Arta Versterker plus RIAA Meetkastje
Moderator: Beheerdersteam
Re: Arta Versterker RIAA Meetkastje
Inmiddels zijn de onderdelen binnen en heb ik het eerste (ook mijn eerste) printje getekend.
Ik ben begonnen met gEDA wat erg makkelijk schema's tekent maar het om zetten naar een print was lastiger.
Vervolgens een poging met Eagle gedaan maar die heeft beperkingen.
Ook heeft Eagle een onzinnige bibliotheek waar bij voor heel veel componenten van een ander merk maar het zelfde type een zelfde keuze mogelijk is, het werkt bijvoorbeeld niet met een standaard R en kan daar later een voet print bij zoeken.
Vervolgens een poging gedaan met KiCad en dat gaat beter.
Zo heeft dit programma een goede handleiding waar bij je al snel een goed resultaat hebt.
Componenten in de bibliotheek zijn er niet heel veel maar de meest gebruikte zijn aanwezig.
Daarnaast is het mogelijk om simpel zelf een component toe te voegen zo dat eigenlijk alles kan.
Dit is het dus geworden Zelf vind ik het helemaal niet gek.
Verder bouw ik deze wel verder op met gaatjes print dus de print laten maken doe ik voorlopig niet.
Wel is dit praktisch om vast een goede indeling te krijgen.
Maar mochten er genoeg mensen zijn die dit ook willen bouwen dan kunnen we altijd nog printjes laten maken.
De opzet van de print is als volgt de top layer is meteen ook de GND da onderkant is alleen signaal en stuur spanning voor de componenten.
Zo nu dan maar verder met het input board en bouwen die hap.
Groetjes George
Ik ben begonnen met gEDA wat erg makkelijk schema's tekent maar het om zetten naar een print was lastiger.
Vervolgens een poging met Eagle gedaan maar die heeft beperkingen.
Ook heeft Eagle een onzinnige bibliotheek waar bij voor heel veel componenten van een ander merk maar het zelfde type een zelfde keuze mogelijk is, het werkt bijvoorbeeld niet met een standaard R en kan daar later een voet print bij zoeken.
Vervolgens een poging gedaan met KiCad en dat gaat beter.
Zo heeft dit programma een goede handleiding waar bij je al snel een goed resultaat hebt.
Componenten in de bibliotheek zijn er niet heel veel maar de meest gebruikte zijn aanwezig.
Daarnaast is het mogelijk om simpel zelf een component toe te voegen zo dat eigenlijk alles kan.
Dit is het dus geworden Zelf vind ik het helemaal niet gek.
Verder bouw ik deze wel verder op met gaatjes print dus de print laten maken doe ik voorlopig niet.
Wel is dit praktisch om vast een goede indeling te krijgen.
Maar mochten er genoeg mensen zijn die dit ook willen bouwen dan kunnen we altijd nog printjes laten maken.
De opzet van de print is als volgt de top layer is meteen ook de GND da onderkant is alleen signaal en stuur spanning voor de componenten.
Zo nu dan maar verder met het input board en bouwen die hap.
Groetjes George
Inmiddels al weer behoorlijk opgeschoten en heb ook het input board nu klaar.
De boven layer is gebruikt voor de GND en de voedingen van de op amps.
Daarnaast zijn er aan de achterzijde 3 zones gemaakt met ieder een eigen zwevende 0.
Door dat de beide ingangen niet direct aan aarde hangen hebben deze dus een eigen nul gekregen die dus kan en mag afwijken van de 0 van het kastje zelf.
@ peter Klopt het boven staande zo of moeten deze ook aan de 0??
Dat ging al een stuk beter als de eerste en vind het zelf erg geslaagd. Mocht iemand de gerber files willen hebben dan hoor ik dat graag.
Groetjes George
Daarnaast zijn er aan de achterzijde 3 zones gemaakt met ieder een eigen zwevende 0.
Door dat de beide ingangen niet direct aan aarde hangen hebben deze dus een eigen nul gekregen die dus kan en mag afwijken van de 0 van het kastje zelf.
Dat ging al een stuk beter als de eerste en vind het zelf erg geslaagd. Mocht iemand de gerber files willen hebben dan hoor ik dat graag.
