok" :mrgreen:
Ik zit er teveel volgens mijn vrouw, maar voor het iets grotere werk moet in toch wel wat zakken naar de begane grond, in de berging met fietsen.
cobaltjeh schreef:
Mooie 'rommel' uuh kuch klusruimte. :mrgreen:

Toch maar eens bijpraten zaterdag, want ik ben een beetje kwijt wat je nu wil bereiken met alles. :oops:
(Aangezien je ook z'on logitech ding had. :rofl: )
Zo als ik al zei, "Mijn Hok" ik heb dit al tijden in gebruik, vroeger voor mijn werk(kantoortje) en nu omgevormd naar multifunctioneel.
Waarom ik dit doe is omdat het kan, hobby met netwerken e.d. naast computer en audio, komt juist voor mij hier goed samen.
Zelf computer opzetten doe ik al jaren, maar ik ben b.v. geen Gamefreak, veel meer met DTP en dat soort dingen bezig.
En dan nu wel veel met dit forum.
De combinatie en het onderzoeken omdat ik nieuwsgierig ben (nog steeds) :lol: , de dingen onderzoeken, en beoordelen.

Zoals mijn Vader vroeger zei, onderzoek alle dingen en behoud het goede.

De Logitech staat er nog steeds, dus die "behoud" ik voorlopig nog steeds, ben ook niet en intuïtiever systeem/ bediening tegen gekomen.
Dat kan ik nu zeggen, omdat ik het onderzocht heb, :sure: :sure:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door mischa72 »

hannesie schreef:
"Mijn Hok" :mrgreen:
Ik zit er teveel volgens mijn vrouw
Zet gewoon voor haar ook een stoel neer :rofl: .

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
[
De Logitech staat er nog steeds, dus die "behoud" ik voorlopig nog steeds, ben ook niet en intuïtiever systeem/ bediening tegen gekomen.
Dat kan ik nu zeggen, omdat ik het onderzocht heb, :sure: :sure:
Ah helemaal duidelijk :D , maar ik weet nog wel een mooi systeem om een keer te testen :sure:.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
[
De Logitech staat er nog steeds, dus die "behoud" ik voorlopig nog steeds, ben ook niet en intuïtiever systeem/ bediening tegen gekomen.
Dat kan ik nu zeggen, omdat ik het onderzocht heb, :sure: :sure:
Ah helemaal duidelijk :D , maar ik weet nog wel een mooi systeem om een keer te testen :sure:.

Mijn 'hok' wordt momenteel nog aan gebouwd, hopelijk wordt deze na het weekend ingericht.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

mischa72 schreef:
hannesie schreef:
"Mijn Hok" :mrgreen:
Ik zit er teveel volgens mijn vrouw
Zet gewoon voor haar ook een stoel neer :rofl: .
Groeten,
Mischa
Zij heeft haar eigen hok in de kamer ernaast, kan ze lekker Quilten e.d.
Dat is ook nog eens een stukje groter :x
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Marp »

hannesie schreef:
Zij heeft haar eigen hok in de kamer ernaast
Ik dacht dat ik de term samenhokken altijd goed had begrepen, maar nu twijfel ik daaraan. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
mischa72 schreef:
hannesie schreef:
"Mijn Hok" :mrgreen:
Ik zit er teveel volgens mijn vrouw
Zet gewoon voor haar ook een stoel neer :rofl: .
Groeten,
Mischa
Zij heeft haar eigen hok in de kamer ernaast, kan ze lekker Quilten e.d.
Dat is ook nog eens een stukje groter :x

Wees blij, Quilten kunnen een behoorlijk effect hebben op de akoestiek, zeker als het aantal steeds verandert...

:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Nu toch eens, mede op verzoek van als ik het goed heb Mischa72 eens kijken naar MiniDsp onder Linux.
Samen met Wine krijg ik het wel aan de praat, maar hij ziet de Hardware via de USB niet. :roll:

Dat moet dus beter kunnen, maar hoe?
Schermafdruk.png
Plaats reactie