forum op je mobiel
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
Ik ben meestal niet zo van de one-liners, behalve in m'n onderschrift, dus ik vind browsen op m'n iPhone wel handig, maar een reactie tikken gaat toch echter faktoren sneller op een normaal toetsenbord i.p.v op de iPhone. Misschien dat een BlackBerry hier voordelen heeft?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gekwalificeerd netspanningsinstraler
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gekwalificeerd netspanningsinstraler
Re: forum op je mobiel
Met de nieuwe generatie iphone, samsung galaxy nokia n8 etc kan je heel goed surfen op internet.
Re: forum op je mobiel
Ik vindt het forum juist best handig op m'n Blackberry. Er zit een speciaal scherm in, die je echt in moet drukken maar ook aanraakgevoelig is. Je kan dus je vinger op t scherm houden en datgene selecteren dat je wilt hebben en doordrukken. Heb nooit problemen met pagina's selecteren. Bij het typen van een reply werkt de typo-correctie juist perfect!
Re: forum op je mobiel
Die spica heeft swype geinstalleerd, om te replyen gaat dat prima, geen toetsenbord nodig...
Re: forum op je mobiel
Ik heb sinds een ruime week een Samsung Galaxy Apollo I5800 ook met Swipe, maar ik heb nog niet echt lekker kunnen swypen
Voor het lezen net een beetje te krap, maar ik ben wel erg, naar mijn vrouw haar idee iets teveel, met het forum bezig
.
Voor het lezen net een beetje te krap, maar ik ben wel erg, naar mijn vrouw haar idee iets teveel, met het forum bezig
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: forum op je mobiel
Ik gebruik Tapatalk op mijn iPhone (bestaat ook voor Android). Dit werkt perfect voor fora die compatible zijn (zoals diyaudio)....
Helaas ZBA (nog??) niet... zijn er plannen om dit in te regelen, dat zou geweldig zijn!
Helaas ZBA (nog??) niet... zijn er plannen om dit in te regelen, dat zou geweldig zijn!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
die vraag was er al eerder geweest, toen was t antwoord:studiostevus schreef:Ik gebruik Tapatalk op mijn iPhone (bestaat ook voor Android). Dit werkt perfect voor fora die compatible zijn (zoals diyaudio)....
Helaas ZBA (nog??) niet... zijn er plannen om dit in te regelen, dat zou geweldig zijn!
uitzoeken hebben we gedaan en er (ook gelet op de reacties in dit topic) er voor gekozen daar geen verdere effort in te stoppenHenkjan schreef:het is geen kwestie van alleen forum registeren, maar er moet een plug-in worden geïnstalleerd. dat gaan we dus eerst eens goed uitzoeken, want het geeft wel een derde partij toegang tot inloggegevens
Re: forum op je mobiel
Laats op het forum geweest op en ipad2 en dat ging smoooth!!!! Beter als met de pc op het typen na 
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: forum op je mobiel
Here here! Tapatalk is inderdaad een stukje beter dan op de standaard manier lopen kloten in een browser op de je iphone. Het gaat maar daar is ook alles mee gezegd. Diyaudio en nog een paar andere fora kijk is alleen nog maar via tapatalk.studiostevus schreef:Ik gebruik Tapatalk op mijn iPhone (bestaat ook voor Android). Dit werkt perfect voor fora die compatible zijn (zoals diyaudio)....
Helaas ZBA (nog??) niet... zijn er plannen om dit in te regelen, dat zou geweldig zijn!
Scanspeakman
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: forum op je mobiel
Dat is wel heel jammer.Henkjan schreef:die vraag was er al eerder geweest, toen was t antwoord:studiostevus schreef:Ik gebruik Tapatalk op mijn iPhone (bestaat ook voor Android). Dit werkt perfect voor fora die compatible zijn (zoals diyaudio)....
Helaas ZBA (nog??) niet... zijn er plannen om dit in te regelen, dat zou geweldig zijn!uitzoeken hebben we gedaan en er (ook gelet op de reacties in dit topic) er voor gekozen daar geen verdere effort in te stoppenHenkjan schreef:het is geen kwestie van alleen forum registeren, maar er moet een plug-in worden geïnstalleerd. dat gaan we dus eerst eens goed uitzoeken, want het geeft wel een derde partij toegang tot inloggegevens
Re: forum op je mobiel
Ik gebruik Tapatalk voor sommige andere fora, maar vind het geen wereldschokkende verbetering.