Groetjes George
Ha George,Kappa7 schreef:Inmiddels al weer behoorlijk opgeschoten en heb ook het input board nu klaar.
Ziet er al gauw flitsend uit met het moderne PCB Cad spul
Hoi Peter,
Bij dezen het schema.
Allen krijg ik deze niet in een PDF of PNG dus dan maar zo.
Het is eigenlijk het schema zo als jij dat bedacht hebt.
Alleen zie ik dat je de 0 van de input ook direct aan aarde hebt gehangen.
Het lijkt mij dat deze juiste moet zweven anders krijg je problemen met een bron die zelf ook aan aarde hangt lijkt mij zo.
Ik heb in mijn schema deze dus weg gelaten. Groetjes George
Bij dezen het schema.
Allen krijg ik deze niet in een PDF of PNG dus dan maar zo.
Het is eigenlijk het schema zo als jij dat bedacht hebt.
Alleen zie ik dat je de 0 van de input ook direct aan aarde hebt gehangen.
Het lijkt mij dat deze juiste moet zweven anders krijg je problemen met een bron die zelf ook aan aarde hangt lijkt mij zo.
Ik heb in mijn schema deze dus weg gelaten. Groetjes George
Ah nu begrijp ik wat je bedoelt. Ik had 2 cinch inputs getekend. Eentje voor de "+" ingang en eentje voor de "-" ingang. Wat je nu doet kun je beter niet doen met de zwevende mantel op de cinch ingang. Als je per se een asymmetrische ingang wilt kun je beter de XLR daarvoor gebruiken en de - bij de bron aan massa leggen.
B.t.w. waarom heb je hem nu dubbel uitgevoerd? Je kunt toch maat 1 kanaal tegelijk meten met ARTA.
B.t.w. waarom heb je hem nu dubbel uitgevoerd? Je kunt toch maat 1 kanaal tegelijk meten met ARTA.
Hoi Peter,
Dan snap ik denk ik jou opmerkingen uit het begin niet goed.
Daar geef je juist aan dat je een symmetrische ingang nodig hebt om ook versterkers te kunnen meten die de - van de speaker aansluiting aan aarde heeft liggen. En in het geval van een gebrugde versterker zou je ook een gebalanceerde ingang nodig hebben.
Dit alles natuurlijk om aard lussen te voorkomen.
Leg je nu de ingang weer aan aarde dan zie ik het nut niet meer van de gebalanceerde ingang.
Hoe zou je dan in jou schema een buizen versterker aansluiten met een transformator aan de uitgang die aan de - zijde aan aarde ligt?
Zet je deze dan direct op je positieve cinch ingang J7?
En nu hangt de - van de trafo niet aan aarde maar zweeft, gebruik je dan wel de positieve en de negatieve aansluitingen?
In mijn beleving was het juist de bedoeling een ingang te creëren die niet aan aarde lag om zo de lussen te voorkomen.
Waarschijnlijk niet goed begrepen dus.
De tweede ingang is voor de reverentie.
Daar heb je eigenlijk de ingang en ook de extra buffer niet echt nodig maar is dan ook meer voor de bescherming van de geluidskaart.
Groetjes George
Daar geef je juist aan dat je een symmetrische ingang nodig hebt om ook versterkers te kunnen meten die de - van de speaker aansluiting aan aarde heeft liggen. En in het geval van een gebrugde versterker zou je ook een gebalanceerde ingang nodig hebben.
Leg je nu de ingang weer aan aarde dan zie ik het nut niet meer van de gebalanceerde ingang.
Hoe zou je dan in jou schema een buizen versterker aansluiten met een transformator aan de uitgang die aan de - zijde aan aarde ligt?
Zet je deze dan direct op je positieve cinch ingang J7?
En nu hangt de - van de trafo niet aan aarde maar zweeft, gebruik je dan wel de positieve en de negatieve aansluitingen?
In mijn beleving was het juist de bedoeling een ingang te creëren die niet aan aarde lag om zo de lussen te voorkomen.
Waarschijnlijk niet goed begrepen dus.
De tweede ingang is voor de reverentie.
Daar heb je eigenlijk de ingang en ook de extra buffer niet echt nodig maar is dan ook meer voor de bescherming van de geluidskaart.
