High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

ds23man schreef:
En het is bijna 1 april :twisted:

Terwijl het helemaal geen grap was :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QyIbMz_8R1g[/youtube]

Geniaal, een filmpje waar niets in gebeurt!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Lnsadnoh »

ds23man schreef:
Geniaal, een filmpje waar niets in gebeurt!

Jawel, mijn woofertjes + oren staan te wapperen :lol: .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Hier nog wat meer wapperfiles:

http://www.reverbnation.com/theduboracle


ooh, ooh, ooh Google is Uw vriend! :twisted:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Lnsadnoh »

ds23man schreef:
Hier nog wat meer wapperfiles:

http://www.reverbnation.com/theduboracle


ooh, ooh, ooh Google is Uw vriend! :twisted:

Zelfgemaakt the dub oracle, die muziek?
Klinkt retengoed!
Aparte muziek.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Hondasnl schreef:
ds23man schreef:
Hier nog wat meer wapperfiles:

http://www.reverbnation.com/theduboracle


ooh, ooh, ooh Google is Uw vriend! :twisted:

Zelfgemaakt the dub oracle, die muziek?
Klinkt retengoed!
En dan komen we gelijk bij de kern van het probleem: Duboracle wil graag laag voelen van 24 wapperende 18" subs terwijl hij een hoofdtelefoon op heeft!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Lnsadnoh »

Hamster Dub gaat goed laag volgens mij.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Hondasnl schreef:
ds23man schreef:
Hier nog wat meer wapperfiles:

http://www.reverbnation.com/theduboracle


ooh, ooh, ooh Google is Uw vriend! :twisted:

Zelfgemaakt the dub oracle, die muziek?
Klinkt retengoed!
Aparte muziek.
Bedank, inderdaad.

Het kan allemaal nog beter klinken door deze koptelefoon.
Het is niet te geloven dat de geluidskwaliteit erg omhoog gaat als je de galmen of reverbs beter kan afregelen omdat het nou wel allemaal beter te horen is.
Ik kan nou precies horen waar vervorming zit, en dat kon ik niet met die beyer en sennheiser drivers.
Op luidsprekers wil dat niet zo omdat van nature er al een galm zit, en je er niet met je oor op zit.
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Als je effeh wil luisteren heb ik hier nog een linkje.
Ik ken hem ook niet.

http://cluster1.reggaedubwise.com/The_Dub_Oracle/
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

En weer een andere hobby, inclusief de oven maken.

http://www.pizzamaking.com/forum/index. ... 44302.html
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Soundexcel »

Deze vond ik ook wel erg verhelderend:

http://www.hififreak.nl/Een%20bezoek%20 ... Oracle.htm

Dub is een goede bekende binnen geheel hifi zelfbouw nederland :)
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door CoenvanDongen »

*pinkt een traantje weg bij de gemodificeerde Kef's*
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

CoenvanDongen schreef:
*pinkt een traantje weg bij de gemodificeerde Kef's*

Een commercieel en dom ontwerp.
Hoe moet een tweeter nou goede afstraling krijgen als je hem plaatst in de mid driver.
Al is de mid woofer wel klasse moet ik bekennen.
Het filter wat er in zit was ook een echte ramp.
Na mijn modificatie was er echt een strobaal aan vervorming vertrokken.
Hierdoor was te tweeter wel ineens te hard in volume, zoveel extra herrie was uit de mid driver vertrokken.
Met andere woorden was het filter van de tweeter afgesteld op extra herrie van de mid driver, of andersom, dat kan ook nog :rofl:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

ds23man schreef:
Door jou wel nu.
Spread the message. :sure:
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ]eep »

Ik heb nou al die stukjes muziek afgeluisterd en er zit niet 1 bij met echte bas. En nee, dat ligt niet aan mijn koptelefoon. Het is allemaal van die flapperbas (om over de muziekkwaliteit maar te zwijgen). Ik heb maar even wat Kruder en Dorfmeister opgezet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M533ijROT7o[/youtube]
Als je eens echte bas wilt horen. Vooral de intro maakt de doelgroep wel duidelijk... :mrgreen:

Nog een tip, volgende keer als je een koptelefoon uitzoekt naam er dan 1 voor bassheads zoals gesloten Philips, Pioneer of Denon. Dat heeft weliswaar niets maar dan ook niets met hifi (HIGH fidelity) te maken, maar dat daar ben je ook helemaal niet naar op zoek. Jij wilt gewoon wegdromen in een andere wereld. Daar zijn ook nog wel andere hulpmiddelen bij die je bewustzijn vernauwen.
thesurfingalien
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 mar 2012, 0:47

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door thesurfingalien »

