Kijk in de handleiding van Leon welke waarden je moet nemen. En test de spanning van de shunt modules voordat je ze op de dac aansluit! Als je het verkeerde voltage op de dac zet blaas je hem wel op.
Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zou ik maar doen.
Kijk in de handleiding van Leon welke waarden je moet nemen. En test de spanning van de shunt modules voordat je ze op de dac aansluit! Als je het verkeerde voltage op de dac zet blaas je hem wel op.
Kijk in de handleiding van Leon welke waarden je moet nemen. En test de spanning van de shunt modules voordat je ze op de dac aansluit! Als je het verkeerde voltage op de dac zet blaas je hem wel op.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja, dat zijn de Placids die jij bedoelt niet?
Die heb ik vanmorgen wederom afgesteld op de juiste waarden dus dat moet goed zijn...
Ik ga maar eens wat solderen....
Die heb ik vanmorgen wederom afgesteld op de juiste waarden dus dat moet goed zijn...
Ik ga maar eens wat solderen....
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik moet de Trident op de DAC aansluiten om spanning te krijgen...
Als de Placid goed staat afgesteld, zal de Trident de juiste spanning krijgen.
Hoe kan ik hem isoleren van de DAC om dat te testen?...
Als de Placid goed staat afgesteld, zal de Trident de juiste spanning krijgen.
Hoe kan ik hem isoleren van de DAC om dat te testen?...
To install the Trident set, make sure the voltage of the Trident you mount is correct, and the right resistor
is soldered on position R4 of the regulator. In the combo set, the bags are marked with the circuit, voltage
and packed with the correct resistor for their position.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Prik de Trident nog niet in de dac-print.jordo81 schreef:Hoe kan ik hem isoleren van de DAC om dat te testen?...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ok, de weerstanden zitten er op...
Ik heb ze doorgemeten voordat ik ze er op soldeerde maar ze waren ook nog gemerkt.
Dus de juiste weerstand zit op de juiste Trident en de juiste Trident op de juiste plek op de DAC.
Ik heb ze doorgemeten voordat ik ze er op soldeerde maar ze waren ook nog gemerkt.
Dus de juiste weerstand zit op de juiste Trident en de juiste Trident op de juiste plek op de DAC.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ok, de Tridents geven nu de juiste spanningen af. (heb ik even geluk dat ze juist weerstand nodig hebben om spanning af te geven).
De Mute LED is aan.
Ik heb de Toslink direct op de DAC aangesloten met de DIP SW settings op D1.
Nog geen Lock. Ook niet met de DPLL op Max..
De Mute LED is aan.
Ik heb de Toslink direct op de DAC aangesloten met de DIP SW settings op D1.
Nog geen Lock. Ook niet met de DPLL op Max..
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb lekker een muziekje, Ik heb lekker een muziekje

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Nou, nadat ik de weerstanden gemonteerd heb, heb ik de spanningen opnieuw ingesteld want de Tridents begonnen opeens stroom te trekken.
Toen de Toslink direct aan de DAC gehangen, geen resultaat.
Toen toch maar besloten om de Sidecar en de Mux terug te plaatsen en in gebruik te nemen.
Nog niets..
Toen de DIP SW Settings maar weer terug naar standaard (allemaal OFF behalve 3 3n 8 van SW 2.
En toen had ik opeens een lock!!
Toen de Toslink direct aan de DAC gehangen, geen resultaat.
Toen toch maar besloten om de Sidecar en de Mux terug te plaatsen en in gebruik te nemen.
Nog niets..
Toen de DIP SW Settings maar weer terug naar standaard (allemaal OFF behalve 3 3n 8 van SW 2.
En toen had ik opeens een lock!!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Pfffff ja maar ik vond het wel spannend hoor haha!
Vanavond maar even de Hypex er aan hangen want de volume control doet het ook.
Hij kan alleen niet helemaal uit maar het is zacht genoeg
Wie wil er een Lyngdorf kopen?
Vanavond maar even de Hypex er aan hangen want de volume control doet het ook.
