Battle of the TL's

Moderator: Beheerdersteam

Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Re: Battle of the TL's

Bericht door Maarten »

Hé, Leuk.
Ik kom ook. Ik rij samen met Koss van uit Slochteren/Groningen, nog lifters onderweg oppikken...?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Battle of the TL's

Bericht door weidok »

RumoH schreef:
Ik heb de tijden erbij geplaatst

9.30 tot 17.00
Niet te vroeg!! Ik moet eerst nog even 240km rijden.
We hebben de hele dag.......Als ik naar het zuiden ga moet ik ook net zo ver :lol:

Ik kom tot 17.00 uur :)

breng mee:
Senon ML-TQWT
Senon ML- TL

hopelijk kunnen we metingen met de Senon doen !!!
kunnen we verder met het OB project...

tot morgen..
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door Vinculum »

Vanaf morgen:
:foto:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Battle of the TL's

Bericht door TubeHead »

weidok schreef:
RumoH schreef:
Ik heb de tijden erbij geplaatst

9.30 tot 17.00
Niet te vroeg!! Ik moet eerst nog even 240km rijden.
We hebben de hele dag.......Als ik naar het zuiden ga moet ik ook net zo ver :lol:

Ik kom tot 17.00 uur :)

breng mee:
Senon ML-TQWT
Senon ML- TL

hopelijk kunnen we metingen met de Senon doen !!!
kunnen we verder met het OB project...

tot morgen..
Leuk leuk leuk... Ben ook erg benieuwd naar dit schofterige goedkope driver.
Hopelijk net zoals laats Big bang for your bucks !
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Battle of the TL's

Bericht door FR_Aad »

De Budget TQWT's staan klaar voor vertrek. Wel deels in de plamuur en incl zakkers in de lak maar ze zitten dicht en spelen. Misschien ook geen gek idee om ze af te lakken wanneer ze weer terug zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door RumoH »

meetsysteem is ingepakt

De eigenaar heeft aangeboden om indien er animo voor is de frituur aan te gooien

(Cathrienus was apetrots op zijn nieuwe grote frieten kookpan dat ik vandaag gedwongen werd om een frikandelletje met een patatje te proeven :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door RumoH op vr 20 apr 2012, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: Battle of the TL's

Bericht door Bart-Jan »

DOEN!!! DOEN!!! DOEN!!!
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door Koss »

De eerste spullen en mensen zijn aanwezig! :)
IMG_2251.JPG
IMG_2252.JPG
IMG_2253.JPG
IMG_2254.JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door Wowly »

Leuk live verslagje !!

succes heren!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door hannesie »

Het blijft noch aardig rustig daar. :mrgreen:

Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's :roll:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door RobertD »

Erg leuke bijeenkomst, alle ontwerpen klinken prachtig.
Bijlagen
IMG-20120421-00038.jpg
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door Koss »

Het bleef vrij rustig maar dit vond ik eigenlijk wel prettig, bijna het idee dat ik iedereen heb leren kennen :)
de tijd vloog voorbij, om kwart voor drie dacht ik dat het twaalf uur was. Vandaar dat het verslag niet meer live was :)

Ik heb nog een aantal foto's:
IMG_2250.JPG
'de babykamer'
'de babykamer'
babykamer publiek
babykamer publiek
mainstage werd even omgebouwd
mainstage werd even omgebouwd
bijkamer naast de koffieruimte
bijkamer naast de koffieruimte
snode plannen werden gesmeden tijdens koffie! :)<br />(volgens mij gaan een aantal teams samen speakers bouwen :))
snode plannen werden gesmeden tijdens koffie! :)
(volgens mij gaan een aantal teams samen speakers bouwen :))
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door hannesie »

Ik mis de patatten. :lol:
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door Koss »

hannesie schreef:
Ik mis de patatten. :lol:
Toen was ik al weg, ik weet niet of de rest nog van de nieuwe friteuse heeft kunnen genieten :)
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door RumoH »

hannesie schreef:
Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's :roll:
Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.

Al met al een zeer gezellige dag, door het lage aantal bezoekers veel tijd aan elkaar kunnen besteden, leuke discussies en natuurlijk de gelegendheid om allerhande opstellingen en combinaties te kunnen uitproberen.