Groetjes George
Waar het om gaat is dat je uitsluitend het verschil meet. Ingeval van de min aan "aarde"(*) bij de uitgang van een versterker elimineer je dan common mode storing op de aarde.Kappa7 schreef:Hoi Peter,
(*)Dat is dan "-" aansluiting van de speaker en die zit soms niet direct aan de aarde maar via een 100 ohm weerstand. Daar kan storing op staan (meestal van de voeding) die je elimineert met gebalanceerd aan sluiten. De mantel sluit je dan niet aan. Dat werkt alleen als je als referentie een echte aarde hebt en dat is de verbinding naar de ingang van de versterker.
Het gaat er om dat je een aardlus vermijdt die kan ontstaan door de combinatie van ingangsverbinding en uitgangsverbinding.
Kortom: Je sluit de de uitgang van de geluidskaart aan op de ingang van je versterker. De mantel van de kabel fungeert dan als aardreferentie. Op de rode speakerklem, de plus dus, sluit je op de plus van je meetkastje aan en op de zwarte speakerklem, de min, sluit je de min ingang van je meetkastje aan. De mantel van de kabel(s) naar de speakeraansluiting sluit je dan verder niet aan bij je versterker maar wel bij je meetkastje.
Duidelijk
Gewoon dus alles aan aarde hangen ook de input.
Gewoon dus alles aan aarde hangen ook de input.
Ja, maar dus niet de mantel van de kabel die naar de uitgang van de versterker gaat bij de versterker, die alleen op de het meetkastje.
Het meetkastje wordt dan op de geluidskaart geaard met de verbinding tussen je buffertje en de ingang van de geluidskaart.
Waar is trouwens het buffertje gebleven tussen de uitgang van je geluidskaart en de ingang van je versterker? Dit ding:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1581710
Het meetkastje wordt dan op de geluidskaart geaard met de verbinding tussen je buffertje en de ingang van de geluidskaart.
Waar is trouwens het buffertje gebleven tussen de uitgang van je geluidskaart en de ingang van je versterker? Dit ding:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1581710
Die heeft een eigen printje gekregen en had ik al eerder gepost.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5&start=25
Nu ik daar zo naar kijk kan die nog wel netter en beter
Ook moet de schakelaar zelf nog van de print af en komen er busjes op om deze via een kabel naar het front (schakelaar) te brengen.
Daarnaast is de maat van de print nog te groot voor wat nodig is.
Ga ik nog wel even mee aan de slag.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5&start=25
Nu ik daar zo naar kijk kan die nog wel netter en beter
Daarnaast is de maat van de print nog te groot voor wat nodig is.
Ga ik nog wel even mee aan de slag.
Ok, want dat printje stuurt ook je versterker aan via J3 (ongebalanceerd) of J2 (gebalanceerd). J4 is dan de referentie terug naar je geluidskaart voor een 2 kanaal meting. Die referentie is dan zowel om versterkers te meten als een RIAA amp. SW2 is er dan voor om of een versterker te meten of een RIAA.
Je hebt dan helemaal geen 2e buffer op de meetprint nodig. Beste is eigenlijk om beide op 1 print te zetten met 1 groot gemeenschappelijk aardvlak.
Je hebt dan helemaal geen 2e buffer op de meetprint nodig. Beste is eigenlijk om beide op 1 print te zetten met 1 groot gemeenschappelijk aardvlak.
Allemaal duidelijk en nu kijken of ik goed geluisterd heb.
Ik heb dus 1 print gemaakt waar alles opzit.
Wel met een dubbele input om dat deze nodig is voor impedantie metingen aan de versterker uitgang.
Je ziet in het schema dat ik hiervoor een draaischakelaar ga gebruiken die je dan de keuze geeft uit referentie op L, referentie op R, of het meetsignaal op R met een 100ohm weerstand tussen de ingangen.
De laatst is dan voor de impedantie metingen met Limp.
Je kunt namelijk in plaats van een luidspreker ook de uitgang impedantie van een versterker meten zo. Ik Denk dat het aardig gelukt is zo.
En even voor ray en Dhr Buis er zitten geen draad bruggen in
Ik zit er dan ook aan te denken om de print verder te perfectioneren en deze dat te laten maken.
Nu heb ik in het verleden hier al een adressen voorbij zien komen van bedrijven of personen die een print maak service aanbieden.
