EL84PP HF10 Verbouwen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Kan het proberen Robert.
Maar die meneer wil hem ook graag hebben.
Hij wil de onderplaat klaarmaken en pootjes eronder.
Ik kan altijd aan hem vragen of zijn HF10 hier kan staan als jij komt.
Komt vast wel goed.
Dus je komt de 20e. Zal het in de agenda zetten.
Plus de koffie klaar uiteraard.
Heb nog 1 vraag. Hoe zwaar moet de zekering zijn die erin komt?
Ik heb beide HF10 aan gehad en vind de nieuwe toch mooier klinken.
Denk dat het aan de Hammonds ligt. Hele fijne UGT's.
Ooh ja nog even een plaatje van binnen zoals hij nu is.
Maar die meneer wil hem ook graag hebben.
Hij wil de onderplaat klaarmaken en pootjes eronder.
Ik kan altijd aan hem vragen of zijn HF10 hier kan staan als jij komt.
Komt vast wel goed.
Dus je komt de 20e. Zal het in de agenda zetten.
Plus de koffie klaar uiteraard.
Heb nog 1 vraag. Hoe zwaar moet de zekering zijn die erin komt?
Ik heb beide HF10 aan gehad en vind de nieuwe toch mooier klinken.
Denk dat het aan de Hammonds ligt. Hele fijne UGT's.
Ooh ja nog even een plaatje van binnen zoals hij nu is.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik denk dat je derde versie er nog beter uit komt te zien! Wat het binnenwerk betreft, ziet er opgeruimd en goed benaderbaar (lees: repareerbaar en modificeerbaar) uit.
groet,
Aat
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Keurig Theo, het is fraai geworden, kan de meubelmaker tevreden over zijn. Misschien ruber tules gebruiken de volgende keer, daar waar de (hoog)spanning door de bovenplaat komt? Had ik moeten weten, had je er zo een paar van kunnen krijgen 
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Dankjewel Aad.
Had gekund Barry. De gaten zijn zo groot dat de draden daar los liggen.
Heb ze met stukjes krimpkous dicht gemaakt.
Vriend meubelmaker bied aan om houten frames te maken voor jullie.
Als je afmetingen doorgeeft krijg je van hem een prijsopgave.
Hij kan alle afmetingen en vormen maken naar wens.
Robert als je komt staat de versterker hier. Goed geregeld dacht ik zo.
Als je een specifiek nummer wil horen zet even op een stickje. Kan ik zo afspelen.
Had gekund Barry. De gaten zijn zo groot dat de draden daar los liggen.
Heb ze met stukjes krimpkous dicht gemaakt.
Vriend meubelmaker bied aan om houten frames te maken voor jullie.
Als je afmetingen doorgeeft krijg je van hem een prijsopgave.
Hij kan alle afmetingen en vormen maken naar wens.
Robert als je komt staat de versterker hier. Goed geregeld dacht ik zo.
Als je een specifiek nummer wil horen zet even op een stickje. Kan ik zo afspelen.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Hoera,dat met die brom viel dit keer mee.Al die draden voor de feestverlichting overal doorheen,moet natuurlijk geaard zijn.
Had ik nog zo gewaarschuwd voor de gloei en dan doe je het weer met de 5V
.
Zeg Aat,weet niet of je dit had moeten schrijven,
.
Anne
Had ik nog zo gewaarschuwd voor de gloei en dan doe je het weer met de 5V
Zeg Aat,weet niet of je dit had moeten schrijven,
Voor je 't weet ligt ie weer uit elkaar(lees: repareerbaar en modificeerbaar)
Anne
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Goed geregeld Theo!
Wat betreft die prijzen voor zo'n plint: wat zou deze plint kosten als hij hem voor iemand van het forum maakt?
Wat betreft die prijzen voor zo'n plint: wat zou deze plint kosten als hij hem voor iemand van het forum maakt?
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Dat ligt helemaal aan de afmetingen en vormen die er op moeten komen.
En hoeveel freeswerk erin zit. En wat voor houtsoort en welke kleur of was.
Hij wil dan ook graag een tekening hebben van het te bouwen frame.
