lafayette/bocama LA224b
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
dacht zelf aan de voedingstrafo links omdat de net entree en de schakelaar ook links komen
sander
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Inderdaad Sander, dat is de meest logische volgorde, alle voedingstoestanden aan de ene kant en versterker spul aan de andere kant. Dat voorkomt rare problemen en daarop volgende ergernissen in een later stadium
.
Re: lafayette/bocama LA224b
En als het even kan wat afstand tussen de voedingstrafo en de UGT die er direct naast staat.
Op mijn EL84 SE versterker, straalt de voedingstrafo wat in op de UGT die er direct naast staat. (Getest zonder gelijkrichter).
Op mijn EL84 SE versterker, straalt de voedingstrafo wat in op de UGT die er direct naast staat. (Getest zonder gelijkrichter).
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
zal eens kijken of ik de ugt wat naar links kan schuiven of evt de trafo wat naar onder.
sander
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
is het een heel erge ramp als ik de 500 ohm 5 watt weerstand uit de voeding vervang door een 470 ohm 10watt?
deze heb ik nog liggen nl.
en de koppel condensator wilde ik een 0,47 uf type nemen maar hoeveel volt moet ik dan nemen? heb er een aantal gezien: http://www.ebay.nl/sch/alexer1/m.html?_ ... m270.l1313
sander
deze heb ik nog liggen nl.
en de koppel condensator wilde ik een 0,47 uf type nemen maar hoeveel volt moet ik dan nemen? heb er een aantal gezien: http://www.ebay.nl/sch/alexer1/m.html?_ ... m270.l1313
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Werstand,niks op tegen (behalve misschien de grootte)
KoppelC's ,die aan de kathode van de fasedraaier minstens 150V ,aan de anode-kant 400V of meer.
Mogen best dezelfde zijn (beide 400V)
Anne
KoppelC's ,die aan de kathode van de fasedraaier minstens 150V ,aan de anode-kant 400V of meer.
Mogen best dezelfde zijn (beide 400V)
Anne
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
de laatste onderdelen zijn besteld.
de uiteindelijke indeling ben ik ook uit, heb geprobeerd zoveel mogelijk ruimte te creëren tussen de trafo en de ugt
sander
de uiteindelijke indeling ben ik ook uit, heb geprobeerd zoveel mogelijk ruimte te creëren tussen de trafo en de ugt
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
de gaten zijn in de plaat gemaakt en de onderdelen zijn binnen, op de koppel condensators na, een dezer dagen de bovenplaat spuiten en dan kan de pret pas echt beginnnen.
sander
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
ben bezig de voeding in elkaar te knutselen maar aan welk van de drie pootjes vd potmeter komt de massa te liggen bij de gloeispanning?
sander
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Aan 't middelste pootje.sander1238 schreef:ben bezig de voeding in elkaar te knutselen maar aan welk van de drie pootjes vd potmeter komt de massa te liggen bij de gloeispanning?
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
helemaal geweldig, ga ik doen.
de foto's volgen later op de avond.
sander
de foto's volgen later op de avond.
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
heb de spanningen gemeten met alle buizen erin.
VB 402 volt gelijksp (onbelast)
VB1 411 volt gelijksp (onbelast)
VB2 409 volt gelijksp (onbelast
gloeisp 6,7 v wissel (onbelast)
6,5 v wissel (belast)
lijkt me redelijk netjes?
sander
VB 402 volt gelijksp (onbelast)
VB1 411 volt gelijksp (onbelast)
VB2 409 volt gelijksp (onbelast
gloeisp 6,7 v wissel (onbelast)
6,5 v wissel (belast)
lijkt me redelijk netjes?
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
zoals beloofd
Laatst gewijzigd door sander1238 op za 28 apr 2012, 1:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
Dat begint erop te lijken Sander.
Ik zit er ook aan te denken om mijn Lafayette te verbouwen.
Succes. Blijf het volgen.
Ik zit er ook aan te denken om mijn Lafayette te verbouwen.
Succes. Blijf het volgen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
ben tot nu toe ook wel tevreden.
vind het wel lastig om het geheel logisch in elkaar te zetten, soms zet je wat onderdelen op zn plaats waarna je later niet meer uitkomt met ruimte of (on)nodige verbindingen.
zal wel beginners problematiek zijn
sander
vind het wel lastig om het geheel logisch in elkaar te zetten, soms zet je wat onderdelen op zn plaats waarna je later niet meer uitkomt met ruimte of (on)nodige verbindingen.
zal wel beginners problematiek zijn
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Heb ik ook last van.sander1238 schreef:zal wel beginners problematiek zijn![]()
Hoe vaker je bouwt des te mooier en beter wordt het.
Re: lafayette/bocama LA224b
Mooi werk,Sander
Leuk om te zien hoe je opstelling veranderd,dit ziet er al weer een stuk overzichtelijker uit,goed bezig................................
Leuk om te zien hoe je opstelling veranderd,dit ziet er al weer een stuk overzichtelijker uit,goed bezig................................
Re: lafayette/bocama LA224b
Zeker wel maar:zal wel beginners problematiek zijn
Klopt helemaal!Hoe vaker je bouwt des te mooier en beter wordt het.
Maar jouw '224' ziet er zeker al heel knap uit!
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
komt goedTubeHead schreef:Goed man ! Mee nemen naar Breda zeg ik
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
bij mijn UGT gaan 3 draden in, een (vlnr) oranje een bruine en een rode.
heb vanalles opgeschreven tot ik m uitelkaar schroefde maar dat net niet.
kan ik er van uitgaan dat de rode de spanning in (VB) is en de oranje en bruine aan pen 7 moet ??????
sander
heb vanalles opgeschreven tot ik m uitelkaar schroefde maar dat net niet.
kan ik er van uitgaan dat de rode de spanning in (VB) is en de oranje en bruine aan pen 7 moet ??????
sander
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: lafayette/bocama LA224b
Je kunt met de ohmmeter meten wat het midden van de wikkeling is. Daar gaat de V+ aan.
