opknappen/modificeren wembley model two twelve
Moderator: Beheerdersteam
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Volgens mij is Dre bezig met een projectje met een 38cm woofer en een AMT voor het hoog, dat zou wel genoeg rendement moeten opleveren...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
voorlopig draait het op een losse vifa pl11
eerdaags op een setje alpair 10,dat moet goed gaan.
de phono zal niet gebruikt gaan worden.
nu maar even wat onderdelen vervangen.......
de meeste kan ik wel vinden,maar 1 voedings elco is wat lastig
40uF+40uF+20uF 300v
diameter 36mm,hoogte 51mm.
eerdaags op een setje alpair 10,dat moet goed gaan.
de phono zal niet gebruikt gaan worden.
nu maar even wat onderdelen vervangen.......
de meeste kan ik wel vinden,maar 1 voedings elco is wat lastig
40uF+40uF+20uF 300v
diameter 36mm,hoogte 51mm.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
50uf + 50uF van JJ en een losse van 20uF werkt ook perfect.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
De Wembley wijkt slechts in detail af van de Bocama/Lafayette Dré, gewoon een hele leuke versterker met voldoende uitgangsvermogen. Op de diverse fora wordt geadviseerd om de C op de voedingstrafo niet te vervangen, maar gewoon weg te laten. Verder zou je de koppel C'tjes kunnen vervangen en de HS elco's. Zoals Theo al opmerkte: de 500 volt JJ is een heel goed alternatief.
Groeten Rein.
Groeten Rein.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
had ik al verzonnen.TheoK schreef:50uf + 50uF van JJ en een losse van 20uF werkt ook perfect.
de koppelcondensatoren zijn 0.05uF,is deze waarde er belangrijk of zal 2 x 0.022uF parallel niet zo veel uitmaken?
van de 0,022uF heb ik er nog een 150 van liggen namelijk.
russische pet 400v lijken me meer dan geschikt als koppelcondensator.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Die waarde heeft met de kantelfrequentie te maken. Volgens mij.
Het zal op zich geen kwaad kunnen om te proberen.
Het zal op zich geen kwaad kunnen om te proberen.
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Jj heeft ook een 40/20/20/20 variant. Deze is volgens specificaties rond 40mm en 50 hoog.
Ik kon hem in mijn versterker niet kwijt dus heb ik het anders opgelost.
Misschien heb je er wat aan..
Ik kon hem in mijn versterker niet kwijt dus heb ik het anders opgelost.
Misschien heb je er wat aan..
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
bij de treble regeling zit een 0,1uF elco,wat is de functie van deze?
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
dre hoe kom je aan deze documentatie, orgineel van lafayette???
sander
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Die 0,1µF is geen elko,gewoon een niet gepolariseerde condensator.
Houdt de anode(gelijk)spanning uit de rest van de schakeling.
Anne
Houdt de anode(gelijk)spanning uit de rest van de schakeling.
Anne
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Hé vrienden, die Wembley is toch iets anders gebouwd dan de Lafayette/Bocama LA-224B, de Wembley heeft ECL86's als eindbuizen, terwijl de B/L gebruik maakt van de befaamde EL84.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
is dit niet dezelfde????dre schreef:
buisbezetting:4x6BQ5 (nu 3x 6BQ5 en een el84)voor de rest 5x 12ax7 en een 5ar4.
http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=EL84
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Dre,
Kan je niet een duidelijke foto maken van de eindbuizen, dan weten we zeker welke eindbuizen het betreft. De benaming doet (in Mullard stijl) wel denken aan een 12 Watt eindversterker met 2 (combinatie)buizen.
Voor dat je met modificeren of iets dergelijks begint, wat is je doel met deze versterker en wat bevalt je niet aan het geluid, dat met modificeren verbeterd moet worden?
Onder modificeren versta ik niet:
- het vervangen van veelal uitgedroogde elco's;
- het vervangen van condensatoren als ze "lek" zijn geworden;
- het vervangen van koolweerstanden, die "hoog" zijn geworden;
- het doorsolderen van oude soldeerverbindingen.
groet,
Aat
Kan je niet een duidelijke foto maken van de eindbuizen, dan weten we zeker welke eindbuizen het betreft. De benaming doet (in Mullard stijl) wel denken aan een 12 Watt eindversterker met 2 (combinatie)buizen.
