RTA-lite kun je installeren op je I-pod/pad, het is gratis en laat een spectrum analyzertje zien. Het maakt gebruik van het ingebouwde microfoontje. Zet roze ruis op je speakers en kijk hoe het er uit ziet op je luisterplek.
Ik vond dit wel een grappig appje, bij even doorzoeken kun je er veel meer vinden, ook voor Android.
Goed, roze ruis erop.
Onder de 150 Hz valt het duidelijk af, ik wijt dat aan het microfoontje, mijn systeem gaat echt wel lager door.
De Dynaudio tweeter opgemeten op een paar centimeter afstand.
De AL130 op een paar centimeter afstand. Komt aardig goed overeen met de curve zoals Visaton hem opgeeft.
Quick and dirty meten als je geen zin hebt om je meetspullen op te stellen.
Beetje jammer dat het laag snel afvalt, ook het uiterste hoog komt niet mee, maar hee, het is gratis...
RTA-lite voor de I-pod
Moderator: Beheerdersteam
Re: RTA-lite voor de I-pod
Klopt, mijn Ipod valt onder de 100 - 150 Hz ook af. Ligt niet aan de microfoon (ik heb ook een Panasonic kapseltje geprobeerd) maar aan de versterker in de Ipod. Kun je niets aan doen.RobT schreef:Onder de 150 Hz valt het duidelijk af, ik wijt dat aan het microfoontje, mijn systeem gaat echt wel lager door.
Er zijn ook diverse SPL meter appjes. Daar is die afval niet erg omdat dat afvallen dan geen invloed heeft met A-weging,
Re: RTA-lite voor de I-pod
Die afval in het laag is 99% zeker ingebouwde "wind cut". Blijft een domme methode, maar een windjammer
past niet echt in je binnenzak.