Ik ben altijd al gek van muziek geweest, en heb dan ook altijd wel muziek aan staan. Maar het moet wel goed klinken.
In de auto en thuis, in de auto geloof ik dat nu wel dat zit wel goed maar thuis wilde ik ook eens wat anders, nou speel ik nog steeds op een 5.1 setje of nou ja al 4 jaar lang als 2.1 op een goede oude JBL set van vroeger nog met guldens betaald.
Ondertussen zit er een Primare i21 versterker aan en mijn muziek komt via een Moodlab DAC vanaf mijn PC (lossless daar waar mogelijk) en een zelf gemaakte Phono preamp voor mijn opgekalavaterde diyachtige ploat'n speuler, een 30 jaar oude Japanse Micro Seiki DD-33
Ik heb een beetje rond lopen kijken en vond de frugal horn, en gezien ik er alleen maar lovende reacties over hoor heb ik de stoute schoenen ook maar eens aangetrokken, nou zat ik te kijken naar een flatpack, maar 230 euro voor 1 plaat 18 MDF met een CNC gezaagd vond ik wat gretig (lees bij het asociale af, tja sorry mensen van Romuh.nl de drivers bestel nog wel bij jullie op hoor
Al goed ik heb de bouwtekening te pakken gekregen en eens snel lopen uit pennen hoe groot ik de plaatjes moet hebben, uit eindelijk kan alles zonder probleem uit 1 plaat MDF gezaagd worden totale kosten 23 euro ex de korting stickertjes van de formido
Ik heb toen ook maar meteen een klein Bosch cirkelzaagje gekocht met 25% korting word het altijd interessant, handig ding had ik veel eerder moeten hebben
4 platen laten zagen van 90 bij 46 cm en 8 van 90 bij 14 en dan heb je voldoende voor 2 behuizingen, eigenlijk is dit een heel simpele behuizing om te maken, maar verstek zagen schrikte mij altijd af, maar dat gaat perfect met dat cirkelzaagje.
Eigenlijk is dat ook de reden waarom ik zelf niet eerder normale (lees geen subwoofer) behuizingen heb gemaakt.
Dus wat heb je nodig, nou houtlijm, een potlood, een decoupeerzaag tja en dat is het officieel wel, ik heb dan alleen de decoupeerzaag gebruikt voor het hoorn gedeelte aan de achterkant maar de rest is allemaal met het cirkelzaagje gedaan.
Naast lijm heb ik ook het hele zaakje vol geblaft met spijkertjes uit mijn luchtdruk tacker.
De behuizing is nog niet af, ik moet nog speakers bestellen en de voorplaten nog op maat maken, en de driver omtrek in frezen (die leen ik even van een vriend van me)
Maar ik ben benieuwd op het resultaat, kleur heb ik een mooie matte crème wit gekozen ik denk dat ik de onderste plaat mat zwart maak voor een beetje contrast, of misschien de hele achterhoorn.