Battle of the TL's
Moderator: Beheerdersteam
Re: Battle of the TL's
Hé, Leuk.
Ik kom ook. Ik rij samen met Koss van uit Slochteren/Groningen, nog lifters onderweg oppikken...?
Ik kom ook. Ik rij samen met Koss van uit Slochteren/Groningen, nog lifters onderweg oppikken...?
Re: Battle of the TL's
RumoH schreef:Ik heb de tijden erbij geplaatst
9.30 tot 17.00
We hebben de hele dag.......Als ik naar het zuiden ga moet ik ook net zo verNiet te vroeg!! Ik moet eerst nog even 240km rijden.
Ik kom tot 17.00 uur
breng mee:
Senon ML-TQWT
Senon ML- TL
hopelijk kunnen we metingen met de Senon doen !!!
kunnen we verder met het OB project...
tot morgen..
Re: Battle of the TL's
Leuk leuk leuk... Ben ook erg benieuwd naar dit schofterige goedkope driver.weidok schreef:RumoH schreef:Ik heb de tijden erbij geplaatst
9.30 tot 17.00
We hebben de hele dag.......Als ik naar het zuiden ga moet ik ook net zo verNiet te vroeg!! Ik moet eerst nog even 240km rijden.
Ik kom tot 17.00 uur
breng mee:
Senon ML-TQWT
Senon ML- TL
hopelijk kunnen we metingen met de Senon doen !!!
kunnen we verder met het OB project...
tot morgen..
Hopelijk net zoals laats Big bang for your bucks !
Re: Battle of the TL's
De Budget TQWT's staan klaar voor vertrek. Wel deels in de plamuur en incl zakkers in de lak maar ze zitten dicht en spelen. Misschien ook geen gek idee om ze af te lakken wanneer ze weer terug zijn. 
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
meetsysteem is ingepakt
De eigenaar heeft aangeboden om indien er animo voor is de frituur aan te gooien
(Cathrienus was apetrots op zijn nieuwe grote frieten kookpan dat ik vandaag gedwongen werd om een frikandelletje met een patatje te proeven
)
De eigenaar heeft aangeboden om indien er animo voor is de frituur aan te gooien
(Cathrienus was apetrots op zijn nieuwe grote frieten kookpan dat ik vandaag gedwongen werd om een frikandelletje met een patatje te proeven
Laatst gewijzigd door RumoH op vr 20 apr 2012, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Battle of the TL's
Het blijft noch aardig rustig daar.
Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's
Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's
Re: Battle of the TL's
Het bleef vrij rustig maar dit vond ik eigenlijk wel prettig, bijna het idee dat ik iedereen heb leren kennen 
de tijd vloog voorbij, om kwart voor drie dacht ik dat het twaalf uur was. Vandaar dat het verslag niet meer live was
Ik heb nog een aantal foto's:
de tijd vloog voorbij, om kwart voor drie dacht ik dat het twaalf uur was. Vandaar dat het verslag niet meer live was
Ik heb nog een aantal foto's:
Re: Battle of the TL's
Toen was ik al weg, ik weet niet of de rest nog van de nieuwe friteuse heeft kunnen genietenhannesie schreef:Ik mis de patatten.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.hannesie schreef:Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's
Al met al een zeer gezellige dag, door het lage aantal bezoekers veel tijd aan elkaar kunnen besteden, leuke discussies en natuurlijk de gelegendheid om allerhande opstellingen en combinaties te kunnen uitproberen.
Van de Senon's (toch wel een breedbander met een wispelturig karakter) en BJ zijn duiveltjes nog wat metingen kunnen doen, zal zo de export files nog even klaar maken.
Re: Battle of the TL's
Was weer een leuk en interessant gebeuren.Het gaat wel kriebelen om zelf ook weer eens een project te maken, al zal het dan wel een versterker zijn, want van luidsprekerbouw heb ik (nog) geen kaas gegeten.Single ended el34 buizenbakje van Rudy, staat hier in Kootstertille al weer een paar uren zijn best te doen op mijn mission's m35.
Organisatie dank voor de leuke dag!
Re: Battle of the TL's
EN............??RumoH schreef:Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.hannesie schreef:Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's
Waren de verschillen ook hoorbaar en/of vergelijkbaar, best wel interessante vergelijking.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Ik ben sowieso wel benieuwd welke modellen erg goed uit de verf kwamen, welke opvielen e.d.
