Weer een DAC vraag

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Dat zijn spoeltjes volgens Knuisje zouden heb ferrietkralen zijn.
Dit zijn http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=1480 van de boeren bedrijf :rofl: als die DAC dan maar niet begint te knorren :lol:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Onderdelen zijn inmiddels binnen en zitten allemaal op de print en net even geprobeerd en het werkt ook nog :)

Met meneer in het verre HongKong nog steeds aan het mailen :( ben nu weer bezig met een mail richting hem om te vragen wat nou het verschil is tussen een kit en pcb+smd en waar die prijs dan weg komt.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door knuisje »

:foto:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Snel even een fototje gemaakt :oops:
Wat voor een behuizing erom komt weet ik nog niet dus eerst maar even op een plankie.
Bijlagen
RJFWEB-DSC-4946.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door knuisje »

Toch maar weerstandjes genomen in plaats van ferriet beads? :mrgreen:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Ja ik woon wel in een dorp maar niet op het platte land dus geen varkentjes erin :rofl: en die andere kon ik niet vinden vandaag ook niet op de radio markt in Laag Soeren bij de Jutberg :( en ja wou toch weten als die het doet :D dan maar een klein beetje weer stand bieden :lol:

Het ding wat ik pas in elkaar had gezet om van Toslink naar RCA te gaan werkt ook, dus nu lekker streamen via de Airport Express.
Ben nog opzoek naar een Airport Express mag oude model zijn waar de voeding van kapot mag zijn.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Het DAC gebeuren met HK is afgerond :D
Na verschillende mailtjes en foto's toesturen is het verschil bedrag overgemaakt op mijn PayPal rekening.

Nu alleen nog een huisje maken voor de DAC.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Het heeft even geduurd :oops: maar nu heeft de DAC ook een huisje kon hem toch niet als woning zoekend 2014 in laten gaan :roll:

Alles lag al een tijd bij elkaar maar daar bleef het ook bij door omstandigheden, afgelopen week heb ik dit maar weer eens opgepakt en een oude behuizing van een VGA splitter omgetoverd tot woning voor DAC.
De voorkant hoefde alleen een paar gaatjes ingeboord worden, de achterkant daar zaten gaten van de VGA connectoren, voeding aansluiting en een schakelaar hier eerst wat gaten groter gemaakt en er vervolgens een stuk print op gelijmd, het op maat gemaakt met de vijl en nieuw gaten erin gemaakt. Spul goed ontvet en met de knikkerbussen (primer & zilver) van de Action aan de gang.
Bijlagen
Binnenkant
Binnenkant
Buitenkant
Buitenkant
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door ray5150 »

Ziet er keurig uit, niet dan ? :D
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Weer een DAC vraag

Bericht door rjmulder »

Dank je.
Leek mij ook, dit mag er wel staan :D
Plaats reactie