Helaas kan ik deze ff zo snel niet meer vinden.
Wie weet een goed (en goedkoop natuurlijk) adres om deze te laten maken?
En afhankelijk van de kosten natuurlijk, wie wil er mee bestellen?
Ook zou ik het fijn vinden als iemand nog even naar de opzet van de print zelf zou kunnen kijken mogelijk kunnen er dingen anders.
Groetjes George
Ik heb dus 1 print gemaakt waar alles opzit.
Wel met een dubbele input om dat deze nodig is voor impedantie metingen aan de versterker uitgang.
Je ziet in het schema dat ik hiervoor een draaischakelaar ga gebruiken die je dan de keuze geeft uit referentie op L, referentie op R, of het meetsignaal op R met een 100ohm weerstand tussen de ingangen.
De laatst is dan voor de impedantie metingen met Limp.
Je kunt namelijk in plaats van een luidspreker ook de uitgang impedantie van een versterker meten zo. Ik Denk dat het aardig gelukt is zo.
En even voor ray en Dhr Buis er zitten geen draad bruggen in
Ik zit er dan ook aan te denken om de print verder te perfectioneren en deze dat te laten maken.
Nu heb ik in het verleden hier al een adressen voorbij zien komen van bedrijven of personen die een print maak service aanbieden.
Helaas kan ik deze ff zo snel niet meer vinden.
Wie weet een goed (en goedkoop natuurlijk) adres om deze te laten maken?
En afhankelijk van de kosten natuurlijk, wie wil er mee bestellen?
Ook zou ik het fijn vinden als iemand nog even naar de opzet van de print zelf zou kunnen kijken mogelijk kunnen er dingen anders.
Groetjes George
Volg dit nog steeds met grote interesse!Kappa7 schreef:
Groetjes George
groet,
Aat
Leuk
Mocht je nog wensen hebben dan hoor ik het graag.
Nu kan het een en ander nog mee genomen worden in het ontwerp.
Groetjes George
Mocht je nog wensen hebben dan hoor ik het graag.
Nu kan het een en ander nog mee genomen worden in het ontwerp.
Groetjes George
Ik snap nog steeds niet waarom je de gebalanceerde meetingang nu nog dubbel hebt uitgevoerd.
Om dat ik graag flexibel wil zijn in de aansluitingen die ik gebruik.
Zo zal ik waarschijnlijk vaak alleen een meetkabel kabel aansluiten met een banaan stekker de andere keer een BNC en bijna nooit een XLR.
Maar ik denk dat je bedoeld dat ik de BNC beter met de mantel aan aarde kan leggen?
Er moet ook nog een banaan aansluiting op de 0 komen.
Zo zal ik waarschijnlijk vaak alleen een meetkabel kabel aansluiten met een banaan stekker de andere keer een BNC en bijna nooit een XLR.
Maar ik denk dat je bedoeld dat ik de BNC beter met de mantel aan aarde kan leggen?
Er moet ook nog een banaan aansluiting op de 0 komen.
Kun je beter wat extra chassisdelen naar smaak aan de ingang zetten. Je kunt ze toch niet tegelijkertijd gebruiken. Je stopt er nu een hoop extra elektronica in die geen werk doet, niet nuttig is maar wel geld kost.
Idd, die asymmetrische ingang naar aarde en niet naar de - ingang. Kijk nog eens naar de oorspronkelijke schema's welke ik gaf. Meer heb je niet nodig, nou ja een voeding dan
Ohw ja, in serie met P9 (P21) nog een weerstand van ca 200 ohm. Knoop nooit uitgangen van op-amps direct aan een kabel maar altijd via een serie weerstand. Anders kunnen op-amps nog wel eens gaan oscilleren.
Idd, die asymmetrische ingang naar aarde en niet naar de - ingang. Kijk nog eens naar de oorspronkelijke schema's welke ik gaf. Meer heb je niet nodig, nou ja een voeding dan
Ohw ja, in serie met P9 (P21) nog een weerstand van ca 200 ohm. Knoop nooit uitgangen van op-amps direct aan een kabel maar altijd via een serie weerstand. Anders kunnen op-amps nog wel eens gaan oscilleren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Zit ook al even mee te lezen, heb ook wel interesse als je gaat bestellen George.
