Filter heeft al een upgrade gekregen, het front is al eens op de schop geweest, en het eerste wat ik destijds heb gedaan is de kast van het laag actief gemaakt met ongeveer de laatste Hypex HS 80.
Dat scheelde al aardig wat in het totaal, het is een mono uitvoering geworden van de toenmalige SUB van de Seas Triplet. De kasten zijn destijds afgestemd op een breedte van 22 cm en een schuine interne wand waar de Seas CA21RE4X/DC is is geplaatst. Een bandpass waar niet iedereen gek van is, maar daar kan dus wel wat aan gedaan worden.
Ik ben aan het zoeken geweest, en kom nu gezien het totaal van het concept, wat ook bij elkaar is gezocht op rendement e.d. tot een kast die dan 22,1 cm breed is en een hoogte van 60 cm en de diepte zou dan ongeveer 50 cm kunnen worden, daar kan ik nog wel wat mee spelen.
Dit houd dan in een inhoud van +57 Liter (Closed Box)en een maximale breedte voor de Woofer die dan voor de Belgisch hardstenen panelen geplaatst kan worden, dan is het totaal 27 cm te gebruiken.
Wat voor mij lijkt de maximale maat voor de Driver.
Nu heb ik er al een paar gevonden, maar mede het rendement en het mogelijk opnieuw benutten van de Hypex HS 80 leek mij de Scan Speak Discovery 26W/4534G00 eigenlijk de best matchende driver.
Rendement van 90,5 dB, Omtrek 27,2 cm "kennet",dus ook een grote maat en xmax redelijk met een gesloten kast, en een Resonantie frequentie van 23 Hz en de prijs €89,94
http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/26w-4534g00.pdf
Weten jullie een betere, dat kan altijd natuurlijk, maar gezien het kostenplaatje is dit toch wel betaalbaar om mee te experimenteren.
Ben benieuwd of jullie nog leukere/betere vinden in maat en prijs.