Sterker sommige dingen ervaar ik zelfs als zelfs minder prettig. Gepinde onderwerpen staan in een aparte tab waardoor je nieuwe berichten daarin soms mist.
Nog een nadeel is dat het niet de hier veel gebruikte smilies ondersteund. Het geen de leesbaarheid niet verbeterd omdat je daar voor de leestekens in je teksten krijgt.
Sterker sommige dingen ervaar ik zelfs als zelfs minder prettig. Gepinde onderwerpen staan in een aparte tab waardoor je nieuwe berichten daarin soms mist.
Nog een nadeel is dat het niet de hier veel gebruikte smilies ondersteund. Het geen de leesbaarheid niet verbeterd omdat je daar voor de leestekens in je teksten krijgt.
Re: forum op je mobiel
Gebruik sinds een half jaar een samsung tab 10.1, dat is voor mij een heerlijke surfplank. Ook dit forum gaat er in de huidige vorm prima mee.
Krijg het alleen niet voor elkaar of foto's te nemen met de tab en ze vervolgens op het forum te laten zien.
Onhandigheid of onmogelijkheid?
Krijg het alleen niet voor elkaar of foto's te nemen met de tab en ze vervolgens op het forum te laten zien.
Onhandigheid of onmogelijkheid?
Re: forum op je mobiel
Ik bekijk het forum tegenwoordig ook steeds vaker mobiel en dat gaat niet zo lekker. Zou het erg lastig zijn om een theme te maken/installeren die aan je smartphone een mobiel-vriendelijke versie laat zien? Net zo als de mobiele site van bijvoorbeeld nu.nl, at werkt prima, een app is dan overbodig.MrCaBLeGuY schreef:1 x gekeken op Iphone, maar dit phpBB theme is niet erg geschikt voor mobiele browsers daar alles 'lomp' groot is. Er zijn phpBB themes beschikbaar voor mobiele browsers.
Hier is iemand bezig met een mooi mobile theme:
http://phpbbmobile.co.cc/demo/?style=2
draadje op http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2091817
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: forum op je mobiel
Als dat een eenvoudige mogelijkheid was hadden we dat beslist gedaan. We zijn echter gebonden aan de huidige templates, omdat hierin veel functionaliteit is ondergebracht.
Re: forum op je mobiel
Is aanpassen voor Forumrunner een optie? Geen idee hoeveel werk dat is hoor.
Deze gebruik(te) ik veel voor een aantal BMW forums en dat werkt ERG fijn.
Deze gebruik(te) ik veel voor een aantal BMW forums en dat werkt ERG fijn.
Re: forum op je mobiel
Op zich is het forum niet eens zo heel slecht via een mobiel te doen. Het is lekker licht en draait op vlotte servers, dus altijd snel te bereiken.
Al zijn sommige dingen misschien onhandig en bijna niet bruikbaar, maar ik vind het enorm meevallen, gewoon een kwestie van veel inzoomen als je een klein knopje moet hebben
.
Al zijn sommige dingen misschien onhandig en bijna niet bruikbaar, maar ik vind het enorm meevallen, gewoon een kwestie van veel inzoomen als je een klein knopje moet hebben
Re: forum op je mobiel
Helaas is de browse ervaring voor mij er op achteruit gegaan sinds ik de software van mijn Samsung Galaxy S heb opgewaardeerd van Samsung gingerbread 2.3.6 firmware naar een custom Icecreamsandwich 4.0.3 rom.
Voorheen kon ik prima posten vannaf de telefoon, zij het wat omslachtig. Het tekstvlak versprong steeds uit beeld (moest je steeds terug scrollen om te zien wat je geschreven had) en wanneer het witte vlak "vol" getypt was kon je niet meer zien wat je er nog bij zette (het vlak schaalde niet mee met de tekst). Voor korte berichten voldeed het echter prima en ik kon ook foto's van de telefoon bijvoegen als attachment.
