Ik heb me nieuw ingeschreven op het forum maar ben niet helemaal nieuw op DIY speakerbouw gebied, alleen mijn vorige projecten heb ik uiteengezet op tweakers.net.
Ik herken zelfs diverse namen, misschien kennen anderen me onder de (GoT nick) Eul.
Na mijn GoTt DIY contest project (2003) waarbij ik twee monitors gebouwd heb werd het drie jaar geleden tijd om een nieuw project te beginnen, maar dat heb ik helaas toen moeten staken. Dat was een 12L DD8 MkII, zie hier het topic op GoT voor mijn motivaties voor de DD8 MkII van destijds: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 6127///Eul
Maar ik heb het inmiddels nieuw leven ingeblazen in een nieuw jasje.
Het wordt een DD8 MkII in een 24L behuizing ála L'orfeo, ook van Tony Gee, alleen dan zonder de internal helmholtz absorber, hiervoor zal er wel demping in de kast zitten. Deze keer 24L omdat ik het laag van me huidige (25L) monitors toch wel erg waardeer.
Ik kan iedereen die een ontwerp van Tony Gee gaat bouwen aanraden om hem eens een mailtje te sturen voor een offerte. Behalve dat hij heel marktconforme prijzen hanteert koop je naast de componenten een stukje van al zijn ervaring met zijn ontwerpen! Hij komt met hele goede tips en suggesties die van groter of kleiner belang zijn, maar allemaal ten goede van het eindresultaat. Ik kwam in ieder geval op iets heel anders uit als ik zelf gekozen zou hebben, en daarbij rekening houdend met mijn budged. Dus big tanks to Tony
De componenten liggen deze keer al klaar (zie bijlage) en de zaag opdracht ligt al bij de Hubo.
Ik ga er geen haast mee maken, en heb nog wat andere zaakjes in en rondom het huis die gedaan moeten worden, maar als er vorderingen of work in progress pic's zijn zal ik ze hier melden/dumpen.
Groeten Alexander