Elysium Subs

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Welk model is het mooist? (foto's op pagina 4) Link

Rechthoekige kast
3
7%
Bolvorm
7
16%
Grote uitvoering van de Elysium kast
10
22%
Ei/Tulp vorm
22
49%
Anders... Beschrijving/tekening in het topic dan.
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Wowly »

gave woofers, alleen al om te zien zeg!!Wat een joekels
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Elysium Subs

Bericht door A3Baak »

Wauw !
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Vinculum »

En dat is er 1 klaar...
Bijlagen
Photo 14-04-12 13 06 00 (HDR).jpg
Photo 14-04-12 13 06 14 (HDR).jpg
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Elysium Subs

Bericht door Joland »

Keurig, ziet er echt uit alsof je m ergens gekocht hebt.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door jeroen_d »

Prachtig gebouwd! En indrukwekkende woofers...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Henkjan »

mooi geworden :rock:
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Elysium Subs

Bericht door Lieuwe »

Die zien er echt ontzettend mooi en strak uit!!
Ik mis alleen nog wel wat onder de tv...
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Vinculum »

Wat mis je dan? De Prologue zeker? Ja die staat nog bij Bart. Die komt nooit meer af denk ik... :(
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Elysium Subs

Bericht door Lieuwe »

Idd, en een kabelgootje zou het helemaal afmaken :sure: .
Bart moet wat meer met de hobby bezig zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door b_force »

Zoals ik al had gezegd, zijn er op dit moment even andere belangrijke dingen.
Dat heeft zeker niet enkel met tijd te maken, maar ook dat mijn hoofd er op dit moment niet naar staat.
Nu is PCB's tekenen al niet een van mijn grootste hobby's, dus dat valt dan nogal tegen zeg maar.

Ik snap het probleem alleen niet helemaal, volgens mij zijn hier mensen genoeg die heel mooi PCBtjes kunnen teken en maken, toch?
Moeilijk is het niet, alleen veel werk.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Vinculum »

b_force schreef:
Zoals ik al had gezegd, zijn er op dit moment even andere belangrijke dingen.
Dat heeft zeker niet enkel met tijd te maken, maar ook dat mijn hoofd er op dit moment niet naar staat.
Weet ik. Was ook geen aanval. Het feit blijft wel dat ik een jaar ermee bezig ben en ik nog geen seconde heb kunnen luisteren.
Inmiddels ben ik sterk aan het denken om het op te gaan splitsen en een wat flexibeler systeem te maken met bijv Knuisjes Sabre DAC. Die als ingangsselectie/dac/vol control en daarachter de UCD eindversterkers. Eventueel kan er tussen in een miniDSP komen of een actief filter voor de sub. Maar goed, dat is niet voor dit topic.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Elysium Subs

Bericht door cobaltjeh »

Vinculum schreef:
Weet ik. Was ook geen aanval. Het feit blijft wel dat ik een jaar ermee bezig ben en ik nog geen seconde heb kunnen luisteren.
Inmiddels ben ik sterk aan het denken om het op te gaan splitsen en een wat flexibeler systeem te maken met bijv Knuisjes Sabre DAC. Die als ingangsselectie/dac/vol control en daarachter de UCD eindversterkers. Eventueel kan er tussen in een miniDSP komen of een actief filter voor de sub. Maar goed, dat is niet voor dit topic.
Gewoon even volhouden, ik ben ook al aardig lang bezig met de DSP setup, en echt kunnen draaien heeft het ook nog niet.
Uiteindelijk ben ik zeker van dat alles de moeite waard gaat zijn. Ik zou je graag helpen met de print, maar ik heb zelf ook een ernstig tijdsprobleem momenteel. :(
Gebruikersavatar
stanman23
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 12:04

Re: Elysium Subs

Bericht door stanman23 »

Heey die sub ken ik, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... n&start=25 hier is de 15", het grotere broertje ervan :goeie:
Bijlagen
14.JPG
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Vinculum »

En nr 2 is ook klaar!
Photo 19-05-12 09 44 35 (HDR).jpg
En zo ziet het er dan uit:
Photo 20-05-12 10 25 28 (HDR).jpg
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Elysium Subs

Bericht door EppeRRR »

Prachtig :D Maar hoe klinkt het?
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Elysium Subs

Bericht door Vinculum »

EppeRRR schreef:
Prachtig :D Maar hoe klinkt het?
Ik zag net pas dat ik hier nooit meer op gereageerd heb. :oops:

Het klinkt super! De integratie met de Elysium's is erg goed. Als je niet beter zou weten dan zou je denken dat er geen subs zijn (zoals het hoort). Het laag is goed gedoseert, niet te hard en bonkerig niet te 'afwezig'. Bij mij thuis zullen die woofers nauwelijks bewegen maar op de ZBA dag kon ik ze wat meer op hun donder geven. Nou dat was erg indrukwekkend! Even Yello opgehad met lekker veel laag erin. Ik werd weggeblazen van het geluidsniveau en de subs gaven geen krimp. Indrukwekkend voor zo'n relatief klein kastje. Het klonk net zo gedetailleerd en strak als thuis alleen harder... Ik is blij!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”