Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Heb je wel rekening gehouden met het feit dat de verschillende spdif ingangsformaten met de juiste weerstanden op dat bordje moeten worden getermineerd? Er zit een wezenlijk verschil in het spdif consumer formaat uit een cdspeler en het spdif ttl wat uit de toslink komt! Zie pagina 15 van de manual van Leon. De ingang van de mux waar je de toslink op aansluit moet andere weerstanden hebben!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
De teleporter geeft gewoon het signaal door dat je erin stopt. Dus DSD of PCM blijft gewoon een DSD of PCM gecodeerd signaal. Je kunt deze gewoon op de sidecar zetten, en de Toslink op de andere kant van de Sidecar.Kun je de Teleporter via de Sidecar aan de DACs knopen of heb je daar nog dat S/Pdif bord voor nodig. Nee toch?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja dat heb ik. Ik heb een 10K weerstand gemonteerd op de plek waar ik de Toslink aan wilde sluiten.Heb je wel rekening gehouden met het feit dat de verschillende spdif ingangsformaten met de juiste weerstanden op dat bordje moeten worden getermineerd?
Ik heb ook nog geprobeerd om met die spanningsdeler de Toslink aan te sluiten op de 75Ohm S/Pdif maar ook daar kreeg ik geen geluid uit.
Zojuist had ik de COAX aansluiting alleen in gebruik en had ik Lockproblemen alom. Maakt niet uit hoe ik de DPLL bandwith had staan.
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik haal die S/Pdif er tussenuit en ik ga werken met Toslink en PCM en bouw later nog een keer de Teleporter in omdat ik denk dat dat nog beter is dan Toslink. Ik heb zo te horen de S/Pdif module nergens meer voor nodig.
Neemt de Sidecar nog een eigen kanaal in op D1,D2,D3 of D4?
Zou lullig zijn zodra ik kanaal 1 Toslink noem en dat dat dan later USB is
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
De reden dat ik een sidecar heb besteld is dat ik ook teleporters heb besteld.jordo81 schreef:Ik zit er aan te denken om die hele S/Pdif module er uit te knikkeren en alleen de Sidecar te houden voor de Teleporter.
@Corprius (of Leon):
Jij hebt dit al een beetje onderzocht.
Kun je de Teleporter via de Sidecar aan de DACs knopen of heb je daar nog dat S/Pdif bord voor nodig. Nee toch?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Twee kanalen plus ground en bitclock:
GND --> GND
Bit clock --> DCK
Word clock(LRCK) --> D1
Data --> D2
Je moet dat wel auto spdif uitschakelen als je I2S over de sidecar neemt. Staat allemaal wel duidelijk in Leon's integratie gids.
EDIT: na nogmaals je laatste bericht gelezen te hebben denk ik dat je het niet helemaal begrijpt. Je luistert naar 1 van de 8 spdif kanalen (met of zonder spdif module) OF naar pcm/dsd (I2S via sidecar in jouw geval).
Schakel je de relais op de sidecar om het I2S signaal door te zetten, dan schakel je auto-spdif uit zodat je DAC overschakelt naar PCM/DSD als bron ipv spdif. Je kan de relais op de sidecar schakelen door een DPST schakelaar te gebruiken waarmee je 5V van je voeding naar de sidecar schakelt en tegelijkertijd verbind je met dezelfde schakelaar GND (pin 3 geloof ik) met pin 14 op de external I/O connector om de onboard firmware auto-spdif uit te laten zetten. Schakelaar weer terug en je kan weer spdif signaal luisteren. Een andere manier is de relais schakelen met vanuit 1 van de externe led uitgangen op het input selectie bordje, echter moet je dan nog een extra circuit plaatsen met een transistor om ook de verbinding tussen GND met pin 14 te maken om auto-spdif uit te zetten. Ik raad je een DPST schakelaar aan. Veel makkelijker.
GND --> GND
Bit clock --> DCK
Word clock(LRCK) --> D1
Data --> D2
Je moet dat wel auto spdif uitschakelen als je I2S over de sidecar neemt. Staat allemaal wel duidelijk in Leon's integratie gids.