CoenvanDongen schreef:
thesurfingalien schreef:
....
Wow! Er zijn mensen die zich speciaal registreren om op jouw topic te reageren :goeie:
Nee hoor :-) Ik wilde al langer registreren om advies te vragen voor mijn eigen (hopelijk) wat serieuzere projectje, maar toen ik op dit topic geattendeerd werd, kreeg ik (als zeer tevreden bezitter van een Sennheiser HD600) spontaan last van een geval van onbeschrijfelijke weerstand ( :wink: :wink: :wink: )

Maar misschien is het een idee voor the TS om zijn bevindingen aan Beyerdynamic en Senmheiser te melden (inclusief zijn lovende commentariëren aan het adres van de engineers). Misschien heb ik / hebben wij het wel helemaal mis en zijn ze daar diep onder de indruk van zijn technische kennis en constructiemethodes... Wellicht dat hem zelfs een goedbetaalde baan wordt aangeboden. Aan inpakkers die een voorliefde hebben voor karton is een schreeuwend gebrek in Duitsland!
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

]eep schreef:
Ik heb nou al die stukjes muziek afgeluisterd en er zit niet 1 bij met echte bas. En nee, dat ligt niet aan mijn koptelefoon. Het is allemaal van die flapperbas (om over de muziekkwaliteit maar te zwijgen). Ik heb maar even wat Kruder en Dorfmeister opgezet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M533ijROT7o[/youtube]
Als je eens echte bas wilt horen. Vooral de intro maakt de doelgroep wel duidelijk... :mrgreen:

Nog een tip, volgende keer als je een koptelefoon uitzoekt naam er dan 1 voor bassheads zoals gesloten Philips, Pioneer of Denon. Dat heeft weliswaar niets maar dan ook niets met hifi (HIGH fidelity) te maken, maar dat daar ben je ook helemaal niet naar op zoek. Jij wilt gewoon wegdromen in een andere wereld. Daar zijn ook nog wel andere hulpmiddelen bij die je bewustzijn vernauwen.



Hahahahah, ik moet er wel om lachen, geen een met echte bas.
Bas is volgens jou alleen die ene noot in het geposte youtube filmpje.
Ik zie mijn tongetje al diebiel tegen mijn onderlip drukken, nMMMMMMMMMMMMMMMMllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll.
:rofl:

Ik zie je al zitten met verkeert getunede kasten en een kut koptelefoon omdat je de mening volgt van anderen omdat hun het het moeten weten en jij niet :twisted: omdat je je wil laten lijden om erbij te horen.

Maar zonder gekheid, je bedoelt onder de 40HZ, dat is belangerijk.
Bij hoeveel luidsprekers staat wel niet van, van 40(50) tot 20khz ?
De bas waait mij ook mooi om de oren met wat je gepost hebt ( lekker briesje trouwens ), en ik hoor het ook erbij!
Maar wat als je het niet hoort ? en er gaat niks waaien ?
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

thesurfingalien schreef:
CoenvanDongen schreef:
thesurfingalien schreef:
....
Wow! Er zijn mensen die zich speciaal registreren om op jouw topic te reageren :goeie:
Nee hoor :-) Ik wilde al langer registreren om advies te vragen voor mijn eigen (hopelijk) wat serieuzere projectje, maar toen ik op dit topic geattendeerd werd, kreeg ik (als zeer tevreden bezitter van een Sennheiser HD600) spontaan last van een geval van onbeschrijfelijke weerstand ( :wink: :wink: :wink: )

Maar misschien is het een idee voor the TS om zijn bevindingen aan Beyerdynamic en Senmheiser te melden (inclusief zijn lovende commentariëren aan het adres van de engineers). Misschien heb ik / hebben wij het wel helemaal mis en zijn ze daar diep onder de indruk van zijn technische kennis en constructiemethodes... Wellicht dat hem zelfs een goedbetaalde baan wordt aangeboden. Aan inpakkers die een voorliefde hebben voor karton is een schreeuwend gebrek in Duitsland!

Ik wil je wel een handtekening verkopen voor 25 euro.
Dan weten we het hier allemaal zeker op 1 april :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Bijlagen
Coconuts.jpg
thesurfingalien
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 mar 2012, 0:47

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door thesurfingalien »

Theduboracle schreef:
Ik wil je wel een handtekening verkopen voor 25 euro.
Dan weten we het hier allemaal zeker op 1 april :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Voor EUR 25,- wil ik wel bewijs hebben dat het géén valse handtekening is!

Maar even vooruitlopend op 1 april (geduld is nooit een van mijn sterkste punten geweest)... Méén je al die BS nou of hoe zit het??? Laten we wel wezen... Ik heb (zoals geschreven) zelf een HD600, en ik kan alleen maar zeggen dat je toch wel behoorlijk lomp bezig moet zijn om het voor elkaar te krijgen de drivers te beschadigen bij het ut elkaar halen van deze hoofdtelefoon!!!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Dat krijg je als dit je enige gereedschap is:
breekhamer.jpg
breekhamer.jpg (13.1 KiB) 494 keer bekeken

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

thesurfingalien schreef:
Theduboracle schreef:
Ik wil je wel een handtekening verkopen voor 25 euro.
Dan weten we het hier allemaal zeker op 1 april :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Voor EUR 25,- wil ik wel bewijs hebben dat het géén valse handtekening is!

