Paasproject 2010 maar dan anders

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door EppeRRR »

Heel erg mooi om te zien, zou het bijna willen kopiëren en zelf maken :D
Helaas heb ik nog een grabbelton vol met ideeën hahaha

suc6
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door r.ladage »

Ben er wel een beetje verliefd op :)
ook hulde voor het uitslijpen van die tegel echt héél netjes gedaan, petje af!
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Bart-Jan »

ZE ZIJN KLAAR!!! (nou ja, bijna dan, maar ze spelen :D )
IMG_0848.jpg
Ik wilde jullie deze foto niet onthouden. Mooi vergelijk ernaast om nogmaals het kleine formaat van deze wolf in schaapskleren te laten zien...
Meer foto's volgen nog.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Henkjan »

erg mooi geworden :goeie:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Vinculum »

Heel sjiek! Origineel idee en goed uitgevoerd. :goedzo:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door RobertD »

Heel fraai!!

Natuurlijk zijn we nu allemaal benieuwd naar hoe het klinkt. Maakt zo'n tegel verschil?

Volgens mij heeft HenkJan weleens aangegeven dat het beter is om de TL opening aan de achterzijde te plaatsen omdat er nogal veel middentonen uit dat gat komen. Maar eerst lekker luisteren hoor. Het resultaat is heel fraai. Hoe ga je het hout afwerken? Met olie?
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Lars Oosterveen »

Ziet er erg goed uit inderdaad.
Maar heb je nog meer foto`s van het bouwproces?
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door EppeRRR »

Heel erg mooi, en groter dan ik had verwacht.
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door r.ladage »

Zeker erg mooi!
Ook in een bijzonder rap tempo gemaakt.

Hulde!
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Bart-Jan »

Heel erg mooi, en groter dan ik had verwacht.
Heel erg mooi, en groter dan ik had verwacht.
Haha! Dat komt denk ik door de crappy foto's die mij Iphone maakt. Het is een enorme groot hoek lens; nog net geen fisheye. Daardoor lijkt alles heel groot. Later post ik foto's van de opstelling in mijn kamer en dan lijken ze best klein.

Allereerst nog maar wat foto's van de bouw:
Er waren wat vragen over hoe ik de tegels heb geslepen rond de driver:
Eerst aftekenen:
IMG_0835.jpg
Dan slijpen uit de losse pols:
IMG_0838.jpg
En dan kijken hoe het past:
IMG_0836.jpg
Helaas ben ik vergeten een foto te nemen vlak voordat de 2e tegel op zijn plek gelijmd werd. Maar hier een plaatje zonder driver:
IMG_0843.jpg
Let op het mooie engeltje dat met haar haardos net te zien is door het gat van de driver :sure:
Bijlagen
IMG_0830.jpg
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door blueznl »

Maar we weten nog steeds niet hoe het klinkt...
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Bart-Jan »

Ze zijn nog steeds niet helemaal ingespeeld. Slechts 1 dag op laag niveau. Ik durf ze dus nog niet te zwaar te belasten. Maar wat ik tot nu toe gehoord heb is een enorm helder. Kristal achtig hoog, een redelijk vol mid en nog een beetje terughoudend laag. Maar de Five Great Guitar players die sinds kort mijn referentie Cd vormt, liet met ogen dicht vijf heuse gietaren in mijn kamer plaatsen. En dat slechts met een fraktievan dat volume!!! :o

Als ik ze vergelijk met mijn Dayton Needles, dan is het hoog vele malen mooier en het geluidsbeeld wat beter afgestemd. De Daytons zijn soms bijna te overdreven in het laag! Deze kleintjes lijken een glorieuze toekomst bij mij te gaan krijgen. Zelfs mn vriendin vind ze erg goed klinken, dat tesamen met de hoge WAF factor is een ander succes!