Hij kan alleen niet helemaal uit maar het is zacht genoeg
Wie wil er een Lyngdorf kopen?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Helemaal mee eens, alleen ik denk dat Jordo even de DAC eerst netjes wil maken voor hij foto's gaat posten.ds23man schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Leon schreef:Helemaal mee eens, alleen ik denk dat Jordo even de DAC eerst netjes wil maken voor hij foto's gaat posten.ds23man schreef:
Hoezo, komt de koningin hier langs dan?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in, wat voor een paar speakers hier aan komen te hangen, na zo een Dac en Ncore, mag er toch wel een setje serieuze speakers achteraan komen.
Anders heb je alles voor Jan met de korte achternaam gedaan.
De foto's van de gehele set.
Anders heb je alles voor Jan met de korte achternaam gedaan.
De foto's van de gehele set.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hahaha jullie willen naakte audio bareback foto's zien?! Geen probleem hoor
De Speakers zijn Usher CP-6311 in het wit.
http://www.usheraudio.com/Loudspeaker_CP-6311.html
Leon heeft ze gehoord dus die mag eerlijk zeggen wat hij er van vindt. Ik geloof niet dat ze tegen vielen
Voor de hele set moeten we nog even wachten op plaatjes
Ik heb af en toe wat verstoring (ruis/gekraak) te horen in de linker speaker. Dat deed hij gister ook al toen de hele DAC nog niet eens meewerkte. Maakte niet uit of de bron uit stond of de volume zacht.
Ik heb nog veel dingen niet helemaal vast zitten dus ik ga me daar nu even niet druk over maken
De Speakers zijn Usher CP-6311 in het wit.
http://www.usheraudio.com/Loudspeaker_CP-6311.html
Leon heeft ze gehoord dus die mag eerlijk zeggen wat hij er van vindt. Ik geloof niet dat ze tegen vielen
Voor de hele set moeten we nog even wachten op plaatjes
Ik heb af en toe wat verstoring (ruis/gekraak) te horen in de linker speaker. Dat deed hij gister ook al toen de hele DAC nog niet eens meewerkte. Maakte niet uit of de bron uit stond of de volume zacht.
Ik heb nog veel dingen niet helemaal vast zitten dus ik ga me daar nu even niet druk over maken
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ok, momenteel ben ik me wél druk aan het maken over die storing.
Het doet zich voor in het linker kanaal. Het lijkt een beetje op storing net als bij je radio.
Het komt en het gaat maar soms houdt het best lang aan.
En het gekke is is dat het alleen in het linker kanaal voordoet.
De volume control lijkt geen invloed te hebben op de intensiteit waarmee het uit de speaker komt.
Eerder had ik het ook al zonder bron erop aangesloten.
Ik hoor nog wel meer soortgelijke storinkjes over beide kanalen. Vooral als de volume pot laag staat.
Ik heb de spanning van de linker DAC afgekoppeld en daarmee hoorde ik geen storing. Het zit dus niet in de IVY versterkermodule. (ook niet in de Hypex want met de Lyngdorf had ik het ook)
Ook tussen nummers in met de PC of CD speler hoor je een soort van tuning sound.
Nu ik dit schrijf doet het zich opeens weer voor...
Zou de DAC dan toch beschadigd zijn?...
Het doet zich voor in het linker kanaal. Het lijkt een beetje op storing net als bij je radio.
Het komt en het gaat maar soms houdt het best lang aan.
En het gekke is is dat het alleen in het linker kanaal voordoet.
De volume control lijkt geen invloed te hebben op de intensiteit waarmee het uit de speaker komt.
Eerder had ik het ook al zonder bron erop aangesloten.
Ik hoor nog wel meer soortgelijke storinkjes over beide kanalen. Vooral als de volume pot laag staat.
Ik heb de spanning van de linker DAC afgekoppeld en daarmee hoorde ik geen storing. Het zit dus niet in de IVY versterkermodule. (ook niet in de Hypex want met de Lyngdorf had ik het ook)
Ook tussen nummers in met de PC of CD speler hoor je een soort van tuning sound.