Re: Battle of the TL's
Heren van de organisatie, dank voor het gastvrije onthaal. "Leden", dank voor het delen van jullie creaties!! Mooie dingen gezien en gehoord en gezellig geouwe..... topdag!
Wat kwam er goed uit de verf?
Moeilijk te beantwoorden. De twee DaX² versies waren zeker erg indrukwekkend. Maar of het de winnaars waren weet ik niet. De duiveltjes van Bart-jan mochten, bijvoorbeeld, en gezien en gehoord worden.
Wat mijn volgende speakerproject word? Geen idee. Maar sinds vandaag laten buizenbakken mij helemaal niet meer los. Wat een lastig verhaal wordt voor iemand die zelfs een 41Hz kitje niet werkend krijgt.
Wat kwam er goed uit de verf?
Moeilijk te beantwoorden. De twee DaX² versies waren zeker erg indrukwekkend. Maar of het de winnaars waren weet ik niet. De duiveltjes van Bart-jan mochten, bijvoorbeeld, en gezien en gehoord worden.
Wat mijn volgende speakerproject word? Geen idee. Maar sinds vandaag laten buizenbakken mij helemaal niet meer los. Wat een lastig verhaal wordt voor iemand die zelfs een 41Hz kitje niet werkend krijgt.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Hier aan moet ik toevoegen dat beide filters feitelijk zonder veel metingen en meer op het gehoor tot stand zijn gekomen.Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.
Rudy en ik(Gerjan) ja.. maar ff snel een accountje aangemaakt om te kunnen reageren
Het eerder omschreven parallelle filter draaide al een tijdje en we wilden eigenlijk nog een tweede concept ernaast laten horen wat uiteindelijk adhoc een serie filter 2de order is geworden.
Het afhankelijke idee was 3de orde bw Audax en 1 orde bw AMT te gebruiken maar dat liep op niks uit vandaar.. misschien met wat meer tijd alsnog
We hebben ook veel aan de input gehad en natuurlijk ontvangen we graag reactie op jullie luister ervaring hier op het forum
Ik heb er veel plezier aan beleefd vandaag en de tijd vloog om.
En ik wil van deze kant uit ook nog even Cathrienus bedanken voor de "warme" ontvangst op zijn mooie Annage Skûtjesilen locatie.
Alles mocht en alles was mogelijk tot interieur verbouwing aan toe.
Groetjes,
Gerjan
Re: Battle of the TL's
Zo.. Dat was weer even een leuk dagje !
Op de lokatie aangekomen dacht ik echter dat ik verkeerd zat. Maar nee !
Wat een mooie lokatie is dit zeg ! Leuke houtkacheltjes en met het nodige decoratie in het gebouw geeft dat toch een heel leuk
effect. Tijdens het luisteren op de "baby kamer" kijk je naar buiten en zie je een bootje voorbij varen.
Het was een meeting op een soort vakantie plekje. Ook waren er niet heel veel mensen wat er ook
weer voor zorgde dat het relaxed bleef.
Er was genoeg materiaal over om de hele dag vol te maken. Tijd vloog voorbij.
Leuk om weer oude bekende te zien en nieuwe gezichten.
Er word door verschillende mensen al flink besproken voor nieuwe ideeën dus ben benieuwd wat er
binnen kort allemaal op het forum verschijnt.
Alpairtjes deden het eigenlijk allemaal top. Ook de vloertegel alpair van Bart kunnen bewonderen. Humor en prachtig om te zien.
Zie nou trouwens op de foto waar de tafel op zn kant ligt pritex onder geplakt zit. Geniaal !
Hopelijk volgend jaar weer.
Op de lokatie aangekomen dacht ik echter dat ik verkeerd zat. Maar nee !
Wat een mooie lokatie is dit zeg ! Leuke houtkacheltjes en met het nodige decoratie in het gebouw geeft dat toch een heel leuk
effect. Tijdens het luisteren op de "baby kamer" kijk je naar buiten en zie je een bootje voorbij varen.
Het was een meeting op een soort vakantie plekje. Ook waren er niet heel veel mensen wat er ook
weer voor zorgde dat het relaxed bleef.
Er was genoeg materiaal over om de hele dag vol te maken. Tijd vloog voorbij.
Leuk om weer oude bekende te zien en nieuwe gezichten.
Er word door verschillende mensen al flink besproken voor nieuwe ideeën dus ben benieuwd wat er
binnen kort allemaal op het forum verschijnt.