EDIT: na nogmaals je laatste bericht gelezen te hebben denk ik dat je het niet helemaal begrijpt. Je luistert naar 1 van de 8 spdif kanalen (met of zonder spdif module) OF naar pcm/dsd (I2S via sidecar in jouw geval).
Schakel je de relais op de sidecar om het I2S signaal door te zetten, dan schakel je auto-spdif uit zodat je DAC overschakelt naar PCM/DSD als bron ipv spdif. Je kan de relais op de sidecar schakelen door een DPST schakelaar te gebruiken waarmee je 5V van je voeding naar de sidecar schakelt en tegelijkertijd verbind je met dezelfde schakelaar GND (pin 3 geloof ik) met pin 14 op de external I/O connector om de onboard firmware auto-spdif uit te laten zetten. Schakelaar weer terug en je kan weer spdif signaal luisteren. Een andere manier is de relais schakelen met vanuit 1 van de externe led uitgangen op het input selectie bordje, echter moet je dan nog een extra circuit plaatsen met een transistor om ook de verbinding tussen GND met pin 14 te maken om auto-spdif uit te zetten. Ik raad je een DPST schakelaar aan. Veel makkelijker.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hi Jordo,
Heb je de printjes voor de volume controle al klaar? Het is zo stil hier ineens, je moet ze haast wel klaar hebben en zit daarom waarschijnlijk alleen nog maar te genieten van je dac
Zijn die printjes gemaakt door of bij ITead een beetje van degelijke kwaliteit?
Heb je de printjes voor de volume controle al klaar? Het is zo stil hier ineens, je moet ze haast wel klaar hebben en zit daarom waarschijnlijk alleen nog maar te genieten van je dac
Zijn die printjes gemaakt door of bij ITead een beetje van degelijke kwaliteit?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Heej Corprius!
Ja, ik stond even stil met de feestdagen enzo, je kent het misschien wel
Maar de laatste dagen ben ik weer bezig geweest.
Ik heb alles weer uit elkaar gehaald en ben nu de bodemplaat aan het aanboren voor de uiteindelijke opstelling.
Ik heb overal milimetertjes lopen te sprokkelen en heb de DAC's wat ruimte kunnen geven tov de Placids. Zo kan er straks weer een muurtje omheen.
Dat printje heb ik grotendeels al in elkaar zitten maar ik wacht nog op wat onderdeeltjes. Maar hij zit genoeg in elkaar om de bedrading straks ook te gaan routen.
Dus even geen mooie muziek voor mij
Ja, ik stond even stil met de feestdagen enzo, je kent het misschien wel
Maar de laatste dagen ben ik weer bezig geweest.
Ik heb alles weer uit elkaar gehaald en ben nu de bodemplaat aan het aanboren voor de uiteindelijke opstelling.
Ik heb overal milimetertjes lopen te sprokkelen en heb de DAC's wat ruimte kunnen geven tov de Placids. Zo kan er straks weer een muurtje omheen.
Dat printje heb ik grotendeels al in elkaar zitten maar ik wacht nog op wat onderdeeltjes. Maar hij zit genoeg in elkaar om de bedrading straks ook te gaan routen.
Dus even geen mooie muziek voor mij
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
[quote]Zijn die printjes gemaakt door of bij ITead een beetje van degelijke kwaliteit?[/quote']
Ja hoor, prima.
Ik heb alleen wel het idee dat de baantjes (soldeervlakjes) wat makkelijker beschadigen en los komen bij het de-solderen dan bij de printjes van Twisted Pear....
Ja hoor, prima.
Ik heb alleen wel het idee dat de baantjes (soldeervlakjes) wat makkelijker beschadigen en los komen bij het de-solderen dan bij de printjes van Twisted Pear....
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zit er ook aan te denken wat printjes te laten maken, maar wellicht gebruik ik gewoon een stukje europrintplaat. Dit werkt ook prima, maar is wat minder mooi. Moet nog even op zoek naar een progje waarmee je simpel printjes kan ontwerpen. Enige suggesties?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Eagle.
