Brom op trafo's ucd400

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

De waarde voor de elco's word bepaald door de verbruiker neem nu voor een pre-amp is 4700µF genoeg maar voor een eindversterker is 10000µF wel het minimum. Ik moet de link nog zoeken waar het vermeld staat

PS:hier is de link http://www.saque.de/html/dc_filter_fur_10eur.html
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Net even alles berekend: inclusief verzenden 3,50 euro per stuk.. speciaal forumprijsje..
Zolang ik nog printmateriaal op voorraad heb dus...

Ik heb ook een variatie op deze print in het ontwerp..
Met zekeringhouder en aansluitblokjes. even groter dus 4,00 euro

Kees
Bijlagen
dc-filter2.jpg
Laatst gewijzigd door audiomanics op za 14 feb 2009, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

fluppie schreef:
Interesse ! .
Ik kan Ed het bestandje wel toemailen.. die weet er vast ook wel raad mee :)

Kees
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

audiomanics schreef:
Net even alles berekend: inclusief verzenden 3,50 euro per stuk.. speciaal forumprijsje..
Zolang ik nog printmateriaal op voorraad heb dus...

Ik heb ook een variatie op deze print in het ontwerp..
Met zekeringhouder en aansluitblokjes.

Kees
Count me in Kees ik wil wel eentje :wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ok, Als iedereen me nu eens een PBtje stuurt met zijn adres, hoeveel en welke uitvoering hij wil hebben, dan krijgt hij mijn rekeningnummer om die 3,50(type 1) of 4,00(type 2) per print te storten..
Ik heb echter niet heel veel printmateriaal meer over dus zolang de voorraad strekt, zeg maar..

Kees
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik heb je ook even een berichtje verstuurd :)

maaruhm ik begrijp dus dat voor een preamp 4700uF voldoende is en voor een versterker (met iets van 500VA trafo) 10mF goed is?
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

b_force schreef:
Ik heb je ook even een berichtje verstuurd :)

maaruhm ik begrijp dus dat voor een preamp 4700uF voldoende is en voor een versterker (met iets van 500VA trafo) 10mF goed is?
10000µF is wel het minimum denk ik.Ik ga zelf 4 stuks van 18000µF gebruiken en daar heb ik er wel nog wat van liggen.Een eindbak trekt wel wat meer dan een pre-amp.

PS:Als er mensen elco's met grote capiciteit willen scoren doe dan de moeite en kom naar de Zwarte Markt in Tessenderlo(Belgie) daar zit een zekere Henk met de nodige spullen voor een prikje te krijgen.Ik zelf heb er ooit nieuwe 18000µf/25Volt elco's gekocht 5 Euro voor 16 stuks het merk Cordell Dublier
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

printjes genoeg?

Kees
Bijlagen
DCBlockerPCBs.JPG
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

audiomanics schreef:
printjes genoeg?

Kees
Kennelijk niet..... Alles is al besteld..... en mijn printmateriaal is op...voorlopig....

edit: ik vind net nog een stukje voor maximaal 4 printjes...

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Even een mededeling aan alle bestellers:

De print is nog voorzien van de fotogevoelige laag.
Deze heb ik laten zitten om corrosie tegen te gaan.
Voor het solderen moet deze laag er natuurlijk vanaf.
Dit kan met caustic soda, nagellak-remover, acceton, spiritus en zelfs met Jif.
Spiritus geeft het schoonste resultaat en is in dit rijtje het vriendelijkst voor de handjes..

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

De bestellijst, schema en componenten opstelling in de volgende PDF.

Kees
Bijlagen
DC-Blocker.pdf
(16.54 KiB) 435 keer gedownload
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Iemand een idee of zon dc blocker ook invloed heeft op de brom die in je gelijkrichte voedingsspanning zit ? Of verhelpt dit enkel de mechanische brom ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

fluppie schreef:
Iemand een idee of zon dc blocker ook invloed heeft op de brom die in je gelijkrichte voedingsspanning zit ? Of verhelpt dit enkel de mechanische brom ?
Volgens mij alleen de mechanische brom die je soms wel en soms niet hoort. Daarom niet minder hinderlijk, zeker als de rest van je apparatuur muisstil is.

Kees
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Ben al even op de farnell website aan het kijken geweest.
Die condensatoren gaan per 5 stuks en ik heb er 8 nodig dus 2 over als ik er 10 bestel (natuurlijk zijn die dingen nooit over). Ik zou voor meerdere mensen tegelijk kunnen bestellen als er belangstelling voor is. Een complete set zou op € 36,10 incl. btw - ex verzending uit komen. Dat is voor set nummer 2 set nummer 1 gaat ongeveer € 34,20 kosten. Zo goedkoop als Kees de printjes kan verzenden gaat waarschijnlijk niet lukken maar voor zo'n € 2,50 moet het denk ik wel gaan.
[edit] Ik zie de bestellingen wel verschijnen woensdagavond ga ik de bestelling plaatsen.

Groeten John
Laatst gewijzigd door gervenja op zo 15 feb 2009, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ja, doe maar een setje type 2 voor mij... krijg je ook je eigen geld weer teruggestort..

Ik zat er ook al aan te denken maar vanuit hier is het niet erg praktisch:
Farnell bezorgt niet op mijn postadres en als ze het wel zouden doen duurde alles twee tot drie weken langer.. (moet toch 20.000 km reizen ongeveer..)

Kees
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

2 printjes zijn binnen, dat is wel heel snel gegaan. :P
Bestelling van de onderdelen is net gedaan.
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Onderdelen van Farnell zijn binnen, ik ga vanmiddag pakketjes maken.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

1 printje binnen bij de dealer van Meanman :lol:

jan
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Wowly schreef:
1 printje binnen bij de dealer van Meanman :lol:

jan
Joepie \:D/ \:D/
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Hé, jammer dat ik dit niet eerder heb opgemerkt.
Zijn er nog printjes beschikbaar?

Ik heb ook last van een brommende trafo op mijn voorversterker. Benieuwd of dit helpt.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

RobertD schreef:
Zijn er nog printjes beschikbaar?
Ja hoor.. Ik heb nog een printje type 1 en eentje type 2, maar ook nog wat materiaal om er nog een stuk of 3-4 te kunnen maken..

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wat een MEGA verzendkosten zeg!! 44 cent! Schandalig veel :twisted: :twisted: :twisted:

I love overzee'se delen

Jan
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Wowly schreef:
Wat een MEGA verzendkosten zeg!! 44 cent! Schandalig veel :twisted: :twisted: :twisted:
Dat kan net als 1 printje met enveloppe 19,88 gram weegt...
2 printjes: 2 van die postzegels enzovoort..
Wel eurocenten he? ik betaal 1 gulden 10.....
Wowly schreef:
I love overzee'se delen
Me too!!

Kees
RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

Bericht door RSQ8P »

PS misschien domme vraag. Maar werkt een dc blokker alleen als je hem in de faselijn zet van je 230volt? Of maakt het niet uit?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

RSQ8P schreef:
PS misschien domme vraag. Maar werkt een dc blokker alleen als je hem in de faselijn zet van je 230volt? Of maakt het niet uit?
Domme vragen bestaan niet hoor.

Als het goed is, is de nul (blauwe draad) van de installatie ergens verbonden met aarde. Soms bij jou thuis of anders in het onderstation in de straat. De nulleider zou dus geen DC mogen bevatten.
De meest logische optie lijkt mij de toepassing van de DC-blocker in de fasedraad.
Plaats reactie