Die tekening mag via mij PB. Dan zorg ik wel dat hij het krijgt.
En aan de hand daarvan wordt een prijsopgave gedaan.
En hoeveel freeswerk erin zit. En wat voor houtsoort en welke kleur of was.
Hij wil dan ook graag een tekening hebben van het te bouwen frame.
Die tekening mag via mij PB. Dan zorg ik wel dat hij het krijgt.
En aan de hand daarvan wordt een prijsopgave gedaan.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Anne toch.Ah!buis schreef:Voor je 't weet ligt ie weer uit elkaar.
Zo'n sloper ben ik nou ook weer niet.
Deze HF10 gaat jammer genoeg weg.
Wou hem wel ruilen voor die van mij maar dat wou hij niet.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
maak je er toch nog eenTheoK schreef:Anne toch.Ah!buis schreef:Voor je 't weet ligt ie weer uit elkaar.
![]()
Zo'n sloper ben ik nou ook weer niet.
Deze HF10 gaat jammer genoeg weg.
Wou hem wel ruilen voor die van mij maar dat wou hij niet.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Vanavond afscheid genomen van de nieuwe HF10.
We hebben er even een palmke op gedronken met een lekker stuk muziek erbij.
Uiteraard met de HF10 en een setje BNS speakers.
Meneer meubelmaker was er zeer tevreden over.
Het was weer een leuk project.
We hebben er even een palmke op gedronken met een lekker stuk muziek erbij.
Uiteraard met de HF10 en een setje BNS speakers.
Meneer meubelmaker was er zeer tevreden over.
Het was weer een leuk project.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ach ja, het is altijd moeilijk als je afscheid moet nemen van een van je schepsels
, maar nu op naar de volgende opdracht?
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
IK heb nog de jukebox-amp.
En hoop dan verder te kunnen gaan met mijn lijn versterker Aad.
En hoop dan verder te kunnen gaan met mijn lijn versterker Aad.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik heb de versterker voor het vertrek naar de meubelmaker nog even live mogen bewonderen.
Echt een heel mooi product geworden, zowel in mechanische uitvoering, als qua klank.
Hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens wat hobbytijd vrijmaken.
Echt een heel mooi product geworden, zowel in mechanische uitvoering, als qua klank.
Hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens wat hobbytijd vrijmaken.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Hallo allemaal.
Ik heb een probleempje met de nieuwe HF10.
Na een paar weken spelen kwam er uit een EZ81 een steekvlam en poef kapot.
Heb alles nagelopen en kan er niks bijzonders aan vinden.
Ik heb aan de EZ81 een 47uF elco 450 volt aan hangen.
Vandaar naar de smoorspoel en daarna een weerstand en weer een elco.
Dan weer een weerstand en weer een elco.
Dit lijkt me toch wel goed. Ik snap niet wat er gebeurd is.
Wie weet raad?
Ik heb een probleempje met de nieuwe HF10.
Na een paar weken spelen kwam er uit een EZ81 een steekvlam en poef kapot.
Heb alles nagelopen en kan er niks bijzonders aan vinden.
Ik heb aan de EZ81 een 47uF elco 450 volt aan hangen.
Vandaar naar de smoorspoel en daarna een weerstand en weer een elco.
Dan weer een weerstand en weer een elco.
Dit lijkt me toch wel goed. Ik snap niet wat er gebeurd is.
Wie weet raad?
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Er komt 595 volt in.
En er gaat 365 volt uit belast.
Dit alles op de voet gemeten.
En er gaat 365 volt uit belast.
Dit alles op de voet gemeten.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Heb je toevallig ook gekekenen of de afstand tussen de pinnen op je voet niet te dicht bij elkaar zit dat dit mogenlijk heeft lopen vonken.
Anders kan het ook aan een slechte buis hebben gelegen.
Wat is de spanning van je trafo onbelast?
Anders kan het ook aan een slechte buis hebben gelegen.
Wat is de spanning van je trafo onbelast?
Laatst gewijzigd door nl3prc op vr 13 apr 2012, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Vreemd. Zo maar een suggestie, gloei is netjes 6.3V, niet in elkaar gedondert? Doordat de trafo de 1A niet goed kan leveren, zeg maar wat. Heb je versterker al bekeken, soldeerverbinding die los is gaan zitten?