Van de Senon's (toch wel een breedbander met een wispelturig karakter) en BJ zijn duiveltjes nog wat metingen kunnen doen, zal zo de export files nog even klaar maken.
jelle69
Ook commercieel actief
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 18:44

Re: Battle of the TL's

Bericht door jelle69 »

Was weer een leuk en interessant gebeuren.Het gaat wel kriebelen om zelf ook weer eens een project te maken, al zal het dan wel een versterker zijn, want van luidsprekerbouw heb ik (nog) geen kaas gegeten.Single ended el34 buizenbakje van Rudy, staat hier in Kootstertille al weer een paar uren zijn best te doen op mijn mission's m35. :rock: Organisatie dank voor de leuke dag!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door hannesie »

RumoH schreef:
hannesie schreef:
Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's :roll:
Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.
EN............??

Waren de verschillen ook hoorbaar en/of vergelijkbaar, best wel interessante vergelijking.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door CoenvanDongen »

Ik ben sowieso wel benieuwd welke modellen erg goed uit de verf kwamen, welke opvielen e.d.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Battle of the TL's

Bericht door FR_Aad »

Heren van de organisatie, dank voor het gastvrije onthaal. "Leden", dank voor het delen van jullie creaties!! Mooie dingen gezien en gehoord en gezellig geouwe..... topdag! :rock:

Wat kwam er goed uit de verf?

Moeilijk te beantwoorden. De twee DaX² versies waren zeker erg indrukwekkend. Maar of het de winnaars waren weet ik niet. De duiveltjes van Bart-jan mochten, bijvoorbeeld, en gezien en gehoord worden.

Wat mijn volgende speakerproject word? Geen idee. Maar sinds vandaag laten buizenbakken mij helemaal niet meer los. Wat een lastig verhaal wordt voor iemand die zelfs een 41Hz kitje niet werkend krijgt. :lol:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door Mtraxx »

Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.
Hier aan moet ik toevoegen dat beide filters feitelijk zonder veel metingen en meer op het gehoor tot stand zijn gekomen.
Rudy en ik(Gerjan) ja.. maar ff snel een accountje aangemaakt om te kunnen reageren :P hebben voldoende meet apparatuur(ATB/DAAS/ARTA) ter beschikking maar die fase komt nu.
Het eerder omschreven parallelle filter draaide al een tijdje en we wilden eigenlijk nog een tweede concept ernaast laten horen wat uiteindelijk adhoc een serie filter 2de order is geworden.
Het afhankelijke idee was 3de orde bw Audax en 1 orde bw AMT te gebruiken maar dat liep op niks uit vandaar.. misschien met wat meer tijd alsnog ;)
We hebben ook veel aan de input gehad en natuurlijk ontvangen we graag reactie op jullie luister ervaring hier op het forum

Ik heb er veel plezier aan beleefd vandaag en de tijd vloog om.

En ik wil van deze kant uit ook nog even Cathrienus bedanken voor de "warme" ontvangst op zijn mooie Annage Skûtjesilen locatie.
Alles mocht en alles was mogelijk tot interieur verbouwing aan toe. :goeie:

Groetjes,
Gerjan
Bijlagen
DSC_0001.JPG
DSC_0002.JPG
DSC_0005.JPG
DSC_0008.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0011.JPG
DSC_0012.JPG
DSC_0015.JPG
DSC_0017.JPG
DSC_0019.JPG
DSC_0020.JPG
DSC_0021.JPG
DSC_0025.JPG
DSC_0027.JPG
DSC_0029.JPG
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Battle of the TL's

Bericht door TubeHead »

Zo.. Dat was weer even een leuk dagje !

Op de lokatie aangekomen dacht ik echter dat ik verkeerd zat. Maar nee !
Wat een mooie lokatie is dit zeg ! Leuke houtkacheltjes en met het nodige decoratie in het gebouw geeft dat toch een heel leuk
effect. Tijdens het luisteren op de "baby kamer" kijk je naar buiten en zie je een bootje voorbij varen.
Het was een meeting op een soort vakantie plekje. Ook waren er niet heel veel mensen wat er ook
weer voor zorgde dat het relaxed bleef.
Er was genoeg materiaal over om de hele dag vol te maken. Tijd vloog voorbij.
Leuk om weer oude bekende te zien en nieuwe gezichten.
Er word door verschillende mensen al flink besproken voor nieuwe ideeën dus ben benieuwd wat er
binnen kort allemaal op het forum verschijnt.