Alpairtjes deden het eigenlijk allemaal top. Ook de vloertegel alpair van Bart kunnen bewonderen. Humor en prachtig om te zien.
Zie nou trouwens op de foto waar de tafel op zn kant ligt pritex onder geplakt zit. Geniaal !
Hopelijk volgend jaar weer.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Er waren idd verschillen te horen, rond het crossover punt was het serie filter wat terughoudener. Het parrallel filter liet toch nog wel horen dat er ietwat teveel energie op dat punt zathannesie schreef:EN............??RumoH schreef:Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.hannesie schreef:Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's
Waren de verschillen ook hoorbaar en/of vergelijkbaar, best wel interessante vergelijking.
Met de MissionT (LBVS) hadden we ook 2 filters, een gemaakt door Wigbert en een door mezelf.
Wigbert (later ook nog met hulp van Gerjan) liep bij zijn (serie)filter tegen een probleem rond het crossover punt dat daar een zeer hardnekkige dip zat die zich niet liet temmen. In eerste instantie weten dit aan de afstand tussen de woofer en tweeter (we hebben de maten overgenomen van Edo zijn LBVS), nu was ik op de achtergrond bezig met een ander kast ontwerp met dezelfde bezetting, ook hier gaf het filter hetzelfde probleem. Nu had ik inmiddels ook al een setup filter voor mijn kast en die hebben we dus gister eens kunnen vergelijken.
Door de verschillende opzet was het eigenlijk niet echt goed te vergelijken, maar wat wel opviel is dat ondanks het dipje de speaker niet slecht klonken. Leuk was wel dat met een kast opzet we 2 totaal verschillend klinkende speakers heb kunnen laten horen
Re: Battle of the TL's
Man, man wat was dit een leuke, leerzame dag..
mooie dingen gehoord en veel ideeen opgedaan...
Unieke lokatie .. Rudy en GertJan bedankt voor alles
Snoepje van de dag ... tweeweg ML TL met 16 cm Mission woofer
echt een lowbudget systeem..
Aan het einde van de dag deze speaker nog langer
met de buizenamp van Tubehead kunnen beluisteren !!!
Ook de Senon FR ontwerpen vielen weer op
Weer bleek dat deze speaker echt verschillen tussen versterkers
genadeloos bloot weet te leggen
Rudy heeft de Senon ML TQWT gemeten.. en
dan zou een correctie netwerkje toch wel nodig
.....
foto's volgen nog
mooie dingen gehoord en veel ideeen opgedaan...
Unieke lokatie .. Rudy en GertJan bedankt voor alles
Snoepje van de dag ... tweeweg ML TL met 16 cm Mission woofer
echt een lowbudget systeem..
Aan het einde van de dag deze speaker nog langer
met de buizenamp van Tubehead kunnen beluisteren !!!
Ook de Senon FR ontwerpen vielen weer op
Weer bleek dat deze speaker echt verschillen tussen versterkers
genadeloos bloot weet te leggen
Rudy heeft de Senon ML TQWT gemeten.. en
dan zou een correctie netwerkje toch wel nodig
.....
foto's volgen nog
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Rond de koffie tafel werden snode plannen gesmeed rond een open baffle opzet. Geweldig om te zien dat er uiteindelijk een concept lag die naar ik begrepen heb ook ten uitvoer komt in een samenwerkings verband tussen Wigbert en Bart-Jan.
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst gezien de nogal afwijkende opzet tov hoe normaal een OB wordt opgezet.
Na de senon's gemeten te hebben lieten de grafieken wel zien dat deze driver toch wel enige hulp nodig heeft om als 'fullrange' zijn werk te doen. Waar ikzelf nog wel iets in zie is om deze driver te laten ondersteunen door een klein tweetertje
Bart-Jan zijn duiveltjes zijn ook gemeten, moeten we ook nog maar eens mee aan de gang om een en ander in te tomen.
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst gezien de nogal afwijkende opzet tov hoe normaal een OB wordt opgezet.
Na de senon's gemeten te hebben lieten de grafieken wel zien dat deze driver toch wel enige hulp nodig heeft om als 'fullrange' zijn werk te doen. Waar ikzelf nog wel iets in zie is om deze driver te laten ondersteunen door een klein tweetertje
Bart-Jan zijn duiveltjes zijn ook gemeten, moeten we ook nog maar eens mee aan de gang om een en ander in te tomen.
