Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Kun je iets meer info geven over de display, hoe heb je die aansturing gefixt?
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Ik zou ook graag wat meer willen weten over de bron selectie en het display. is dit DIY, of is dit kant en klaar gekocht. Je hebt de dac gevoed met drie separate voedingen. Moet je hiervoor de dac zelf nog aanpassen !
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
De bronselectie is een standaardkit van twistedpearaudio (MUX 4:1). Standaard zit er een 4-stappenschakelaar bij het MUX kitje maar die is vervangen. De aansturing van dat ding (en het display) is eigen ontwerp door mijn broer.
Voor de drie separate voedingen heb ik niets hoeven aanpassen.
Scanspeakman
Voor de drie separate voedingen heb ik niets hoeven aanpassen.
Scanspeakman
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
De stappenschakelaar is dus vervangen door een digitale bron selectie, als ik het zo mag omschrijven.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Ben ik erg benieuwd hoe die 'digitale' bron selectie eruit ziet/in elkaar zit.
Plaatjes/tekeningetje?
Cheers, Macsel
Plaatjes/tekeningetje?
Cheers, Macsel
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Redelijk eenvoudig: de MUX unit kan met een microcontroller aangestuurd worden. Die zie je ook in de plaatjes op de vorige pagina.
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Zijn er ook complete microcontrollers te koop op Ebay of zo. Ik ben niet zo thuis in deze stof. Ik zit wel eens te kijken op de site van twisted pear, om willicht eens zoiets te bouwen, maar zie daar alleen zo een MUX met een gewone input selector.
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Precies, diezelfde Mux kun je dus met bijv. een Arduino bordje aansturen. Ook kun je met een Arduino I2C naar buiten genereren, zodat je de volumeregeling van de 9018 chip kunt gebruiken. En je kunt door een IR ontvanger op de Aruino aan te sluiten deze desnoods voorzien van een afstandbediening. Zie: http://hifiduino.wordpress.com/ voor iemand die die weg ingeslagen is.
Als alternatief zou je ook kunnen wachten op de TPA audio controller, als het goed is komt er ooit een AC2 uit. Aan de andere kant zat ik al jaren te wachten op de AC1, dus tja...
Als alternatief zou je ook kunnen wachten op de TPA audio controller, als het goed is komt er ooit een AC2 uit. Aan de andere kant zat ik al jaren te wachten op de AC1, dus tja...
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Bedankt voor alle info, maar dit gaat mij mijn pet te boven.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Die audiocontroller van twistedpear laat al eeuwen op zich wachten. Daarommheb ik mijn broer lief aangekeken. De controller in mijn dac is nog maar een eerste versie. Mogelijk kan mijn broer er een mooi kitje van maken voor andere twistedpear dac gebruikers want uit bovenstaande maak ik op dat er meer interesse is.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Of misschien allemaal een mailtje sturen naar Twisted Pear. Ik zie ook dat er momenteel veel artikelen niet meer te verkrijgen zijn.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Die lui van twistedpear zijn ook "maar" een paar goedbedoelende zelfbouwers die het naast hun werk doen als ik het goed heb. Dat ze het enigszins beperkt houden snap ik wel. En dat dan niet altijd alles op voorraad is; a la. Het is nog te klein om er echt een full time iets van te maken volgens mij.
Scanspeakman
Scanspeakman
Laatst gewijzigd door scanspeakman op do 31 mar 2011, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Wat doet eigenlijk zo een Joshua Tree. (Graag in Jip en Janneke taal)
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
dat is een stappenschakelaar voor het volume te regelen, maar dan de elektronische variant.
Je hebt dat ook mechanisch, gewoon een rotary switch die verschillende weerstanden schakelt om zo de verzwakking te regelen. Hier gebeurt dat elektronisch met relais. Het up-down regelen van het volume regel je nu door aan een rotary encoder te draaien en de µController schakelt de juiste relais voor de juiste verzwakking.
Je hebt dat ook mechanisch, gewoon een rotary switch die verschillende weerstanden schakelt om zo de verzwakking te regelen. Hier gebeurt dat elektronisch met relais. Het up-down regelen van het volume regel je nu door aan een rotary encoder te draaien en de µController schakelt de juiste relais voor de juiste verzwakking.
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Ik zou het liefst de bediening met een button doen: knopje indrukken is 1 bron verder in de rij van 4, ledje per bron voor de 'uitlezing'. In mijn idee moet dat met een aantal relaidjes en een eenvoudig ic-tje kunnen, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen... Tips zijn welkom.
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Ik hou mij dan ook aanbevolen.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
......en na bijna 3 jaar zit er eindelijk ook een frontplaat op. 10mm alu. Na het frezen is alles zwart geanodiseerd (dus ook de letters naast de knoppen).
Nog niet helemaal perfect. Met zwart karton moet ik nog een maskertje maken en ik moet de IR-led nog op één of andere manier netjes bevestigen. Maar desondanks ziet het er al zoveel beter uit! Frontplaat is gemaakt door Andrea Bettazzoni van Modushop.biz/Hifi2000 in Italië. Wat een toptoko is dat toch voor dit soort klussen.
Scanspeakman
Nog niet helemaal perfect. Met zwart karton moet ik nog een maskertje maken en ik moet de IR-led nog op één of andere manier netjes bevestigen. Maar desondanks ziet het er al zoveel beter uit! Frontplaat is gemaakt door Andrea Bettazzoni van Modushop.biz/Hifi2000 in Italië. Wat een toptoko is dat toch voor dit soort klussen.
Scanspeakman
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Erg mooi!!
Dat is inderdaad duidelijk anders als het plankje van het begin.
Eindelijk klaar, en dan de Eindversterkerbak nog.
Dat is inderdaad duidelijk anders als het plankje van het begin.
Eindelijk klaar, en dan de Eindversterkerbak nog.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Beiden dank! Aan de ExtremA eindversterker wordt gewerkt. Hopelijk deze week voor het eerst stroom erop.....
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Twisted Pear Audio Buffalo 32S
Ik heb recentelijk een arduino mega bordje aangeschaft met een 4x20 display en dat had ik in No time aan de praat, ik ben zeker niet zo bekend met C programmeren maar dat leer je vanzelf wel als je bezig bent. Probeer de diverse voorbeeld programma's eens uit en bouw stap voor stap je Audio controller op, het is leuk en leerzaam en in mijn beleving haast voor iedereen te doen.Leon schreef:Precies, diezelfde Mux kun je dus met bijv. een Arduino bordje aansturen. Ook kun je met een Arduino I2C naar buiten genereren, zodat je de volumeregeling van de 9018 chip kunt gebruiken. En je kunt door een IR ontvanger op de Aruino aan te sluiten deze desnoods voorzien van een afstandbediening. Zie: http://hifiduino.wordpress.com/ voor iemand die die weg ingeslagen is.
Als alternatief zou je ook kunnen wachten op de TPA audio controller, als het goed is komt er ooit een AC2 uit. Aan de andere kant zat ik al jaren te wachten op de AC1, dus tja...
