Interne bekabeling zelfbouw project

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
MarcelF1

Interne bekabeling zelfbouw project

Bericht door MarcelF1 »

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met een zelfbouw project wat ik heb gekocht van iemand hier op het forum. Het betreft de o.l.s. emotion 4 met seas units en een morel tweeter.

Dankzij een forum genoot zit het filter heel mooi in elkaar, de kast ben ik mee bezig. Maar natuurlijk ben ik ook met andere dingen bezig om te bedenken. Zoals de interne bekabeling. Ik heb daadwerkelijk geen idee wat echt goed is om er in te doen. Ik heb de spullen van iemand over gekocht en die zegt dat hij Spirit of High silver heeft gebruikt voor zijn speakers (dezelfde maar dan de emo 1) en hier erg tevreden over is.

Maar nu is het probleem dat ik van meerdere kanten hoor dat het wel goeie kabels zijn maar niet in combinatie met een Morel tweeter omdat die dan te schel zou worden.

Ik heb zelf als externe bekabeling van het merk Monster, vind het zelf goeie kabels maar weet niet of dit goed is om erin te doen. Vind ook het merk Oehlbach wel interessant.

Wat is jullie mening hierover?

Waar het mij omgaat is om een goede kabel erin te doen, ik hou zelf van lekker open geluid met veel detail erin. En geen schel geluid :P Meer audiofiele woorden kan ik er niet voor bedenken.

Graag dus jullie mening en tips, ideeën zijn ook welkom en budget is niet zo'n probleem (moet natuurlijk geen 100 euro per meter zijn)

Alvast bedankt :d

Groetjes,
Marcel
dre

Bericht door dre »

het mooiste is om dezelfde kabel te gebruiken als je vanaf je amp heb.
ik vind wyrewizard spellbinder erg mooi en betaalbaar.
MarcelF1

Bericht door MarcelF1 »

Zeker een mooie kabel maar kan je deze ook gemakkelijk zelf op lengte maken?
Paul

Bericht door Paul »

Afbeelding

jahoor, is gewoon kale kabel van de rol zonder aansluitmateriaal, dat moet je er zelf aan maken indien gewenst
dre

Bericht door dre »

volgens mij heeft paul `m ook gebruikt.
ik gebruik `m trouwens ook :wink:

ze komen ook 2e-hands ook nog wel eens voorbij!
MarcelF1

Bericht door MarcelF1 »

Nou ik vroeg het omdat ik zie dat er nog een soort witte kabel inzit?

Of is dit gewoon een stukje om de andere 2 kabels elkaar niet aan te laten raken..

Ik lees veel goede recenties over deze kabel, ook kwa geluid lees ik veel dingen die mij wel aanstaan. Dus ik denk er wel serieus aan om deze kabel te gaan nemen maar waar kan ik deze het beste kopen/bestellen?

I.v.m. reclame liever een pm sturen dan :D

Bedankt!

Groetjes,
Marcel
Plaats reactie