Stotterende lase TEaC VRDS9

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Duck Twacy »

Ik een Teac VRDS9 (gebruik m op mn slaapkamer), ooit overgenomen van een winkel.

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/vrds9mods_e.html

Leuk apparaat. Maar nu gaat in eens de lade stotterend (haperend) open en dicht. Is zoiets makkelijk te repareren (en hoe)?

Verder doet ie het nog prima (al gebruik ik wel een externe dac)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door ray5150 »

Ik zou hem eerst eens ondersteboven leggen en de en de glijlagers aan de onderkant van de lade een drupje olie geven.
Pb even een email adres, krijg je van mij de service manual, die is 9 mb groot.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door SARK »

Heb je al je tandjes nog :?:
Bijlagen
Tandjes.jpg
Tandjes.jpg (3.36 KiB) 1133 keer bekeken
2011-06-15_094952_teac_vrds-9.jpg
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Duck Twacy »

Dat vraag ik me ook af. Ik moet zeggen, de speler staat vrij hoog in een ikea boekenkast en eerder op de avond (herinnerde ik me later) heb ik met mn kop licht tegen de open lade gestoten. Zal er wel iets mee te maken hebben.

Heb wel even met een lampje naar binnen geschenen en dan zie je dat tandwiel wel zitten. Maar om m aan de tand te voelen zal ie toch meer ontleed moeten worden. De vraag is, gaat dat makkelijk en hou ik daarna niet een paar boutjes over :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Wowly »

Nee dat gaat niet makkelijk, maar dan had je ook geen teac vrds moeten kopen :twisted: gewoon goed alles wegleggen en laagje voor laagje wegpellen: maak er een fotoreportage van.

Psst,ik heb er een te koop........
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Mr Tube »

Als reparateur ben ik al een aantal keren een VRDS tegen gekomen met versleten tandwieltjes, een leuke klus!!!!
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Duck Twacy »

Stel nu dat er een paar tandjes missen ofzo. Zijn er dan nog reserve onderdelen leverbaar? Of vervangingsonderdelen?
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Mr Tube »

Duck Twacy schreef:
Stel nu dat er een paar tandjes missen ofzo. Zijn er dan nog reserve onderdelen leverbaar? Of vervangingsonderdelen?
Nog leverbaar via Hanex, ik heb nog een VRDS10 als sloper staan, wellicht heeft die dezelfde tandwieltjes.
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Duck Twacy »

Sinds gisteren stotterde de Teac niet meer, dwz gaat helemaal niet meer open of dicht (wel met de hand) en van binnen blijft iets ronddraaien.

Affijn vandaag toch maar eens de kap er af (en de turntable volgens die service manual) en dan zie je inderdaad het bewuste wieltje zitten (two-step gear). En inderdaad, het bovenste kleine tandwieltje is vrijwel tandenloos...

Beetje rondsurfen kom je o.a. uit op:
http://www.chsinteractive.co.uk/electri ... r-teac.htm

Maar 60 bpnd is toch wel wat gortig voor een n-de hands speler die ik een jaar of 8 (?) geleden voor iets van 200 euro gekocht heb. Zal eens contact opnemen met Hamex inderdaad (of wellicht bestaan er wel chinese kloonen van).

Wieltje vervangen lijk me nog niet zo simpel, dan moet er meer los.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door ray5150 »

Duck Twacy schreef:
Beetje rondsurfen kom je o.a. uit op:
http://www.chsinteractive.co.uk/electri ... r-teac.htm

Maar 60 bpnd is toch wel wat gortig voor een n-de hands speler die ik een jaar of 8 (?) geleden voor iets van 200 euro gekocht heb. Zal eens contact opnemen met Hamex inderdaad (of wellicht bestaan er wel chinese kloonen van).
Mozes kriebel.....60 Pond... :-& :-& :shock:
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Duck Twacy »

Inderdaad, voorlopig speelt een oude Toshiba SD-900e (dvd-a) spelert in de bedroom.

Toch zonde, die VRDS9 is best wel kjoet verder.
nuttyhifi
Berichten: 129
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 0:18

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door nuttyhifi »

Zal wel goedkoper zijn bij hanex maar ik was al in bijna 50 euro kwijt voor een tandwielje voor de laser van vrds 7 bij ze kwijt.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door John P »

Als je zelf kunt cad-tekenen dan loont het zich om het tandwiel te laten 3d-printen. Je kunt daarvoor terecht bij http://www.fablab.nl/.
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Duck Twacy »

Meen dat de VRDS7 en VRDS9 identieke tandwieltjes hebben.

De Toshiba SD-900 doet t prima de slaapkamer (blij dat ik hem nog niet verkocht heb), maar tis wel een beetje zonde van de Teac. Nog steeds geen tijd gehad om met Hamex te bellen.

3d printen, mmm, kan je zelf een handeltje beginnen, hoeveel vleugellamme VRDS loopwerken zouden er nog in omloop zijn ;)
nuttyhifi
Berichten: 129
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 0:18

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door nuttyhifi »

Zo op het www te zien is het loopwerk hetzelfde alleen zit er een extra stukje plastic op het brugje van de 7. Het is een veel voorkomend probleem bij de Teacs ook bij de VRDS 10 en volgens mij ook bij de 20. Het loopwerk is ook door andere fabrikanten gebruikt.
Philips heeft ook zo'n soort onding wieltje in de 600 en 800 serie maar dan voor de lade.

Wel een idee om zo'n tandwiel te laten laseren.
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Marcel »

Hallo forummers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen met de VRDS-9.

Werkt deze weer??

Ikzelf ben namelijk op zoek naar de PH-H500 of de VRDS-9.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9

Bericht door Mr Tube »

Ik vrees het ergste voor die VRDS. :(
Plaats reactie