Project 2: Needle Deluxe Bamboo
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 2: Needle Deluxe Bamboo
Vanochtend ook het filter gesoldeerd, ik moest weer even wat handigheid krijgen.
Heeft iemand een idee waar ik klemmetjes kan bestellen die je tussen de kabel en de luidspreker of terminal zet?
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Deze?

Die kun je bestellen bij o.a. Conrad.nl en heten steekhulzen.

Die kun je bestellen bij o.a. Conrad.nl en heten steekhulzen.
Je kan het ook gewoon solderen, dat is uiteindelijke een betere verbinding.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Mee eens, maar voor het testen is zo'n steekhuls wel makkelijk
Daar heb je een sterk punt! Volgens mij zijn ze ook wel in vergulde uitvoering te krijgen, wellicht dat die net iets beter zijn...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Vandaag weer even aan de slag geweest en 1 kast bijna helemaal gelijmd. alleen de onderplaat moet er nog op, maar die wordt geschroefd.
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Aan de bovenkant een beetje, dus dat wordt plamuren, of wat lijm met schuurpoeder erin.
De zijkanten passen perfect.
Bij mijn vorige project had ik de boel gewoon op elkaar geschroefd, dat wat echt veel plamuur en schuurwerk.
Hopelijk is dat nu wat minder.
Groet,
Arnold
De zijkanten passen perfect.
Bij mijn vorige project had ik de boel gewoon op elkaar geschroefd, dat wat echt veel plamuur en schuurwerk.
Hopelijk is dat nu wat minder.
Groet,
Arnold
Lang geen update gegeven, druk met andere dingen, maar ze zijn nu af, vorige week geplamuurd en geschuurd, afgelopen weekend geschilderd en vandaag in elkaar gesoldeerd en geschroefd.
Ze klinken al goed, want ik had de speakertjes al een paar weken ingespeeld.
Ze klinken redelijk gelijkwaardig aan mijn vorige project, misschien is de bas wat minder, maar ik durf de boel nog niet op hoog volume te beluisteren, eerst nog even verder inspelen
Ze klinken al goed, want ik had de speakertjes al een paar weken ingespeeld.
Ze klinken redelijk gelijkwaardig aan mijn vorige project, misschien is de bas wat minder, maar ik durf de boel nog niet op hoog volume te beluisteren, eerst nog even verder inspelen
Morgen gaan ze naar boven, naar de slaapkamer, die ook gaat dienen als mijn muziekkamer.
Na Koninginnedag heb ik een Dual CS 714q bij de vuilnis gevonden die nog perfect werkt en klinkt (met een nieuw naaldje van Ebay).
Morgenavond dus genieten van mijn oude LP's
Na Koninginnedag heb ik een Dual CS 714q bij de vuilnis gevonden die nog perfect werkt en klinkt (met een nieuw naaldje van Ebay).
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Dat is het leukste he! Luisteravondje op de nieuwe apparatuur met vrienden! 
- reddoortranscendence
Dat is een mooie Dual die je hebt gered! Fijne spelers!
Ik heb zo een Pallaird uit 1943 van de stort gered, zo kom je af en toe mooie dingen tegen
Ik heb zo een Pallaird uit 1943 van de stort gered, zo kom je af en toe mooie dingen tegen
Hier nog twee fotootjes.
Gisteravond nog even goed vergeleken met de Mark Start.
Bij films merk je wel het verschil in het laag, daar gaat de Mark Start wat dieper door, dat is ook een tweeweg systeem natuurlijk.
Maar ze moeten nog even inspelen, dus de bas kan nog wat losser komen.
Met muziek klinken ze erg strak, bij film en tv is de definitie erg goed, stemmen zijn heel goed te horen
Gisteravond nog even goed vergeleken met de Mark Start.
Bij films merk je wel het verschil in het laag, daar gaat de Mark Start wat dieper door, dat is ook een tweeweg systeem natuurlijk.
Maar ze moeten nog even inspelen, dus de bas kan nog wat losser komen.
Met muziek klinken ze erg strak, bij film en tv is de definitie erg goed, stemmen zijn heel goed te horen
Vanavond gaan ze naar boven, deur open en op mijn dakterras genieten van de muziek! 
Ze zien er leuk uit. Welke verf heb je gebruikt voor dit nieuwe setje?
Gamma Huismerk hoogglans, kost geen drol, 16 euro per pot of zo.
Kleur bloesem, ik vond puur wit net iets te hard.
Maar het rolt lekker en vloeit goed uit. De duurdere verf droogt sneller.
Kleur bloesem, ik vond puur wit net iets te hard.
Maar het rolt lekker en vloeit goed uit. De duurdere verf droogt sneller.
- pascal wassen
leuk draaitafeltje, heb toevallig dezelfde hier staan. ik kocht hem bij kringloop voor 5 euri (ben daar vaste klant zon beetje, elke week ff naar binnen)ArnoldS schreef:Morgen gaan ze naar boven, naar de slaapkamer, die ook gaat dienen als mijn muziekkamer.