Brom op trafo's ucd400
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Net even alles berekend: inclusief verzenden 3,50 euro per stuk.. speciaal forumprijsje..
Zolang ik nog printmateriaal op voorraad heb dus...
Ik heb ook een variatie op deze print in het ontwerp..
Met zekeringhouder en aansluitblokjes. even groter dus 4,00 euro
Kees
Zolang ik nog printmateriaal op voorraad heb dus...
Ik heb ook een variatie op deze print in het ontwerp..
Met zekeringhouder en aansluitblokjes. even groter dus 4,00 euro
Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op za 14 feb 2009, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
10000µF is wel het minimum denk ik.Ik ga zelf 4 stuks van 18000µF gebruiken en daar heb ik er wel nog wat van liggen.Een eindbak trekt wel wat meer dan een pre-amp.b_force schreef:Ik heb je ook even een berichtje verstuurd
maaruhm ik begrijp dus dat voor een preamp 4700uF voldoende is en voor een versterker (met iets van 500VA trafo) 10mF goed is?
PS:Als er mensen elco's met grote capiciteit willen scoren doe dan de moeite en kom naar de Zwarte Markt in Tessenderlo(Belgie) daar zit een zekere Henk met de nodige spullen voor een prikje te krijgen.Ik zelf heb er ooit nieuwe 18000µf/25Volt elco's gekocht 5 Euro voor 16 stuks het merk Cordell Dublier
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Even een mededeling aan alle bestellers:
De print is nog voorzien van de fotogevoelige laag.
Deze heb ik laten zitten om corrosie tegen te gaan.
Voor het solderen moet deze laag er natuurlijk vanaf.
Dit kan met caustic soda, nagellak-remover, acceton, spiritus en zelfs met Jif.
Spiritus geeft het schoonste resultaat en is in dit rijtje het vriendelijkst voor de handjes..
Kees
De print is nog voorzien van de fotogevoelige laag.
Deze heb ik laten zitten om corrosie tegen te gaan.
Voor het solderen moet deze laag er natuurlijk vanaf.
Dit kan met caustic soda, nagellak-remover, acceton, spiritus en zelfs met Jif.
Spiritus geeft het schoonste resultaat en is in dit rijtje het vriendelijkst voor de handjes..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
De bestellijst, schema en componenten opstelling in de volgende PDF.
Kees
Kees
- Bijlagen
-
- DC-Blocker.pdf
- (16.54 KiB) 435 keer gedownload
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Volgens mij alleen de mechanische brom die je soms wel en soms niet hoort. Daarom niet minder hinderlijk, zeker als de rest van je apparatuur muisstil is.fluppie schreef:Iemand een idee of zon dc blocker ook invloed heeft op de brom die in je gelijkrichte voedingsspanning zit ? Of verhelpt dit enkel de mechanische brom ?
Kees
Ben al even op de farnell website aan het kijken geweest.
Die condensatoren gaan per 5 stuks en ik heb er 8 nodig dus 2 over als ik er 10 bestel (natuurlijk zijn die dingen nooit over). Ik zou voor meerdere mensen tegelijk kunnen bestellen als er belangstelling voor is. Een complete set zou op € 36,10 incl. btw - ex verzending uit komen. Dat is voor set nummer 2 set nummer 1 gaat ongeveer € 34,20 kosten. Zo goedkoop als Kees de printjes kan verzenden gaat waarschijnlijk niet lukken maar voor zo'n € 2,50 moet het denk ik wel gaan.
[edit] Ik zie de bestellingen wel verschijnen woensdagavond ga ik de bestelling plaatsen.
Groeten John
Die condensatoren gaan per 5 stuks en ik heb er 8 nodig dus 2 over als ik er 10 bestel (natuurlijk zijn die dingen nooit over). Ik zou voor meerdere mensen tegelijk kunnen bestellen als er belangstelling voor is. Een complete set zou op € 36,10 incl. btw - ex verzending uit komen. Dat is voor set nummer 2 set nummer 1 gaat ongeveer € 34,20 kosten. Zo goedkoop als Kees de printjes kan verzenden gaat waarschijnlijk niet lukken maar voor zo'n € 2,50 moet het denk ik wel gaan.
[edit] Ik zie de bestellingen wel verschijnen woensdagavond ga ik de bestelling plaatsen.
Groeten John
Laatst gewijzigd door gervenja op zo 15 feb 2009, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ja, doe maar een setje type 2 voor mij... krijg je ook je eigen geld weer teruggestort..
Ik zat er ook al aan te denken maar vanuit hier is het niet erg praktisch:
Farnell bezorgt niet op mijn postadres en als ze het wel zouden doen duurde alles twee tot drie weken langer.. (moet toch 20.000 km reizen ongeveer..)
Kees
Ik zat er ook al aan te denken maar vanuit hier is het niet erg praktisch:
Farnell bezorgt niet op mijn postadres en als ze het wel zouden doen duurde alles twee tot drie weken langer.. (moet toch 20.000 km reizen ongeveer..)
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Domme vragen bestaan niet hoor.RSQ8P schreef:PS misschien domme vraag. Maar werkt een dc blokker alleen als je hem in de faselijn zet van je 230volt? Of maakt het niet uit?
Als het goed is, is de nul (blauwe draad) van de installatie ergens verbonden met aarde. Soms bij jou thuis of anders in het onderstation in de straat. De nulleider zou dus geen DC mogen bevatten.
De meest logische optie lijkt mij de toepassing van de DC-blocker in de fasedraad.