Nu ik dit schrijf doet het zich opeens weer voor...
Zou de DAC dan toch beschadigd zijn?...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Als je de positie van de DAC in je systeem wisselt en het probleem verhuist mee weet je dat zeker. Dus de DAC's loshalen en van positie wisselen en weer aansluiten.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik ga even onderzoeken of dat zomaar kan.
Ik heb de linker en de rechter DAC anders geprepareerd omdat 1 de master is en de ander de slave...
Nee dat gaat niet zomaar, er zitten wat jumpers op gesoldeerd...
Maar ik kan natuurlijk wel degene die nu op rechts zit de master laten. Dan verwissel je alleen van IVY... OK
Ik heb de linker en de rechter DAC anders geprepareerd omdat 1 de master is en de ander de slave...
Nee dat gaat niet zomaar, er zitten wat jumpers op gesoldeerd...
Maar ik kan natuurlijk wel degene die nu op rechts zit de master laten. Dan verwissel je alleen van IVY... OK
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
So far so good.
Meestal begint ie met storen zodra hij een tijdje aan staat en hij is nu eventjes uitgeweest...
Meestal begint ie met storen zodra hij een tijdje aan staat en hij is nu eventjes uitgeweest...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Nope, linker kanaal begint weer...
Nu maar even de IVY pre-amp modules geswapped...
Anders kan ik nog mijn eigen interlinks swappen...
Nu maar even de IVY pre-amp modules geswapped...
Anders kan ik nog mijn eigen interlinks swappen...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Nee ook niet. Het linker kanaal doet het weer.
Ook het swappen van de interlinks heeft geen succes...
Zou het een grounding iets kunnen zijn?...
Ook het swappen van de interlinks heeft geen succes...
Zou het een grounding iets kunnen zijn?...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Je zou ook nog de luidsprekers kunnen omdraaien.
Je weet maar nooit, ik had gisteren ook zo een gevalletje, je zoekt je rot, en het blijkt een verbinding van de settopbox naar de TV te zijn die het probleem op mijn versterker (rechterkanaal)veroorzaakte.
Je weet maar nooit, ik had gisteren ook zo een gevalletje, je zoekt je rot, en het blijkt een verbinding van de settopbox naar de TV te zijn die het probleem op mijn versterker (rechterkanaal)veroorzaakte.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hmm zou ook nog kunnen... Maar dan moet ik even wachten tot we met z'n 2en zijn
Ik heb nu de storing te pakken en hij gaat niet meer weg lijkt het maar het kan zo weer afgelopen zijn.
Ik heb alles geswapped en het zit em niet in de DAC of de Pre Amp (gelukkig).
Ook het wisselen van de interlinks helpt niet.
Zodra ik die loskoppel aan de DAC kant is het weg.
Zodra ik ze loskoppel aan de Hypex kant is het ook weg...
rara wat is het?...
Als ik bij de Linker IVY de spanning eraf haal, wordt het een heel stuk minder maar het is nog wel te horen.
Als ik de interlink loskoppel is hte weg.
De rechter speaker heeft ook een brommetje er in maar die gaat uit zodra de computer uit staat.
Ik denk dat er toch wat ground noise loopt...
Ik heb nu de storing te pakken en hij gaat niet meer weg lijkt het maar het kan zo weer afgelopen zijn.
Ik heb alles geswapped en het zit em niet in de DAC of de Pre Amp (gelukkig).
Ook het wisselen van de interlinks helpt niet.
Zodra ik die loskoppel aan de DAC kant is het weg.
Zodra ik ze loskoppel aan de Hypex kant is het ook weg...
rara wat is het?...
Als ik bij de Linker IVY de spanning eraf haal, wordt het een heel stuk minder maar het is nog wel te horen.
Als ik de interlink loskoppel is hte weg.
De rechter speaker heeft ook een brommetje er in maar die gaat uit zodra de computer uit staat.
Ik denk dat er toch wat ground noise loopt...