Kortom, ik ben al erg onder de indruk!
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door RumoH »

Sleep je ze nog eens mee naar mij toe? :mrgreen:
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Bart-Jan »

Zo, nou ze iets langer hebben staan inspelen nogmaals een raportje...
Ik vind de speakertjes hele rare duiveltjes geworden. Soms verbazen ze mij over het laag dat die dingen produceren maar tegelijk lijkt het soms ook volledig verdwenen te zijn. Met wat stevige rock zoals Red Hot Chili Peppers is de bas soms helemaal afwezig. Daarentegen zijn de lage tonen van een acoustische gitaar, een piano of een mannenstem soms zo erg aanwezig, dat ik denk dat ze voor me staan! Om voor de toekomst grotere speakers mogelijk te houden, heb ik een flinke subwoofer in de kamer laten staan, zodat m'n vriendin denkt dat ie nodig is. Ze is er ook heili van overtuigd dat ie het doet! Da's dan wel weer een compliment!

Het hoog van de Alpairs is zo helder en zuiver als een kristal zuiver koud bergbeekje dat zachtjes van de berg valt met hier en daar een klein tjilpent vogeltje met verder volmaakte rust; krijg je het beeld? Daarentegen lijkt het bergbeekje en de vogel soms groter te zijn dan de eerder genoemde piano en gitaar.

En luid! ze spelen ondanks hun kleine volumes en enkele drivers een flink feestje vol!

Al-met-al ben ik heel erg benieuwd hoe de metingen uitpakken van de granieten duiveltjes, dus ik ga graag op je aanbod in, Rudy!

Omdat ik altijd van fotootjes hou, hier nog een paar (nog steeds niet met een betere camera, helaas...):
IMG_0849.jpg
IMG_0850.jpg
IMG_0851.jpg
Behoorlijk gewicht voor deze kleintjes: 7,4 kg per stuk!!!
IMG_0853.jpg
IMG_0855.jpg
Gebruikersavatar
Luukvdk
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 20:24
Locatie: Wassenaar

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Luukvdk »

Sjessus! Die zijn móói !!!

Er is ook daadwerkelijk niks wat ik er niet mooi aan vindt.
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door EppeRRR »

ontzettend mooi :D
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Bart-Jan »

Bedankt voor de lovende woorden!!!
Ik ben er zelf ook behoorlijk tevreden over. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen om er een lichte whitewash op te doen, maar nadat m'n vriendin en bevriende vormgever het idee hebben afgekeurd, doe ik dat geloof ik maar niet. Ik wil ze echter wel beschermen tegen verkleuren en vlekken. Maar tegelijk wil ik niet dat ze gaan glimmen of donkerder worden... Meubelwas misschien? Of heeft iemand anders tips?

De vormgeef vriend had nog wel een leuk idee voor de poort: heel erg dun hout fineer plakken aan de binnenkant van de tegel, in dezelfde kleur als het hout. Geeft wel een bijzonder effect voor de looks, denk ik. Wel wordt de poort dan de dikte van 2x het fineer smaller. Zal dat veel nadelige gevolgen hebben? En heeft iemand tips waar ik dat kan krijgen in Noord Nederland? Of heeft iemand misschien nog wat afval stukjes? Ik heb maar erg weinig nodig...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Henkjan »

dat beetje dikte van fineer zal je niet gaan merken verwacht ik.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door sjons »

Bart-Jan schreef:
Of heeft iemand misschien nog wat afval stukjes? Ik heb maar erg weinig nodig...
Ik heb nog wel wat stukjes op zolder liggen, wat kersen en bubinga, worden beide wel vrij donker (als ik het zo van de foto's af inschat) vergeleken bij jou plankies. Zal kijken of ik binnenkort nog een foto'tje kan schieten...
markh
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 22:48

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door markh »

Ziet er super uit!

Ik zou het graag ook zo doen.

Henkjan, is het mogelijk met de afmetingen te "spelen", zodat ze bijvoorbeeld hoger en minder diep worden? Moet je dan nog rekening houden met een minimum diepte, en afmetingen van de tunnel etc.?

Mark
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Bericht door Henkjan »

markh schreef:
is het mogelijk met de afmetingen te "spelen", zodat ze bijvoorbeeld hoger en minder diep worden? Moet je dan nog rekening houden met een minimum diepte, en afmetingen van de tunnel etc.?
als je de breedte ongeveer gelijk houdt, en ook de netto inhoud, en de afmetingen van de poort ook, dan kan je met de rest spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”