Ruis MiniDSP Balanced

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Ik ben benieuwd Cobaltjeh of de 2x8 ook last van ruis heeft. Zo niet, dan is vraag 2 waarom niet. Wellicht zit hier het ontwerp wat beter in elkaar.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Ik zit net de data van de HYpex modules te bekijken, maar daar staat nergens in vermeld hoeveel ingangsignaal ze moeten hebben voor volle uitsturing, vreemd. Weet iemand die waarde?

GRG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Gevonden: de UCD's hebben ongeveer 2 volt nodig voor volle uitsturing, de minidsp geeft max. 2 volt uit. Zou de perfecte match moeten zijn. Gaat er misschien iets fout met de gain structuur in de software of instelling daarvan?
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door cobaltjeh »

ds23man schreef:
Gevonden: de UCD's hebben ongeveer 2 volt nodig voor volle uitsturing, de minidsp geeft max. 2 volt uit. Zou de perfecte match moeten zijn. Gaat er misschien iets fout met de gain structuur in de software of instelling daarvan?
Het lijkt me toch dat de gebalanceerde uitgang op de minidsp met een hoger voltage werkt?
(Mijn 2x8 werkt met 4 of 8 volt gebalanceerd, en 2 of 4 ongebalanceerd.)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

cobaltjeh schreef:
ds23man schreef:
Gevonden: de UCD's hebben ongeveer 2 volt nodig voor volle uitsturing, de minidsp geeft max. 2 volt uit. Zou de perfecte match moeten zijn. Gaat er misschien iets fout met de gain structuur in de software of instelling daarvan?
Het lijkt me toch dat de gebalanceerde uitgang op de minidsp met een hoger voltage werkt?
(Mijn 2x8 werkt met 4 of 8 volt gebalanceerd, en 2 of 4 ongebalanceerd.)
Volgens de manual niet.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Soundexcel »

Vandaag de uitgangs trappen opgebouwd en de voeding veranderd zodat er een nette symetrische voeding is ontstaan.
Een van de huidige voedingen kon ik met een simpele mod aanpassen zodat deze geschikt was voor een LM337.

Komende dagen alles netjes inbouwen en dan meten=weten
Bijlagen
2012-03-09 20.07.12.jpg
2012-03-09 20.08.42.jpg
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Super!! Ik ben zo benieuwd wat het resultaat hiervan gaat zijn! :kwijl:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door BertDB »

aha, het betere metselwerk ! :mrgreen:
maareuh, waarom de ic'tje niet in voetjes gezet ? maakt vervangen wel een stuk leuker :-$
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Soundexcel »

Ik heb altijd weinig vertrouwen in IC voetjes.
IC's trillen los etc.

Daar komt bij dat ik niet van plan was om deze IC's te vervangen :)
In de tijd dat ik nu profie AV apparatuur bouw en repareer heb ik eigenlijk nog nooit een defecte uitgangs trap gezien.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Soundexcel »

En testen die print!
De eerste bevindingen zijn goed.
De ruisvloer ligt 7,5dBu lager dan met de originele uitgangs trappen.
Daar komt bij dat deze een veel betere gelijkloop hebben wat een zeer hoge CMRR oplevert.
Bijlagen
2012-03-16 18.08.26.jpg
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

=D> =D> =D>

Gaat goed zo!
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

-7,5 db is behoorlijk significant trouwens, een zeer goed resultaat! Wat ga je verder nog doen?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Toch knap dat iemand een outputstage kan ontwerpen wat zoveel ruis veroorzaakt! Als je het zo wil hebben lukt het je niet. :D

Ik wil het schema van de originele uitgangstrap nu wel eens zien!
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Na geruime tijd bij Soundexcel gelogeerd te hebben, is de minidsp weer thuis. Alle losse verbindingen zitten weer vast, maar nu wil de usb verbinding niet werken... :evil:

De blauwe ledjes op de minidsp en de minidigi branden zoals het hoort, maar de laptop geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Wat dit nu weer kan zijn?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door hannesie »

Ik heb ook aardig wat problemen gehad met de minidsp.
Ik kwam er achter dat de Flash Air niet helemaal bij was, en de datum van mijn Netbook was niet goed, door een slechte batterij van het CMOS.
Toen ik de datum goed had gezet, ging het ineens wel. :oops:
Wie weet kamp je ook met zo een probleem.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Reageert je pc met een foutmelding op het inpluggen of gebeurt er helemaal niets? 1e geval pc probleem, 2e minidsp....
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Inmiddels weet ik wat meer. De tentlabs clock die ik eraan heb gehangen wil niet werken. Als de minidsp op zijn eigen klok draait, dan doet hij het wel. Het blauwe ledje knippert dan rustig. Met de tentlabs knippert het ledje niet, of juist heel snel.

Het idee kreeg ik trouwens van dit draadje: http://www.minidsp.com/forum/9-hardware ... ock-solved

Volgens mij heb ik het nu precies zo zitten, dus het is nog even zoeken waarom het nou niet wil werken.
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Wat ik ook probeer, die tent klok wil niet werken. Vandaar maar verder gegaan zonder de tent klok. Helaas een flinke brom in het uitgangssignaal. Zo'n twee jaar na de start van het project krijg ik sterk "een gebed zonder end" gevoel. Dan toch maar voor een kant en klare dsp of voor een beter beproefd concept dan dit
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Wat een geluk, de Hypex DLCP komt er nu toch echt aan....... voor de kerst dit jaar is de eerste batch leverbaar! :D
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door knuisje »

Of een externe dac er aan hangen? Van ebay of zo?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Ik denk dat we even rustig op de Hypex moeten wachten, denk dat de losse dsp print niet eens zo duur zal zijn.

Gokje 500 euro :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Een externa dac gaat helaas niet, omdat de minidigi maar 1 spdif (2 kanalen) uitgang heeft. Er zijn er 4 nodig.

Ik twijfel hevig om hiermee door te gaan, het succes is niet verzekerd en deze minidsp is eigenlijk al volledig achterhaald. Veel logischer lijkt om met de 4x10 minidsp (al dan niet boxed) aan de slag te gaan of de nanodigi in combinatie met jou DAC Knuisje :wink: .

Heb je nog nagedacht over het verder uitbreiden van jou AF-2 zodat er hij 4 kanalen (in en uit) aan kan?

Hypex is kan ook nog als ze deze winter daadwerkelijk met de DCLP op de markt komen, hij is tenslotte al drie jaar bijna klaar :roll:.
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

ds23man schreef:
Ik denk dat we even rustig op de Hypex moeten wachten, denk dat de losse dsp print niet eens zo duur zal zijn.

Gokje 500 euro :mrgreen:
Dat zou een hele mooie prijs zijn. Maar volgens mij was die beta versie twee jaar geleden al zo'n 800 euro, dus ik verwacht eerder iets als 1000 euro. In vergelijking met minidsp zijn ze dan wel drie keer zo duur. Op zich niets mis mee als de hard- en software dan ook drie keer zo goed is :?:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door ds23man »

Die 800 euro was gebaseerd op een compleet pakket en het dure was al die XLR's, relais, displays en kabels.......
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Ruis MiniDSP Balanced

Bericht door Rizzo »

Dat klopt, maar ik ben bang dat ik naast het bordje alleen de rest van het pakket ook zal aanschaffen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”