En toen was er MUZIEK!
Gisteren de luidsprekers voor het eerst naar beneden gezeuld en aangesloten op de Logitech Touch. Vooralsnog heb ik een eerste filteropzet gemaakt met een theoretisch berekende LT van 20 hz bij Q=0.45 en een overnamefrequentie van 250 hz LR8.
Ok, eerst de positieve zaken:
- Aan dynamiek geen gebrek

Wie kent de track Samson & Delilah van Saint Saens in de uitvoering van Eiji Oue/Minnesota Orchestra /Dances From The Opera? Ik schoot gewoon in de lach, wat gaaf is dit zeg!!
- De Alpair 7.3 heeft veeeeel minder last van beaming dan de 10.2! de sweet spot is nu de hele bank in plaats van het midden. Ruimtelijkheid is ook erg mooi te noemen. De speakers verdwijnen echt met goede opnames.
Wat moet er nog verbeteren:
- Er is duidelijk nog een hoop werk aan de winkel op filtergebied. Ik heb nog niet gemeten maar soms klinkt het enigszins hard. Vrouwenstemmen zijn niet natuurlijk. Overigens lijkt de LT wel goed gekozen: Op bekende tracks klinkt het mooi in balans maar met een voor mij ongekende tekening en autoriteit.
- De interactie tussen de afstandsbedieningen en de diverse apparaten is apart te noemen

Mijn Philips tv gaat aan als ik de Hypexen aanzet met de kleine bijgeleverde AB. Als ik het volume aanpas op de Touch AB switcht de Hypex van kanaal, met als gevolg dat de muziek stopt

Iemand dezelfde ervaringen?