Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik ben nu bezig met het maken van mijn eigenste echte interlinks :D

Zodra die klaar zijn kan ik de DAC gaan testen. Vanavond ga ik daar mee verder.

Ik ga hem nog even testen op de Lyngdorf want die heeft zelf ook nog een volume control.
Mocht er iets fout gaan met de volume van de DAC dan denk ik dat mijn conussen door de kamer zullen vliegen :lol:
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Klinkt als een verstandig besluit. De Lyngdorf is echter niet zo'n heel goede combo met de DAC, weet je nog?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi LEon,

ja volgens mij heb jij me dat ook geadviseerd O:)
Ik doet alleen maar even de volume er mee testen en dan snel de Hypex er aan hangen.

De TPA DAC met de Lyngdorf gaf inderdaad een clipped geluid.... Heul vreemd!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nou zojuist alles aangesloten en wat denk je?..... precies wat ik al dacht; Geen geluid.....

Allerlei kleine dingetjes geprobeerd maar mocht niet baten.

Ik heb mijn zelfgefabriceerde interlinks doorgemeten en dat moet goed zijn.
Misschien doe ik wel iets fout met de aansluitingen vanaf de modules naar de chassispluggen.

Ik meet wel milivolts op de XLR outputs... Iemand enig idee in welke orde van grootte dat moet liggen?...

Morgen laat ik de Toslink even voor wat ie is en probeer ik het met de COAX aansluiting. Misschien dat dat lukt..
Het kunnen nu zoveel dingen zijn waarom hij het niet doet....... :?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Zojuist de COAX S/Pdif aangesloten maar ook dat maakt geen verschil...

Ff TPA contacten ...
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door SuperR »

Is je bron stereo PCM?
Als je een toslink kabel aansluit en de bron speelt, zie je dan een rood lichtje?
Werkt de DAC ook niet als je hem als 2 kanaals DAC gebruikt?
8 Channels
Can be combined to form between 1 and 8 output channels by installing jumpers under the board (included).
De DAC was al wel compleet toch? Daar heb je niks aan hoeven solderen?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door knuisje »

Branden de lock en mute ledjes?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

SuperR schreef:
Is je bron stereo PCM?
Als je een toslink kabel aansluit en de bron speelt, zie je dan een rood lichtje?
Werkt de DAC ook niet als je hem als 2 kanaals DAC gebruikt?
8 Channels
Can be combined to form between 1 and 8 output channels by installing jumpers under the board (included).
De DAC was al wel compleet toch? Daar heb je niks aan hoeven solderen?
De Toslink zelf die doet het. Het rode lichtje is te zien en ik heb hem ook nog even extra getest op mijn oude set.
Om de DAc als 2 kanaals te configureren moet ik de hele boel omgooien.. Ik heb wel al even geprobeerd om ze los te koppelen en misschien 1 kanaal aan de praat te krijgen.

Ik heb niet veel aan de DAC zelf hoeven te solderen. Alleen de Lock en Mute LEDjes en de connectoren.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

knuisje schreef:
Branden de lock en mute ledjes?
Nee die branden niet.
Ik heb al het e.e.a. geprobeerd met automatische bronselectie en de DPLL op z'h hoogst gezet met de DIP Switches.
Maar ik krijg geen lock..

Ik meet wel variabele minivolts op de COAX input....
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Is je bron stereo PCM?
Ik zal even in mijn computer kijken...
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb hem nu op 48K met 24Bit staan en de Lock LEd begint wat te doen!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nu had ik wat veranderd, ging het Lock lampje niet meer aan...
Terug naar de standaard instellingen, brandt het Mute lampje opeens...
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

jordo81 schreef:
Is je bron stereo PCM?
Ik zal even in mijn computer kijken...

ffd Show is geconfigureerd als PCM First..
verder staat alles op 2.0 met de laagste bitrates.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door knuisje »

Hang er eens een cd-speler aan in plaats van een PC.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Dat zat ik me ook net te bedenken op de fiets....
Ik denk alleen dat ik die van heeel ver weg moet halen/lenen...
Maar is zeker een goed idee.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb een CD speler van een oom van me geleend met optical out.