Maar even vooruitlopend op 1 april (geduld is nooit een van mijn sterkste punten geweest)... Méén je al die BS nou of hoe zit het??? Laten we wel wezen... Ik heb (zoals geschreven) zelf een HD600, en ik kan alleen maar zeggen dat je toch wel behoorlijk lomp bezig moet zijn om het voor elkaar te krijgen de drivers te beschadigen bij het ut elkaar halen van deze hoofdtelefoon!!!
Ik meen het, echt waar, mijn erewoord met een echte handtekening.
Het blijft natuurlijk woord op woord natuurlijk, maar als je een ander niet serieus wil nemen heb je eigenlijk niks te zoeken op een forum, dan blijft het toch in een waan. :sure:
Ik hou je niet voor de gek, echt niet.

Jaren geleden heb ik de zelfde sennheiser gekocht met het idee dat ik kwaliteit kreeg, ook voornamelijk met het idee om mijn muziek op af te regelen.
In werkelijkheid heb ik dat nooit gedaan en heb hem ook niet vaak gebruikt, vooral omdat volume te wensen over liet zonder dat hij ging vervormen.
Daarbij komt ook nog dat mijn luidsprekers beter klinken, meer detail, geen vervorming ed.
Ik heb daarom ook die beyers gekocht voor 50 euro meer, ik dacht dat deze koptelefoon wel mijn verwachtingen kon waarmaken.
Nooit geschoten altijd mis zo te zeggen.
De beyer was duidelijk beter, meer een hi-fi geluid, meer detail, soundstage leek hij in het begin te hebben.
Na verloop van tijd liet ik deze koptelefoon ook liggen om dezelfde redenen als met de sennheiser.
Je kan er niet op een redelijk volume op draaien zonder dat de bas gaat vervormen, en er zit duidelijk te weinig bas in.
Er zit ook teveel hoog in zodat alle instrumenten afregelen op het juiste volume onmogelijk is.
Daarbij komt ook nog dat de beyer eigenlijk ook heel erg vervormd, mijn luidsprekers klinken nog steeds veel beter namelijk.
De beyer heeft tussen de 500 en 3khz het beste geluid lijkt het, daat zit die hi-fi klank waarvan je in het begin zegt,"dit is een goede koptelefoon".
Maar een zuiver klankbeeld van 20 tot 20khz heeft hij zeker niet.
Met deze goedkope luidsprekertjes is het veel beter gesteld namelijk, al moet er wel een EQ plug-in gebruikt worden.
Een goed EQ filter zou een uitkomst zijn zodat iedereen hem dan overal gewoon op kan gebruiken.
Al hoop ik niet dat dit kwaliteit verlies oplevert, want alle extra onderdelen in serie beinvloeden de kwaliteit.
Als ik deze koptelefoon opzet heb ik wel het idee dat het aan mijn luidsprekers matched.
Hetzelfde geluid namelijk, een open ruimtelijke klank en alle instrumenten even hard en ook onvervormd.

De beyer en de sennheiser klinken verstommeld, verstikkend of versmoord.
Dat staat echt in geen verhouding tot deze visaton drivertjes.

Echt, het lijkt erop dat je gewoon belazerd wordt door deze merken.
Ik kan er ook niks aan doen.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door markbakk »

Theduboracle schreef:
Echt, het lijkt erop dat je gewoon belazerd wordt door deze merken.
Volgens sommigen word je altijd belazerd. Ik vind dat in dit verband allemaal niet zo relevant, je mag geloven wat je wil.

Even terug: een hoofdtelefoon is per definitie een lastig ding omdat hij op verschillende hoofden met verschillende oren moet werken. Je hebt a priori geen lineaire weergave, behalve op het kunsthoofd waarmee de fabrikanten meten. Dus als de TS wat wil sleutelen aan fabrieksmodellen, prima. De mod van Linkwitz is in dit verband niet beter of slechter (hooguit wat meer wetenschappelijk onderbouwd en beter uitgevoerd) dan die van de TS. Waar het in dit geval aan mankeert is technische onderbouwing. Aan vervorming wordt niets gemeten of geanalyseerd en de gebruikte begrippen komen zó uit het highendwereldje. Nog even en hij legt de aansluitkabel op cable risers van Goudkuipje.
Dit is geen techniek, dit is kunst. Zij het volgens mij nog wel van de soort die in galeries en musea voorlopig niet gaat scoren (ik moest al eens denken aan de vliegmachines van Panamarenko). De TS méét niet iets, hij víndt iets.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”