vragen over versterker en hulp.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

Nou ben ik helemaal nieuw in deze wereld maar ik had nog 2 boxen van een home cinema set ( volgens mij ) en nog een woofer liggen. het is 2x 3way speaker system 14cm cone woofer ( ss-h2600) van het merk sony max wat is 70. en nog een losse sub van 200w. Nou heb ik nog geen kist ervoor maar het plan is om de 2sony kisten los te halen en er 1 van te maken en iets breder zodat de sub er ook bij past. En dan een accu erin en die sub van 200w, zodat ik mijn mp3 erop aan kan sluiten. wat heb ik hiervoor nodig? welke versterker? en is een 12volt (scooter accu) genoeg? of is een auto accu beter. nou had ik ongeveer dit model in gedachten maar ik weet niks van geluid en of dit model voor mooi geluid zorgt
mvg sander
( als u verder nog iets wilt weten vraag het graag :D )
Bijlagen
even een snelle tekening.
even een snelle tekening.
1 van deze ( 200wat )
1 van deze ( 200wat )
2 van deze sony ( max 70w )
2 van deze sony ( max 70w )
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

Lees dit eens op je gemak door:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1463038/0


mijn tip is om die ene woofer, aan te sluiten op 1 versterker waarbij deze de twee kanalen gebrugd(?) (Bridged) heeft.

De sony speakers zou ik laten voor wat het is.

eenvoudige versterkertjes zoals:
http://link.marktplaats.nl/544179448

heb je veel kwaliteit voor kijkshop prijsje!

12A accu kopen, en je bent klaar.

http://www.baco-army-goods.nl/accu-s-en ... 12amp.html
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

oke thnx jaa ik heb daar al rustig doorheen gelezen vond het net in een ander topic. maar zal die versterker dat trekken met 2x die sony boxen en 1 zo'n sub en hoe kan ik dn een ipod/ usb aansluiting daar op maken? gr sander
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

je moet geen 6 boxen mee gaan slepen, dat is zinloos.

die ene woofer (hoe groot is die?)

Dat is toch een complete speaker? (bas-mid-hoog)

is meer dan genoeg voor een draagbare radio.

met 2x20W versterkertje in brug (zoals die sony) gaat dat meer dan hard zat.
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

nou ik heb 2 keer die sony ( van de foto die rechthoekige doos ) en 1 losse van de foto. dus jij zegt gewoon die 1 losse box zo'n 17cm doorsnee 200w koppelen met die versterker en dan 1 sony (doos) ook koppelen aan de versterker? gr sander
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

nee, 1 speaker. (pioneer 200W)

1 versterker met twee uitgangen, die BRUG je tot 1 uitgang.
dat kan met meeste autoversterkers.

Dan heb je een 50watt voor je speaker.
Vind ie meer dan prima!

1 versterker, 1 speaker. (2 kanalen verdubbel je tot 1 sterk kanaal)

Klaar is kees :lol:

beste compromise tussen accutijd en volume.
(en hanteerbaarheid)
Deze pioneer speaker zal een liter of 10 wel prettig vinden, misschien iets groter.
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

ohh zo gehhe jaa dat kan ook. kan ik mijn accu rechtstreeks aansluiten op de versterker? en zal hij niet doorbranden ofzo?
verder heb ik geen vragen heel erg bedankt :D
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

ik wilde graag dit namaken dus 2x35( 75w max ) en 1 sub ( 200w max ). wat voor een versterker heb ik hiervoor nodig om een mooi maar tog luid geluid te krijgen? gr sander.
zal dit lukken?
http://www.elektronicatekoop.nl/marquan ... versterker
of deze
http://www.karaoke-jo.nl/contents/nl/p2194.html
of raden jullie mij wat anders aan?
mvg sander
Bijlagen
schema
schema
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

2 versterkers, en 5 speakers....
Dan heb je aan 12A niet genoeg. moet je een echte auto accu kopen.
Loodzwaar.... (letterlijk)

Wil je harder, dan neem PA speakers, zoals deze:

http://www.djgear.nl/dap-mb-8-luidspreker.html

met twee van deze, en goedkope tweeter, kun je een stuk luider.

http://www.djgear.nl/pa-apparatuur/luid ... eeter.html

maar, kijk niet raar op als je na 2-3 uurtjes de accu leeg is.
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

nou heb ik me wat meer er in verdiep en ga ik denk ik voor de TA2020 2*25w nou wil ik die pioneer en die 1 sony boxen er op aan sluiten. nou weet ik dat die pioneer 4ohms is en die sony zijn 6ohm zou dit dan mooi klinken? als ik alles in 1 kist bouw. en is de versterker daar wel geschikt voor of raden jullie mij een ander aan? mvg sander
de 2 plaatjes wil ik koppelen aan die TA2020 2*25 of 2*15? kan dit.
Bijlagen
sony box
sony box
200w merk?
200w merk?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

lekker in 1 kist bouwen, heb je bas genoeg!

Dat het niet lekker werkt is reeds 5x geschreven :-$

als je toch VEEL speakers wilt, dan vergeet die losse 200 watt speaker.

de ta2020 kun je (denk ik) wel met 6 ohm belasten.
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

oke nou snap ik het haha ( traag van begrip :D )
maar is het beter om die sony's bij elkaar te gooien?
of gewoon die 200w aansluiten op die 2*25w en dan bridge?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

de TA2020 kun je niet bruggen.
met die versterker moet je dus gewoon twee kanalen gebruiken voor 2/4/6 speakers

wil je bruggen en bijvoorbeeld een 100 watt krijgen, dan moet je een eenvoudige autoversterker kopen
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

laatste vraag ghehe. waar komt het beste geluid uit.
2keer sony boxen max 75 op een versterker... TA2*25w?
of 200W woofer op een versterker .... Ta 2*25w?
welke versterker?
welke zal het mooiste klinken.
verder nog aanvullingen:D?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

lees gewoon eens terug wat hier is geschreven??

de TA versterkers kun je niet bruggen.

waarom wil je die gebruiken voor 1 woofer ???

knoop die sonys er aan, dat zal dan het beste klinken.

dan heb je met 7-12a accu wel voldoende.

Het is heel simpel.

optie A: TA versterkertje kopen, en twee kanalen gebruiken voor 2x een belasting van bv 6 ohm. (2x sony)
Optie B: autoversterker kopen, die bruggen, en aansluiten op 1 grote speaker. (of op 1x 6 ohm)

Die autospeaker kun je dan nog verkopen, en 1 goede 20cm PA speaker kopen
sander80
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:48

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door sander80 »

die ta versterker heb ik dan de 2*15w of de 2*25w nodig?
en die auto versterker kan ik dan die Marquant MCA-200 gebruiken?
dat was het bedankt voor alles :D
en sorry voor het ongemak:P
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door bartsegers »

ik ken de TA bordjes niet, dus welke je nodig hebt, weet ik niet.\

(mijn gevoel, de sterkste)

verder vergeet je de marquant versterkertjes, en koop je een goede 2e hands.
(sony, caliber, etc)

bv:
http://link.marktplaats.nl/544179448
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door 595ss »

Ik heb hier anders nog wel een caliber 435 voor je liggen, een 2,3,4,5 kanaals eindversterker

Rob
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: vragen over versterker en hulp.

Bericht door richard »

bartsegers schreef:
verder vergeet je de marquant versterkertjes, en koop je een goede 2e hands.
Die Marquant is vast niet te bruggen. De kwaliteit is vaak ook matig, net als Supertech en dat soort merken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”