Nu kan ik echter lang niet meer zo fijn typen, vaak als ik een nieuw woord type verdwijnt het vorige woord op vreemde wijze. Ik kan ook niet meer de cursor ergens in de tekst plaatsen om iets te wijzigen, die verspringt uit zichzelf naar een andere plek. Heel irritant, en tot nu toe heb ik deze problemen alleen bij zelfbouwaudio.nl. Overduidelijk licht het toch aan de firmware die er nu opstaat, wat kan het anders zijn, echter omdat de telefoon verder wel een stuk fijner werkt is het ook weer zo jammer om terug te gaan naar de vorige firmware
.
Mvg Reinder
Voorheen kon ik prima posten vannaf de telefoon, zij het wat omslachtig. Het tekstvlak versprong steeds uit beeld (moest je steeds terug scrollen om te zien wat je geschreven had) en wanneer het witte vlak "vol" getypt was kon je niet meer zien wat je er nog bij zette (het vlak schaalde niet mee met de tekst). Voor korte berichten voldeed het echter prima en ik kon ook foto's van de telefoon bijvoegen als attachment.
Nu kan ik echter lang niet meer zo fijn typen, vaak als ik een nieuw woord type verdwijnt het vorige woord op vreemde wijze. Ik kan ook niet meer de cursor ergens in de tekst plaatsen om iets te wijzigen, die verspringt uit zichzelf naar een andere plek. Heel irritant, en tot nu toe heb ik deze problemen alleen bij zelfbouwaudio.nl. Overduidelijk licht het toch aan de firmware die er nu opstaat, wat kan het anders zijn, echter omdat de telefoon verder wel een stuk fijner werkt is het ook weer zo jammer om terug te gaan naar de vorige firmware
Mvg Reinder
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
Dat is volgens mij al meerdere malen voorgesteld maar het is teveel werk werd er gezegd.MichaelB schreef:Is aanpassen voor Forumrunner een optie? Geen idee hoeveel werk dat is hoor.
Deze gebruik(te) ik veel voor een aantal BMW forums en dat werkt ERG fijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
meiborg schreef:Helaas is de browse ervaring voor mij er op achteruit gegaan sinds ik de software van mijn Samsung Galaxy S heb opgewaardeerd van Samsung gingerbread 2.3.6 firmware naar een custom Icecreamsandwich 4.0.3 rom.
Voorheen kon ik prima posten vannaf de telefoon, zij het wat omslachtig. Het tekstvlak versprong steeds uit beeld (moest je steeds terug scrollen om te zien wat je geschreven had) en wanneer het witte vlak "vol" getypt was kon je niet meer zien wat je er nog bij zette (het vlak schaalde niet mee met de tekst). Voor korte berichten voldeed het echter prima en ik kon ook foto's van de telefoon bijvoegen als attachment.
Nu kan ik echter lang niet meer zo fijn typen, vaak als ik een nieuw woord type verdwijnt het vorige woord op vreemde wijze. Ik kan ook niet meer de cursor ergens in de tekst plaatsen om iets te wijzigen, die verspringt uit zichzelf naar een andere plek. Heel irritant, en tot nu toe heb ik deze problemen alleen bij zelfbouwaudio.nl. Overduidelijk licht het toch aan de firmware die er nu opstaat, wat kan het anders zijn, echter omdat de telefoon verder wel een stuk fijner werkt is het ook weer zo jammer om terug te gaan naar de vorige firmware.
Mvg Reinder
https://play.google.com/store/apps/deta ... ni.android
Re: forum op je mobiel
Test een twee drie, lijkt beter te werken inderdaad. Een verbetering! Bedankt voor de tip Henkjan
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
graag gedaan. en Opera is er ook voor de PC/Mac/Linux/tablet, kan je je bookmarks delen enzo. http://www.opera.com/products/meiborg schreef:Test een twee drie, lijkt beter te werken inderdaad. Een verbetering! Bedankt voor de tip Henkjan![]()
Re: forum op je mobiel
Zou het mogelijk zijn om dit forum Tapatalk-enabled te maken? Dat leest echt 10x prettiger op de smartphone dan in een browser.