Ook hiermee krijg ik geen lock op het signaal....
Ik begin te denken dat er iets ernstig mis moet zijn.....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

In dit soort situaties: DON'T PANIC..... Ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat je dan de verkeerde dingen gaat doen. Heb je een scoop?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb nog geen paniek hoor O:) Ik ben alleen het geloof erin een beetje aan het kwijtraken [-o<
Maw, dat kan ook wel weer gefixed worden alleen kost dat dure onderdelen.

Ik heb op aanraden van Leon de Toslink en de S/Pdif direct aan de DAC gehangen zonder de Mux en de Sidecar... geen resultaat.

Nee ik heb geen scoop helaas (als ik al zou weten wat je daar allemaal mee kunt)
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Zat me net te bedenken dat SPDIF direct geen zin heeft. De toslink wel, want die is al TTL level.

Wordt nu een stapje voor stapje plan:
- controleer de voltages bij de uitvoer van de Placid HD modules. Zouden beide op 5.25V moeten staan.
- controleer de shunt bij de Placid HD modules. Zou 50-60mV (= 50-60mA) moeten zijn.
- controleer de voltages bij de INvoer van de Trident modules. Zouden alle 6 op 5.25V moeten staan.
- controleer de voltages bij de UITvoer van de Trident modules. Zouden 2x 1.2V en 4x 3.3V moeten leveren.
- controleer de in- en uitvoer voltages van de AVCC module. (5.25 in en 3.3V uit)
Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan, tot je alle simpele dingen hebt gecontroleerd.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Prima!

Dat heb ik even nodig. Daar ga ik morgen ochtend eerst eens mee aan de slag.

Thx!

Jordo
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Leon schreef:
Zat me net te bedenken dat SPDIF direct geen zin heeft. De toslink wel, want die is al TTL level.

Wordt nu een stapje voor stapje plan:
- controleer de voltages bij de uitvoer van de Placid HD modules. Zouden beide op 5.25V moeten staan.
- controleer de shunt bij de Placid HD modules. Zou 50-60mV (= 50-60mA) moeten zijn.
- controleer de voltages bij de INvoer van de Trident modules. Zouden alle 6 op 5.25V moeten staan.
- controleer de voltages bij de UITvoer van de Trident modules. Zouden 2x 1.2V en 4x 3.3V moeten leveren.
- controleer de in- en uitvoer voltages van de AVCC module. (5.25 in en 3.3V uit)
Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan, tot je alle simpele dingen hebt gecontroleerd.
Ok,

Door het loskoppelen van de Sidecar en de MUX heb ik de Placid HD's opnieuw afgesteld en staan nu op 5,25V en de Shunt Current staat tussen de 50-60mA.

Alle Tridents en beide AVCC modules krijgen die 5,25V binnen.
De beide AVCC modules geven 3,3V output op beide outputs.
De DVCC van de rechter DAC geeft 1,2V out.
De VDD geeft 0,01V out
De VDD_XO geeft ook 0,01V out

De Linker DAC

DVCC: 1,4V out
VDD: 0,01V out
VDD_XO: 0,01V out

Ik denk dat we het euvel boven water hebben hiermee.
De Tridents hebben het begeven....
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door knuisje »

jordo81 schreef:
Ik denk dat we het euvel boven water hebben hiermee.
De Tridents hebben het begeven....
Ik denk dat je bent vergeten weerstand R4 te monteren op die shunt modules. :-&
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Daar zit toch al zo'n flooitje?....dacht ik.... :(
Dan hoop ik dat ik de DAc niet opgeblazen heb...
Bijlagen
Trident.JPG
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door knuisje »

De through hole weerstand komt over dat vlooitje heen. Je ziet de twee gaten zitten aan weerszijde van de vlo, daarin past precies de weerstand. De dac blaas je niet op door hem geen spanning aan te bieden. :wink:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Yep, dat zie ik nu ook... Ik dacht dat dat QP1 en QP2 waren...

Ik heb hier nu ook 6 zakjes in mijn hand met weerstandjes voor de Tidents....

Zou het nog zin hebben het te proberen?...
Plaats reactie