Niet heul simpel maar er zijn wel wat dingen op youtube te vinden hierover
http://www.cadsoftusa.com/
Niet heul simpel maar er zijn wel wat dingen op youtube te vinden hierover
http://www.cadsoftusa.com/
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zo, ik vond het wel weer tijd voor een plaatje
De bodemplkaat is nu helemaal aangeboord. Het IR oogje zit er weer in én het muurtje is weer gezet.
Zo kan de grote afbouw beginnen.
Oja, morgen ga ik met de frontjes naar de drukker
Grt,
Jordo
De bodemplkaat is nu helemaal aangeboord. Het IR oogje zit er weer in én het muurtje is weer gezet.
Zo kan de grote afbouw beginnen.
Oja, morgen ga ik met de frontjes naar de drukker
Grt,
Jordo
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
En gewacht ... op mijn dac. Volgens de laatste updates zweeft deze ergens tussen New York en europa.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Laat je de frontjes bedrukken bij een reguliere drukker? Ik kan me voorstellen dat niet elke drukker hier gelukkig van wordt.jordo81 schreef:Zo, ik vond het wel weer tijd voor een plaatje![]()
De bodemplkaat is nu helemaal aangeboord. Het IR oogje zit er weer in én het muurtje is weer gezet.
Zo kan de grote afbouw beginnen.![]()
Oja, morgen ga ik met de frontjes naar de drukker![]()
Grt,
Jordo
Waarmee laat je de frontjes dan bedrukken?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hoezo zou een drukker hier niet gelukkig van worden?Laat je de frontjes bedrukken bij een reguliere drukker? Ik kan me voorstellen dat niet elke drukker hier gelukkig van wordt.
Ik weet niet of dit een reguliere drukker is maar hij vond het geen probleem. Ze drukken daar van alles...
Het wordt gezeefdrukt...
Ik ben nu bezig met het installeren van alle onderdelen op de bodemplaat. Dit is een constand gepuzzel. Onderdelen moeten vastgezet worden en dan weer toch weer los. Ik denk dat iedereen het wel kent. Je bouwd zo'n ding wel 3 keer
Van Hypex heb ik gratis een nieuw XLR kabeltje toegestuurd gekregen met een plugje voor J9.
Ik had er last van dat 1 kanaal soms zachter ging, het linker. Zodra ik aan het kabeltje zat was het weer opgelost. Ik heb het kabeltje al eens ingekort in de hoop het breukje te vangen maar helaas...
Ik heb ook een nieuwe XLR Chassisplug gekocht om maar zeker te zijn dat het niet perongeluk daar aan kan liggen.
Ik heb het kabeltje echt nooit geknikt ofzo, maar gelukkig heb ik er eentje gekregen.
Goeie service van Hypex!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zo, laat die frontpaneltjes maar komen!
Ik hoorde dat ze mooi zijn geworden en ga ze morgen meteen ophalen
Mooier dan dit kan ik de indeling en de aansluitingen niet maken....
Ik hoorde dat ze mooi zijn geworden en ga ze morgen meteen ophalen
Mooier dan dit kan ik de indeling en de aansluitingen niet maken....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ziet er strak uit!
Maar hoeveel massapunten naar je kast heb je nu? Ik tel er al 6!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
En ik zie nergens de nullen van de voedingen aan de kast zitten... kun je net zo goed de kast weglaten!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja ik wist dat ik je teleur moest gaan stellen
Ik heb de randaardes weer aangelegd omdat het geluidssignaal toch volledig floating is en hier niets meer mee te maken heeft.
Ik had alle draadjes en gaatjes en boutjes toch al liggen dus dat concept heb ik even doorgedrukt.
Als ik zonder de kast aan aarde te leggen van de massa van de kast naar aarde meet, loopt er stroom ongeacht of de nullen op het chassis zitten. Het lijkt me dat die bescherming er op deze manier ook wel is.
Ik blijf het een raar idee vinden om de 'schone' nullen van de lineaire voedingen met de massa van de wisselspanningstrafo's te mixen... Ik heb er ook niet mee getest...