Bestellen zou hier kunnen: http://iteadstudio.com/store/index.php?cPath=19_20 enkele forumleden hebben besteld en de ervaringen zijn goed voor zover ik weet, heb er zelf geen ervaring mee.
Bestel zelf (prive) meestal hier: http://www.eurocircuits.nl/ Zijn duurder dan Itead, maar je hebt gegarandeerde levertijd en betaling achteraf, printen niet goed = printen retour afzender.
Wil je eventueel wel helpen met bestellen / output controleren.
Bestellen zou hier kunnen: http://iteadstudio.com/store/index.php?cPath=19_20 enkele forumleden hebben besteld en de ervaringen zijn goed voor zover ik weet, heb er zelf geen ervaring mee.
Bestel zelf (prive) meestal hier: http://www.eurocircuits.nl/ Zijn duurder dan Itead, maar je hebt gegarandeerde levertijd en betaling achteraf, printen niet goed = printen retour afzender.
Wil je eventueel wel helpen met bestellen / output controleren.
Hoi Barry leuk
.
Ik zit er inderdaad aan te denken om de printjes bij Itead te bestellen.
Ik ben nu nog bezig om de XLR aansluitingen op het board te laten vervallen en ook met penenaansluitingen te maken zo dat je het board makkelijker in elke behuizing kan plaatsen en gewoon chassis delen kunt gebruiken die voor handen zijn.
Daarnaast wil ik kijken of ik het op een euro kaart kan passen.
De weerstand maat die ik nu genomen heb is redelijk ruim en mag kleiner dus ik heb nog wat te puzzelen.
Ook zie ik nog wel wat andere plaatsen waar ik nog wat winst kan behalen.
Groetjes George die weer lekker verder gaat puzzelen.
Ik zit er inderdaad aan te denken om de printjes bij Itead te bestellen.
Ik ben nu nog bezig om de XLR aansluitingen op het board te laten vervallen en ook met penenaansluitingen te maken zo dat je het board makkelijker in elke behuizing kan plaatsen en gewoon chassis delen kunt gebruiken die voor handen zijn.
Daarnaast wil ik kijken of ik het op een euro kaart kan passen.
De weerstand maat die ik nu genomen heb is redelijk ruim en mag kleiner dus ik heb nog wat te puzzelen.
Ook zie ik nog wel wat andere plaatsen waar ik nog wat winst kan behalen.
Groetjes George die weer lekker verder gaat puzzelen.
Is een goed plan George om i.p.v. connectors pin-headers te gebruiken. Spaart ruimte en een ieder kan het dan configureren zoals hij wil. Zou ik eigenlijk ook met de relais sturing doen, dan kun je een aparte 2x 4 standen schakelaar op het frontje monteren. Dat maakt de puzzel ook wat simpeler denk ik. Voor normale 1/4W weerstanden kun je rustig 0,3" (7,5mm) steek aanhouden.
Zo weer even goed bezig geweest en alle componenten op 1 euro plaatje weten te krijgen.
Zelfs zo dat ik nog wat ruimte over had voor een True RMS meter.
Deze kan je gebruiken maar hoeft niet echt.
Wil je dat niet, Gewoon deze onderdelen vergeten.
Veder zijn alle connectoren vervangen voor pin-headers.
Hiermee kan de hele wereld verbonden worden met de kast en kan een ieder alles zo indelen naar wat hij of zij nodig vind.
Het groene blokje op de print is een voet die overeen komt met een 10K volume pot en kan direct op de print geplaatst worden.
deze via draadjes aan de print hangen kan ook gewoon natuurlijk. In het ZIP bestand zit het hele project incl gerber files. Het is gemaakt in KiCad en kan ook onder Windows draaien voor de niet Linux gebruikers onder ons.
http://iut-tice.ujf-grenoble.fr/kicad/
Mochten er nog op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag en gaan we weer vrolijk verder.
Zijn de printjes in orde dan ga ik 5 PCB's bestellen bij Itead.
Groetjes George
Zelfs zo dat ik nog wat ruimte over had voor een True RMS meter.
Deze kan je gebruiken maar hoeft niet echt.
Wil je dat niet, Gewoon deze onderdelen vergeten.
Veder zijn alle connectoren vervangen voor pin-headers.