Alpairtjes deden het eigenlijk allemaal top. Ook de vloertegel alpair van Bart kunnen bewonderen. Humor en prachtig om te zien.
Zie nou trouwens op de foto waar de tafel op zn kant ligt pritex onder geplakt zit. Geniaal !

Hopelijk volgend jaar weer.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door RumoH »

Nog een paar foto's
Bijlagen
DSC09254-1280x1024.jpg
DSC09255-1280x1024.jpg
DSC09258-1280x1024.jpg
DSC09259-1280x1024.jpg
DSC09261-1280x1024.jpg
DSC09262-1280x1024.jpg
DSC09263-1280x1024.jpg
DSC09264-1280x1024.jpg
DSC09265-1280x1024.jpg
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door RumoH »

hannesie schreef:
RumoH schreef:
hannesie schreef:
Ik zie ook Audax met AMT met basreflex als ik het zo zie, en dat bij de battle of the TL's :roll:
Dat lijkt een BR maar is toch een echte ML-TL, de DAX². We hadden hiervan 2 systemen met dezelde kast en speaker bezetting. Het verschil zat in het filter, crossover punt ed hetzelfde alleen de een parrallel filter en de ander serie filter.
EN............??

Waren de verschillen ook hoorbaar en/of vergelijkbaar, best wel interessante vergelijking.
Er waren idd verschillen te horen, rond het crossover punt was het serie filter wat terughoudener. Het parrallel filter liet toch nog wel horen dat er ietwat teveel energie op dat punt zat

Met de MissionT (LBVS) hadden we ook 2 filters, een gemaakt door Wigbert en een door mezelf.
Wigbert (later ook nog met hulp van Gerjan) liep bij zijn (serie)filter tegen een probleem rond het crossover punt dat daar een zeer hardnekkige dip zat die zich niet liet temmen. In eerste instantie weten dit aan de afstand tussen de woofer en tweeter (we hebben de maten overgenomen van Edo zijn LBVS), nu was ik op de achtergrond bezig met een ander kast ontwerp met dezelfde bezetting, ook hier gaf het filter hetzelfde probleem. Nu had ik inmiddels ook al een setup filter voor mijn kast en die hebben we dus gister eens kunnen vergelijken.
Door de verschillende opzet was het eigenlijk niet echt goed te vergelijken, maar wat wel opviel is dat ondanks het dipje de speaker niet slecht klonken. Leuk was wel dat met een kast opzet we 2 totaal verschillend klinkende speakers heb kunnen laten horen
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Battle of the TL's

Bericht door weidok »

Man, man wat was dit een leuke, leerzame dag..
mooie dingen gehoord en veel ideeen opgedaan...
Unieke lokatie .. Rudy en GertJan bedankt voor alles

Snoepje van de dag ... tweeweg ML TL met 16 cm Mission woofer
echt een lowbudget systeem..

Aan het einde van de dag deze speaker nog langer
met de buizenamp van Tubehead kunnen beluisteren !!!

Ook de Senon FR ontwerpen vielen weer op :)
Weer bleek dat deze speaker echt verschillen tussen versterkers
genadeloos bloot weet te leggen

Rudy heeft de Senon ML TQWT gemeten.. en
dan zou een correctie netwerkje toch wel nodig
.....

foto's volgen nog
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Battle of the TL's

Bericht door RumoH »

Rond de koffie tafel werden snode plannen gesmeed rond een open baffle opzet. Geweldig om te zien dat er uiteindelijk een concept lag die naar ik begrepen heb ook ten uitvoer komt in een samenwerkings verband tussen Wigbert en Bart-Jan.
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst gezien de nogal afwijkende opzet tov hoe normaal een OB wordt opgezet.

Na de senon's gemeten te hebben lieten de grafieken wel zien dat deze driver toch wel enige hulp nodig heeft om als 'fullrange' zijn werk te doen. Waar ikzelf nog wel iets in zie is om deze driver te laten ondersteunen door een klein tweetertje

Bart-Jan zijn duiveltjes zijn ook gemeten, moeten we ook nog maar eens mee aan de gang om een en ander in te tomen.
Plaats reactie

Terug naar “DIY events door sponsoren”