Ik heb de randaardes weer aangelegd omdat het geluidssignaal toch volledig floating is en hier niets meer mee te maken heeft.
Ik had alle draadjes en gaatjes en boutjes toch al liggen dus dat concept heb ik even doorgedrukt.
Als ik zonder de kast aan aarde te leggen van de massa van de kast naar aarde meet, loopt er stroom ongeacht of de nullen op het chassis zitten. Het lijkt me dat die bescherming er op deze manier ook wel is.
Ik blijf het een raar idee vinden om de 'schone' nullen van de lineaire voedingen met de massa van de wisselspanningstrafo's te mixen... Ik heb er ook niet mee getest...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Les 1 in de audio electronica:
Gij zult altijd de metalen kast aansluiten op de voedingsnul, anders werkt die niet als afscherming maar als antenne voor stoorsignalen! Het kan dan zelfs zo erg zijn dat als je kast aanraakt, de zaak gaat brommen.
Floating staat daar helemaal los van...... dat heeft alleen te maken met een gebalanceerde verbinding tussen apparaten. In de instructie van Hypex staat niet voor niets dat je nul aan de kast moet leggen!

Gij zult altijd de metalen kast aansluiten op de voedingsnul, anders werkt die niet als afscherming maar als antenne voor stoorsignalen! Het kan dan zelfs zo erg zijn dat als je kast aanraakt, de zaak gaat brommen.
Floating staat daar helemaal los van...... dat heeft alleen te maken met een gebalanceerde verbinding tussen apparaten. In de instructie van Hypex staat niet voor niets dat je nul aan de kast moet leggen!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Inderdaad, de SMPSen van Hypex zitten met 1 metalen afstandsbus aan het (metalen)chassis voor afscherming.ds23man schreef:Les 1 in de audio electronica:
Gij zult altijd de metalen kast aansluiten op de voedingsnul, anders werkt die niet als afscherming maar als antenne voor stoorsignalen! Het kan dan zelfs zo erg zijn dat als je kast aanraakt, de zaak gaat brommen.
Floating staat daar helemaal los van...... dat heeft alleen te maken met een gebalanceerde verbinding tussen apparaten. In de instructie van Hypex staat niet voor niets dat je nul aan de kast moet leggen!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Kan wel wezen maar mijn problemen waren opeens allemaal over zodra ik de Pin 1 van de chassis loshaalde.
Ik kan natuurlijk wel een nulletje doorlussen met het chassis.
Al die printjes van TPA ook, die hebben een Tin randje om de gaatjes van de schroefjes zitten maar deze staan niet in verbinding met de massa van de print.
Ik kan natuurlijk wel een nulletje doorlussen met het chassis.
Dat is voor de Randaarde. Deze staat niet in verbinding met enige massa.Inderdaad, de SMPSen van Hypex zitten met 1 metalen afstandsbus aan het (metalen)chassis voor afscherming
Al die printjes van TPA ook, die hebben een Tin randje om de gaatjes van de schroefjes zitten maar deze staan niet in verbinding met de massa van de print.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
De Ncore zelf is via draad 4 van J9 met de kast verbonden. Draad 4 is de GND/0V!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja dat klopt.
Dat is de passieve GND.
Ik meen zelfs dat de NCore het niet doet als deze niet verbonden is. Ik geloof dat ik dat een keertje had namelijk.
Dus bij de Hypex is dat zo op die manier geregeld?
Kan ik gewoon 1 neutral ergens aan de kast leggen of moet ik ze meteen allemaal van de Placids doen?
En gaat dat dan nog wel samen met de GND's van de Trafo's?
Dat is de passieve GND.
Ik meen zelfs dat de NCore het niet doet als deze niet verbonden is. Ik geloof dat ik dat een keertje had namelijk.
Dus bij de Hypex is dat zo op die manier geregeld?
Kan ik gewoon 1 neutral ergens aan de kast leggen of moet ik ze meteen allemaal van de Placids doen?
En gaat dat dan nog wel samen met de GND's van de Trafo's?