Hiermee kan de hele wereld verbonden worden met de kast en kan een ieder alles zo indelen naar wat hij of zij nodig vind.
Het groene blokje op de print is een voet die overeen komt met een 10K volume pot en kan direct op de print geplaatst worden.
deze via draadjes aan de print hangen kan ook gewoon natuurlijk. In het ZIP bestand zit het hele project incl gerber files. Het is gemaakt in KiCad en kan ook onder Windows draaien voor de niet Linux gebruikers onder ons.
http://iut-tice.ujf-grenoble.fr/kicad/
Mochten er nog op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag en gaan we weer vrolijk verder.
Zijn de printjes in orde dan ga ik 5 PCB's bestellen bij Itead.
Groetjes George
@George,
Weet niet of je de print nog verder verfijnt, maar laat even weten wanner je gaat bestellen, wil ook graag een printje!
groet,
Aat
Weet niet of je de print nog verder verfijnt, maar laat even weten wanner je gaat bestellen, wil ook graag een printje!
groet,
Aat
Hoi Aat,
Ik wil Barry nog vragen of hij de gerberfiles wil doorlopen of er geen fouten meer in zitten dan kan de bestelling de deur uit.
Er komen dus 5 PCB's deze kant op en een daarvan is bij deze dus voor jou.
De kosten wil ik als volgt doen.
De kosten voor het maken van de PCB's gaat gewoon door 5 en dat wordt de prijs plus de verzend kosten.
Globaal kom ik dan op het volgende uit.
5x PCB $48,-
Verzend kosten $7,-
tezamen $55,- = ongeveer €45,- euro.
Daar bij eventuele douane kosten en invoer rechten ???
Dat dan door 5 en waar door je op ongeveer €10 euro per pcb zal uit komen.
verzend kosten daar nog bij en je zit totaal op €12 euro.
Dit is dus wel een grove schatting maar moet volgens mij aardig in de buurt komen met wat de kosten uiteindelijk gaan doen.
@ Barry heb je aan de bestanden in het zip file voldoende of mis je nog iets?
Zal ik voor jou ook vast een PCB reserveren?
Voor de overige liefhebbers er zijn dus nog 2 PCBś beschikbaar.
Groetjes George
Ik wil Barry nog vragen of hij de gerberfiles wil doorlopen of er geen fouten meer in zitten dan kan de bestelling de deur uit.
Er komen dus 5 PCB's deze kant op en een daarvan is bij deze dus voor jou.
De kosten wil ik als volgt doen.
De kosten voor het maken van de PCB's gaat gewoon door 5 en dat wordt de prijs plus de verzend kosten.
Globaal kom ik dan op het volgende uit.
5x PCB $48,-
Verzend kosten $7,-
tezamen $55,- = ongeveer €45,- euro.
Daar bij eventuele douane kosten en invoer rechten ???
Dat dan door 5 en waar door je op ongeveer €10 euro per pcb zal uit komen.
verzend kosten daar nog bij en je zit totaal op €12 euro.
Dit is dus wel een grove schatting maar moet volgens mij aardig in de buurt komen met wat de kosten uiteindelijk gaan doen.
@ Barry heb je aan de bestanden in het zip file voldoende of mis je nog iets?
Zal ik voor jou ook vast een PCB reserveren?
Voor de overige liefhebbers er zijn dus nog 2 PCBś beschikbaar.
Groetjes George
@George,
denk dat je schatting aan de lage kant is, maar het blijft een mooie prijs!
Bedankt,
Aat
denk dat je schatting aan de lage kant is, maar het blijft een mooie prijs!
Bedankt,
Aat
Het is ook slechts een inschatting.
Ik heb mij gebaseerd op de prijzen die zij op de website noemen.
Veder heb ik totaal geen ervaring met het bestellen van PCB's dus ik laat me graag versassen.
Bij de werkelijkebestelling aflevering zal duidelijk worden wat de kosten exact zullen zijn.
De verdeel sleutel zal wel zo blijven als ik nu heb aangegeven.
Groetjes George
Ik heb mij gebaseerd op de prijzen die zij op de website noemen.
Veder heb ik totaal geen ervaring met het bestellen van PCB's dus ik laat me graag versassen.
Bij de werkelijke
De verdeel sleutel zal wel zo blijven als ik nu heb aangegeven.
Groetjes George