Voor dat je met modificeren of iets dergelijks begint, wat is je doel met deze versterker en wat bevalt je niet aan het geluid, dat met modificeren verbeterd moet worden?
Onder modificeren versta ik niet:
- het vervangen van veelal uitgedroogde elco's;
- het vervangen van condensatoren als ze "lek" zijn geworden;
- het vervangen van koolweerstanden, die "hoog" zijn geworden;
- het doorsolderen van oude soldeerverbindingen.
groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op zo 01 apr 2012, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
En dan vergeet Aat nog,buizen vervangen,veranderd ook niks aan het ontwerp
Dre heeft de verkeerde van het net geplukt
Aan de foto's in het begin,is duidelijk te zien dat er EL84 in zit
MET de klassieke één weerstand+één elko voor twee kathodes
.
Anne
Dre heeft de verkeerde van het net geplukt
Aan de foto's in het begin,is duidelijk te zien dat er EL84 in zit
Anne
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Wanneer ik de luchtfoto van Dré en die van eentje van mij vergelijk denk ik dat Anne gelijk heeft. Ze zien er hetzelfde uit wat buizenopstelling betreft. Wat wel anders is, zijn de ingangsbussen die verticaal staan in tegenstelling tot de LA-224B waar deze horizontaal staan opgesteld. Verder lijkt er een wipschakelaar (?) te zitten, pal naast de zekeringhouder. Toch niet de omschakeling van 110 naar 220 volt? Gevaarlijk hoor! Bij de B/L zit deze binnenin naast de voedingstrafo.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
In die van dre zitten zeker weten geen ECL86 in.
Er zitten 2 keer ECC83 in voor de aansturing van de EL84's.
En 2 voor het phono gedeelte. En eentje voor de toonregeling.
Er zitten 2 keer ECC83 in voor de aansturing van de EL84's.
En 2 voor het phono gedeelte. En eentje voor de toonregeling.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
In dat geval klopt het geplaatste schema niet Theo en is de Wembley 212 een zusje (of broertje?) van de beroemde Lafayette Bocama.
Met die trafoset kun je ook een mooie versterker met QQE03-12 buisjes bouwen waar ik laatst een leuk schema voor tegenkwam
.
Met die trafoset kun je ook een mooie versterker met QQE03-12 buisjes bouwen waar ik laatst een leuk schema voor tegenkwam
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ik heb vroeger de QQE0312 gebruikt voor een buizenzender FM.
Werkte perfect.
Werkte perfect.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
hee die heb ik nog liggen nieuw in doos kan ik eerdaags ook wel eens iets mee gaan doen.
Aangezien ik in HF niet zeveel meer doe kan ik er mooi een audio ampje mee maken.
QQE 03/12Y GLAS: TWIN TETRODE : 2X7 WATT
Aangezien ik in HF niet zeveel meer doe kan ik er mooi een audio ampje mee maken.
QQE 03/12Y GLAS: TWIN TETRODE : 2X7 WATT
- Bijlagen
-
- QQE03-12_philips.pdf
- (711.91 KiB) 85 keer gedownload
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ik heb wat losgemaakt
Hier liggen er ook nog een paar, en dan met dit schemaatje en het trafosetje van Dré, leuk hoor! 
Hier staat een beschrijving: http://www.klompenboer.nl/Techniek/Sche ... /Index.htm
FM buizenzender Theo? Foei toch!
Hier staat een beschrijving: http://www.klompenboer.nl/Techniek/Sche ... /Index.htm
FM buizenzender Theo? Foei toch!
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Heb het schema het even opgeslagen. Misschien dat ik er wat mee ga doen.
Maar ik vraag me af of die UGT's daarvoor wel geschikt zijn.
Is de QQE0312 officieel voor versterkers of voor zenders?
Maar ik vraag me af of die UGT's daarvoor wel geschikt zijn.
Is de QQE0312 officieel voor versterkers of voor zenders?
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
zoals in het pdf wordt aangeven tot zo'n 200 Mhz maar ook als modulator LF te gebruiken.
