Een zelfbouw CD speler. (Alweer op de schop....)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Vandaag eens lekker de controller print aan het verbouwen geweest.
De display connector zit namelijk voor mijn doel aan de verkeerde kant.
dus weer lekker een uurtje prutsen om dat om te bouwen.
nu kan de controller op de bodem komen met de proccesor ondersteboven een paar millimeter boven de bodemplaat.
Weet iemand ook mischien waar J4, die 8 pins connector voor dient?
De display connector zit namelijk voor mijn doel aan de verkeerde kant.
dus weer lekker een uurtje prutsen om dat om te bouwen.
nu kan de controller op de bodem komen met de proccesor ondersteboven een paar millimeter boven de bodemplaat.
Weet iemand ook mischien waar J4, die 8 pins connector voor dient?
J4 is de programmeerheader denk ik. Hier zul je waarschijnlijk een ISP (In Circuit Programmer) kunnen insteken. Zo hoef je de microcontroller niet van de print te halen om hem te programmeren.
Mooie ombouw, maar hou je er rekening mee dat je ruimte moet reserveren voor je IDE-connector?
Groeten,
Mischa
Mooie ombouw, maar hou je er rekening mee dat je ruimte moet reserveren voor je IDE-connector?
Groeten,
Mischa
Even een waarschuwwing voor wie van plan is de controller ergens aan vast te monteren. zoals je ziet zitten de gaatjes zeer dicht bij de komponenten. Met M3 boutjes is het haast niet te doen. wat ik heb gedaan is de gaatjes in de print een beetje uitvijlen richting de hoeken. en dan gaat het nog maar net. ook opletten dat je geen kortsluiting maakt.
Inmiddels heb ik voor het display een stukje draadeind M2 opgezocht. de daarbij behorende moertjes zijn een stuk kleiner.
Inmiddels heb ik voor het display een stukje draadeind M2 opgezocht. de daarbij behorende moertjes zijn een stuk kleiner.
Strak plan, ik moet nog een converter maken om van 2x7 (Samsung display) naar 1x14 (controller) te gaan. Morgen maar eens een beetje vaan violen denk ik.ray5150 schreef:De verlengkabel voor het display.
Men neme een oude PC, we slopen daar wat stekkertjes en draadpennen uit en solderen het geheel aan een stukje gaatjes print.
Groeten,
Mischa
En als de drive nou kapot gaat? dat is een stuk moeilijker om te verwisselen, moet je weer een soldeerbout gaan aanzetten. stekkertje zit trouwens muurvast in de socket.mischa72 schreef:Was het niet gemakkelijker deze meteen in de drive te solderen?
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 09 jan 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een flink gat uitgeslepen in het stalen frame achter de frontplaat zodat de CD Rom speler en goed doorheen past.
En gelijk een paar aanpassingen aan het kunstof aan de binnenkant van de frontplaat.
De voorkant van de CD rom speler zal nu enkele centimeters binnen de frontplaat vallen.
Dit zal opgelost worden met 2 afstandsbussen en een frontplaat van messing.
En gelijk een paar aanpassingen aan het kunstof aan de binnenkant van de frontplaat.
De voorkant van de CD rom speler zal nu enkele centimeters binnen de frontplaat vallen.
Dit zal opgelost worden met 2 afstandsbussen en een frontplaat van messing.
De gloeistroomtrafo is er weer uit gehaald. hij bleek tegen de IEC ingang aan te komen. moet nu een ander plekje zoeken. Ik heb wel de gloeistroom regelaar gebouwd. er komt een LM317 apart achter op de achterwand aan de buitenzijde met een koelelement te zitten. scheelt weer ruimte in de kast.
De gloeistroom regeling is ook voorzien van een inschakelvertaging die de spanning langzaam laat opkomen tot 6,3 Volt. zoiets ben ik ook van plan voor de HSP voeding maar dat moet ik nog uitzoeken.
De gloeistroom regeling is ook voorzien van een inschakelvertaging die de spanning langzaam laat opkomen tot 6,3 Volt. zoiets ben ik ook van plan voor de HSP voeding maar dat moet ik nog uitzoeken.
Dan weer een stuk mechanisch werk wat mij heel wat denkwerk heeft bezorgd maar uiteindelijk vrij simpel bleek. (zoals zoveel dingen....)
het gaat om de ophanging van de CD romspeler. het is een konstruktie met een aluminium L profiel en wat M4 boutjes en moertjes geworden.
het werkt uitstekend en is goed verstelbaar. de foto's spreken voor zichzelf.
het gaat om de ophanging van de CD romspeler. het is een konstruktie met een aluminium L profiel en wat M4 boutjes en moertjes geworden.
het werkt uitstekend en is goed verstelbaar. de foto's spreken voor zichzelf.
De gloeeistroom regeling is aangepast. ik heb er een schakelaar op geplaatst een een paar extra weerstanden zodat ik kan omschakelen van 6,3 VDC naar 12,6VDC.
Inmiddels het hele zaakje gemonteerd, de 317 is er een in een TO3 behuizing die op een koelplaat buiten aan de achterwand is komen te zitten. scheelt weer ruimte van binnen.
Inmiddels het hele zaakje gemonteerd, de 317 is er een in een TO3 behuizing die op een koelplaat buiten aan de achterwand is komen te zitten. scheelt weer ruimte van binnen.
De volgende stap is het plaatsen van de display achter de frontplaat.
Veel mechanisch werk want er moest het een en ander worden weggeslepen om ruimte te maken om het display goed vast te krijgen.
Ik heb stukjes draadeind M2 gebruikt met bijpassende moertjes.
Veel passen en meten natuurlijk om het goed recht in het midden te krijgen want het originele display is bijna 2 keer zo breed.
Ik moet wel nog wat aan de konnektor veranderen want hij komt heel dicht bij de CD Rom speler.
Veel mechanisch werk want er moest het een en ander worden weggeslepen om ruimte te maken om het display goed vast te krijgen.
Ik heb stukjes draadeind M2 gebruikt met bijpassende moertjes.
Veel passen en meten natuurlijk om het goed recht in het midden te krijgen want het originele display is bijna 2 keer zo breed.
Ik moet wel nog wat aan de konnektor veranderen want hij komt heel dicht bij de CD Rom speler.