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Onbelast met de buizen eruit staat er 600 volt op de voet van de EZ81.
Gloei onbelast staat op 6.49 volt.
Heb alle verbindingen gecheckt en alles zit goed vast.
De foto bovenin deze pagina zo ziet heter uit.
IK sta echt voor een raadsel.
Gloei onbelast staat op 6.49 volt.
Heb alle verbindingen gecheckt en alles zit goed vast.
De foto bovenin deze pagina zo ziet heter uit.
IK sta echt voor een raadsel.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Zit te denken, een ding nog, staat er iets raar veel stroom te trekken aan de kant die eruit gefikt is? Nee kan ook niet, anders zou de spanning achter de weerstand in de voeding ook niet kloppen.
Is die spanning links en rechts tegelijk? Is er zowiezo wat anders tussen links en rechts?
Dan blijft haast alleen over wat den Helder zegt, dat je een rotte buis hebt getroffen. Kan me voorstellen dat dat geen bevredigend antwoord is.....
Is die spanning links en rechts tegelijk? Is er zowiezo wat anders tussen links en rechts?
Dan blijft haast alleen over wat den Helder zegt, dat je een rotte buis hebt getroffen. Kan me voorstellen dat dat geen bevredigend antwoord is.....
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ik zie het niet echt duidelijk maar wat meet je als je meet tussen massa en pin 4 ez81 ohmse meting bedoel ik
Ik zie daar een draad op zitten die van je smoorspoel komt maar nou lijk het net of er ook een draad naar massa gaat van diezelfde trafo
Edit
Nog eens goed gekeken weet je zeker dat op die buisvoet pin 3 en 4 niet te dicht bij elkaar komen
Ik zie daar een draad op zitten die van je smoorspoel komt maar nou lijk het net of er ook een draad naar massa gaat van diezelfde trafo
Edit
Nog eens goed gekeken weet je zeker dat op die buisvoet pin 3 en 4 niet te dicht bij elkaar komen
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Pen 4 van de EZ81 ligt aan de massa.
Daar zit de zwarte draad op. De meter geeft tussen de massa en pen 4 0,09 Ohm.
Verder ligt alles goed uit elkaar. Vanaf pen 4 gaat het naar de smoorspoel.
En vanaf daar naar de elco's in het midden.
Ik zal eerst een paar nieuwe buizen bestellen.
Daar zit de zwarte draad op. De meter geeft tussen de massa en pen 4 0,09 Ohm.
Verder ligt alles goed uit elkaar. Vanaf pen 4 gaat het naar de smoorspoel.
En vanaf daar naar de elco's in het midden.
Ik zal eerst een paar nieuwe buizen bestellen.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
ben je niet mis?
moet pen drie niet naar de eerste elco en de smoorspoel?
mvg
audioot
moet pen drie niet naar de eerste elco en de smoorspoel?
mvg
audioot
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
audioot schreef:ben je niet mis?
moet pen drie niet naar de eerste elco en de smoorspoel?
mvg
audioot
op pen 3 zit de eerste elco en een draad van de smoorspoel
Het vreemde is hij heeft nu een maand gespeeld en gaat nu kapot.
Ik heb om te testen er even 2 diodes ingezet.
Gelukkig is de rest nog in orde.
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Goed kijken dat de afstand tussen pin 3 en 4 zo groot als mogenlijk is op pin 3 staat immers hoogspanning en pin 4 is aan massa gezet.
Ik vindt namelijk dat die draad naar je spoel erg dicht over die pin4 heengaat
Controleer ook even je buisvoeten of daar niks verbrand is te zien.
kijk ook even goed of je het wel goed hebt aangesloten want ik begrijp dat alle twee de ez81 zijn opgeblazen
Ik vindt namelijk dat die draad naar je spoel erg dicht over die pin4 heengaat
Controleer ook even je buisvoeten of daar niks verbrand is te zien.
kijk ook even goed of je het wel goed hebt aangesloten want ik begrijp dat alle twee de ez81 zijn opgeblazen
